Tupolev Tu-16KS [kód NATO: Badger-B]

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 3.346,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 391 příspěvků vloženo, 1244 editováno a 425 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Tupolev Tu-16KS [kód NATO: Badger-B]

Tupolev Tu-16KS / Туполев Ту-16КС

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Tupolev Tu-16KS Tupolev Tu-16KS
    Originální název:
    Original Name:
    Туполев Ту-16КС
    Kategorie:
    Category:
    protiponorkový/protilodní letoun aeroplane for anti-submarine/anti-ship warfare
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1954-DD.MM.1958 Kazaňský letecký závod č. 22 S. P. Gorbunova, Kazaň /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1954-DD.MM.1958
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    107
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    7
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    ? kg ? lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    72000 kg 158733 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    32,99 m 108ft 2,81in
    Délka:
    Length:
    35,20 m 115ft 5,82in
    Výška:
    Height:
    9,85 m 32ft 3,8in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    164,65 m2 1772.28 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    jednoproudový turbojet
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Mikulin AM-3 o tahu 85,81 kN Mikulin AM-3 o tahu 85,81 kN
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    894 km/h v 7150 m 555.5 mph in 23458 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    10000 m 32808 ft
    Dolet:
    Range:
    3150 km 1957.3 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x kanon AM-23 ráže 23 mm v přídi, 100 nábojů
    2x kanon AM-23 ráže 23 mm v dálkově ovládané hřbetní věži DT-V7, 250 nábojů každý
    2x kanon AM-23 ráže 23 mm v dálkově ovládané břišní věži DT-N7S, 250 nábojů každý
    2x kanon AM-23 ráže 23 mm v ocasní věži DK-7, 350 nábojů každý


    2x protilodní řízená střela KS-1 Kometa
    1x 23 mm AM-23 cannon in the nose, 100 rounds
    2x 23 mm AM-23 cannon in the remotely controlled DT-V7 dorsal turret, 250 rpg
    2x 23 mm AM-23 cannon in the remotely controlled DT-N7S ventral turret, 250 rpg
    2x 23 mm AM-23 cannon in the DK-7 tail turret, 350 rpg


    2x AS-1 Kennel guided anti-ship missile
    Uživatelské státy:
    User States:




    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. Tupolev Tu-16 Badger: Versatile Soviet Long-Range Bomber. Midland Publishing, Hinckley 2004. ISBN 1-85780-177-6.
    Маркович, Виктор; Приходченко, Игорь. Ракетоносец Ту-16: Триумф советского авиапрома. Яуза, Москва 2015. ISBN 978-5-699-83726-6.
    Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4.
    ruslet.webnode.cz
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44781#555728Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Tupolev Tu-16KS




    Tupolev Tu-16KS představuje první raketonosnou variantu typové řady Tu-16. K přestavbě Tu-16A na Tu-16KS bylo přistoupeno ve chvíli kdy se začalo projevovat zastarávání konstrukce původních raketonosných letounů Tu-4, které mohly být vybaveny jednou protilodní střelou KS-1.


    Při rekonstrukci letounu Tu-16A na Tu-16KS byl pod každé křídlo namontován závěs pro jednu střelu KS-1 Kometa. Do malého výstupku pod příď byla namontována anténa radiolokačního naváděcího systému Kobalt-N, který ovládal operátor umístěný spolu s navigátorem v přídi. Pumovnice zůstala zachována ale obvykle se při podvěšených střelách ponechávala prázdná.


    První testy nově vyzbrojeného letounu Tu-16KS byly zahájeny v srpnu 1954 a první překonstruované letouny Tupolev Tu-16KS byly zařazeny do výzbroje námořního letectva SSSR v únoru 1955. Sloužily zde do svého nahrazení moderněji vybavenými letouny Tupolev Tu-16K-10 v roce 1959.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44781#175561Verze : 0
    Avatar
    www.krasnayazvezda.com



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44781#555729Verze : 0
    MOD
    Avatar
    commons.wikimedia.org


    KS-1 pod křídlem Tu-16KS, muzeum indonézského letectva v Yogyakartě.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44781#555732Verze : 0
    MOD