Boeing EC-135J

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 32.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 415 příspěvků vloženo, 900 editováno a 381 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Boeing EC-135J

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Boeing EC-135J Boeing EC-135J
    Originální název:
    Original Name:
    Boeing EC-135J
    Kategorie:
    Category:
    letoun včasné výstrahy/velitelské stanoviště airborne early warning/command aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.06.1966-DD.02.1980 LTV Electrosystems, Inc., Greenville, Texas
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.06.1966-DD.MM.1966 63-8055/8057
    DD.MM.1980-DD.02.1980 62-3584
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    4 konverze KC-135B/EC-135C
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    22.07.1964
    Osádka:
    Crew:
    4 + 17
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    ? kg ? lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    135624 kg 299000 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    39.88 m 130ft 10in
    Délka:
    Length:
    41.53 m 136ft 3in
    Výška:
    Height:
    12.7 m 41ft 8in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    226.03 m2 2433 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    dvouproudový turbofan
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    4
    Typ:
    Type:
    Pratt & Whitney TF33-P-9 o tahu 80,07 kW Pratt & Whitney TF33-P-9, thrust 18000 lb
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    991.4 km/h v 7620 m 616 mph in 25000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    12375 m 40600 ft
    Dolet:
    Range:
    4305 km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Hopkins, Robert S. Boeing KC-135 Stratotanker. Midland Publishing, Leicester 1997. ISBN 1-85780-069-9.
    Bowers, Peter M. Boeing Aircraft since 1916. Putnam, London 1989. ISBN 0-85177-804-6.
    http://www.airforce-magazine.com/.../0599gallery.pdf
    http://www.airwar.ru/enc/spy/ec135c.html
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44791#464361Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Boeing EC-135J


    V první polovině šedesátých let došlo ke stavbě 17 letounů KC-135B, z nichž tři byly v roce 1965 přeznačeny na EC-135J. Jednalo se o létající velitelské stanoviště, z jehož paluby mělo být v případě překvapivého nepřátelského útoku zajištěno velení americkým jednotkám vybaveným systémy jaderného napadení (v anglickém jazyce je pro EC-135 používáno sousloví The National Emergency Airborne Command Post - NEACP). Z toho je zřejmé, že místo na jeho palubě měli vyčleněni americký prezident a vrcholní představitelé Pentagonu. Letouny byly také známy pod kódovým označením Silver Dollar.


    Vyrobeny byly tyto stroje:
    63-8055
    63-8056
    63-8057


    Prvním útvarem, který do své výzbroje zavedl EC-135J, byla 1000th ACCS (Airborne Command Control Squadron) operující v rámci 55th SRW (Strategic Reconnaisance Wing) ze základny Andrews poblíž Washingtonu DC. Posléze je do svých řad převzala 1st ACCS a používala je až do roku 1978, protože od roku 1975 byla přezbrojována na výkonnější E-4A postavené na bázi Boeingu 747.


    Letouny se posléze přesunuly na Havaj, konkrétně na základnu Hickam k 9th ACCS spadající pod 15th ABW (Air Base Wing). V září 1978 se sem nejprve přesunul 63-8055, o měsíc později ho následovaly zbylé dva letouny.



    EC-135J sériového čísla 63-8057 zachycený ve zbarvení, v jakém ukončil kariéru u havajské 9th Airborne Command and Control Squadron.





    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44791#175597Verze : 0
    MOD