Tupolev Tu-16K-10 [kód NATO: Badger-C]

Tupolev Tu-16K-10 / Туполев Ту-16К-10
     
Název:
Name:
Tupolev Tu-16K-10 Tupolev Tu-16K-10
Originální název:
Original Name:
Туполев Ту-16К-10
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1958-DD.MM.1963 Kazaňský letecký závod č. 22 S. P. Gorbunova, Kazaň /
DD.MM.1959-DD.MM.1960 Kujbyševský letecký závod č. 1 Stalina, Kujbyšev /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1958-DD.MM.1963
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
216:
157 závod č. 22
59 závod č. 1
První vzlet:
Maiden Flight:
04.01.1958
Osádka:
Crew:
6
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
39600 kg 87303 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
75800 kg 167110 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
79000 kg 174165 lb
Rozpětí:
Wingspan:
32,99 m 108ft 2,81in
Délka:
Length:
36,80 m 120ft 8,81in
Výška:
Height:
9,85 m 32ft 3,8in
Plocha křídla:
Wing Area:
164,65 m2 1772.28 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Mikulin AM-3 o tahu 85,81 kN Mikulin AM-3, thrust 19290 lb
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
32150 l 7072 Imp gal / 8493 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
930 km/h v 10000 m 577.9 mph in 32808 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
15 min do 10000 m 15 min to 32808 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12300 m 40354 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
4850 km 3013.7 mi
Výzbroj:
Armament:
2x kanon AM-23 ráže 23 mm v dálkově ovládané hřbetní věži DT-V7, 250 nábojů každý
2x kanon AM-23 ráže 23 mm v dálkově ovládané břišní věži DT-N7S, 250 nábojů každý
2x kanon AM-23 ráže 23 mm v ocasní věži DK-7, 350 nábojů každý


1x protilodní řízená střela K-10S
2x 23 mm AM-23 cannon in the remotely controlled DT-V7 dorsal turret, 250 rpg
2x 23 mm AM-23 cannon in the remotely controlled DT-N7S ventral turret, 250 rpg
2x 23 mm AM-23 cannon in the DK-7 tail turret, 350 rpg


1x AS-2 Kipper guided anti-ship missile
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. Tupolev Tu-16 Badger: Versatile Soviet Long-Range Bomber. Midland Publishing, Hinckley 2004. ISBN 1-85780-177-6.
Маркович, Виктор; Приходченко, Игорь. Ракетоносец Ту-16: Триумф советского авиапрома. Яуза, Москва 2015. ISBN 978-5-699-83726-6.
Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4.
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16K-10-kod-NATO-Badger-C-t44834#555733 Verze : 0
Tupolev Tu-16K-10




Verze Tupolev Tu-16K-10 představuje první radikální přestavbu letounu Tupolev Tu-16. Určena je k nesení jedné protilodní střely K-10 (AS-2 Kipper).Vývojové práce na tomto typu začaly v roce 1955 zároveň se zahájením vývoje střely K-10.


Z letounu byla odstraněna prosklená příď s kabinou navigátora a na její místo byl umístěn dielektrický kryt obsahující zaměřovací radiolokátor Jen. Navigátor, původně umístěný v přídi byl i se svým vybavením přesunut do prostoru za piloty, jejichž přetlaková kabina byla z tohoto důvodu prodloužena.


Do pumovnice byla umístěna palivová nádrž pro střelu K-10 (střela se palivem plnila až těsně před vypuštěním) a na ni navazuje malá přetlaková kabina pro operátora radiolokátoru Jen. Střela samotná je podvěšena na speciálním závěsu umožňujícím datovou komunikaci mezi střelou a letounem a přečerpávání paliva pod trupem letounu (její svislý stabilizátor je sklopený).


První letoun Tupolev Tu-16K-10 byl dokončen v roce 1958, dva roky před koncem vývoje střely K-10. První úspěšný odpal střely K-10 z letounu Tu-16K-10 proběhl 28.5.1958. Sériová výroba letounu Tupolev Tu-16K-10 byla zavedena v roce 1959 a vzešlo z ní přibližně 220 kusů. Všechny vyrobené letouny potom sloužily u leteckých jednotek sovětského námořnictva.




Poznámka: Jediná potvrzená střela K-10 s jadernou hlavicí byla z letounu Tupolev Tu-16K-10 vypuštěna 22.8.1962 v rámci cvičení Škval. Šlo o odpal na vzdálenost 120 km a střela při něm úspěšně zasáhla cílovou oblast na Nové Zemi v Barentsově moři.
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16K-10-kod-NATO-Badger-C-t44834#175696 Verze : 0
Tupolev Tu-16K-10 s podvěšenou střelou K-10 (www.military.cz)
Tupolev Tu-16K-10 [kód NATO: Badger-C] -


URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16K-10-kod-NATO-Badger-C-t44834#176721 Verze : 0
aviadejavu.ru

Tupolev Tu-16K-10 [kód NATO: Badger-C] -


Tupolev Tu-16K-10 [kód NATO: Badger-C] -


Tupolev Tu-16K-10 [kód NATO: Badger-C] -


URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16K-10-kod-NATO-Badger-C-t44834#555736 Verze : 0
commons.wikimedia.org

Tupolev Tu-16K-10 [kód NATO: Badger-C] - Tu-16K-10 přelétává nad USS Ranger (CV-61).

Tu-16K-10 přelétává nad USS Ranger (CV-61).
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16K-10-kod-NATO-Badger-C-t44834#555764 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více