Tupolev Tu-16K-10-26 [kód NATO: Badger-C Mod]

Tupolev Tu-16K-10-26 / Туполев Ту-16К-10-26
     
Název:
Name:
Tupolev Tu-16K-10-26 Tupolev Tu-16K-10-26
Originální název:
Original Name:
Туполев Ту-16К-10-26
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.197R-DD.MM.197R Opravárenské závody VMF, ? /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.197R-DD.MM.197R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
85 konverzí Tu-16K-10
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1966
Osádka:
Crew:
6
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
41850 kg 92263 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
79000 kg 174165 lb
Rozpětí:
Wingspan:
32,99 m 108ft 2,81in
Délka:
Length:
36,80 m 120ft 8,81in
Výška:
Height:
9,85 m 32ft 3,8in
Plocha křídla:
Wing Area:
164,65 m2 1772.28 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Mikulin RD-3M o tahu 93,36 kN Mikulin RD-3M, thrust 20988 lb
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
32150 l 7072 Imp gal / 8493 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
~900 km/h v ? m ~559.2 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12300 m 40354 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
4700 km 2920.4 mi
Výzbroj:
Armament:
2x kanon AM-23 ráže 23 mm v dálkově ovládané hřbetní věži DT-V7, 250 nábojů každý
2x kanon AM-23 ráže 23 mm v dálkově ovládané břišní věži DT-N7S, 250 nábojů každý
2x kanon AM-23 ráže 23 mm v ocasní věži DK-7, 350 nábojů každý


1x protilodní řízená střela K-10S
2x řízená střela KSR-5


Tu-16K-10-26B:
4000-8000 kg pum nebo
4-8x torpédo
2x 23 mm AM-23 cannon in the remotely controlled DT-V7 dorsal turret, 250 rpg
2x 23 mm AM-23 cannon in the remotely controlled DT-N7S ventral turret, 250 rpg
2x 23 mm AM-23 cannon in the DK-7 tail turret, 350 rpg


1x AS-2 Kipper guided anti-ship missile
2x AS-6 Kingfish guided missile


Tu-16K-10-26B:
8818-17637 lb of bombs or
4-8x torpedo
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. Tupolev Tu-16 Badger: Versatile Soviet Long-Range Bomber. Midland Publishing, Hinckley 2004. ISBN 1-85780-177-6.
Маркович, Виктор; Приходченко, Игорь. Ракетоносец Ту-16: Триумф советского авиапрома. Яуза, Москва 2015. ISBN 978-5-699-83726-6.
Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4.
web.archive.org
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16K-10-26-kod-NATO-Badger-C-Mod-t44835#555747 Verze : 0
Tupolev Tu-16K-10-26


Po úspěšném zavedení letounů Tupolev Tu-16K-10 do výzbroje sovětského námořního letectva bylo rozhodnuto tyto letouny dále zdokonalit a umožnit jim nesení nových protilodních střel KSR-2/KS-11 (AS-5 Kelt) a KSR-5S/K-26 (AS-6 Kingfish). Tyto střely měly být neseny po dvou kusech na speciálních závěsnících pod křídly (pod každým křídlem jedna střela).


První letouny byly na standard Tu-26K-10-26 modernizovány z již vyrobených letounů Tu-16K-10 v 70. letech. Většina z nich létala z letišť na poloostrově Kola.
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16K-10-26-kod-NATO-Badger-C-Mod-t44835#175697 Verze : 1
V polovině 60.let začal stávající zbraňový systém letounů Tupolev Tu-16K-10-26 zastarávat a proto bylo rozhodnuto o jeho modernizaci. Základním kamenem této modernizace bylo zavedení nového typu střely K-10 a to typu K-10S. Tyto střely vykazovaly lepší letové vlastnosti než původní střely K-10 a navíc dokázaly využívat pro zaměřování radiolokátor Rubin-1. Díky této možnosti mohl být stávající radiolokátor Jen demontován a do přídě se vratila kabina navigátora doplněná operátorem radiolokátoru Rubin-1 a samotným radiolokátorem pod přídí. Kabina operátora v pumovnici byla demontována a palivová nádrž střely K-10S byla upravena pro možnost demontáže v polních podmínkách a tak umožňovala nesení klasického pumového nákladu.


Modernizace těchto letounů probíhala od roku 1966 a krom modernizace stávajících letounů Tupolev Tu-16K-10-26 bylo vyrobeno dalších 50 letounů tohoto typu jako náhrada za starší a silně olétané stroje.
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16K-10-26-kod-NATO-Badger-C-Mod-t44835#175756 Verze : 0
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft21388.htm

Tupolev Tu-16K-10-26 [kód NATO: Badger-C Mod] -


URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16K-10-26-kod-NATO-Badger-C-Mod-t44835#555735 Verze : 0
aviadejavu.ru

Tupolev Tu-16K-10-26 [kód NATO: Badger-C Mod] -


URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16K-10-26-kod-NATO-Badger-C-Mod-t44835#555746 Verze : 0
http://www.ausairpower.net/APA-Sov-ASuW.html

Tupolev Tu-16K-10-26 [kód NATO: Badger-C Mod] -


URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16K-10-26-kod-NATO-Badger-C-Mod-t44835#555748 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více