Tupolev Tu-16K-10-26 [kód NATO: Badger-C Mod]

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 32.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 475 příspěvků vloženo, 979 editováno a 460 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Tupolev Tu-16K-10-26 [kód NATO: Badger-C Mod]

Tupolev Tu-16K-10-26 / Туполев Ту-16К-10-26

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Tupolev Tu-16K-10-26 Tupolev Tu-16K-10-26
    Originální název:
    Original Name:
    Туполев Ту-16К-10-26
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.197R-DD.MM.197R Opravárenské závody VMF, ? /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.197R-DD.MM.197R
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    85 konverzí Tu-16K-10
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1966
    Osádka:
    Crew:
    6
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    41850 kg 92263 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    79000 kg 174165 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    32,99 m 108ft 2,81in
    Délka:
    Length:
    36,80 m 120ft 8,81in
    Výška:
    Height:
    9,85 m 32ft 3,8in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    164,65 m2 1772.28 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    jednoproudový turbojet
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Mikulin RD-3M o tahu 93,36 kN Mikulin RD-3M, thrust 20988 lb
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    32150 l 7072 Imp gal / 8493 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    ~900 km/h v ? m ~559.2 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    12300 m 40354 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    4700 km 2920.4 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x kanon AM-23 ráže 23 mm v dálkově ovládané hřbetní věži DT-V7, 250 nábojů každý
    2x kanon AM-23 ráže 23 mm v dálkově ovládané břišní věži DT-N7S, 250 nábojů každý
    2x kanon AM-23 ráže 23 mm v ocasní věži DK-7, 350 nábojů každý


    1x protilodní řízená střela K-10S
    2x řízená střela KSR-5


    Tu-16K-10-26B:
    4000-8000 kg pum nebo
    4-8x torpédo
    2x 23 mm AM-23 cannon in the remotely controlled DT-V7 dorsal turret, 250 rpg
    2x 23 mm AM-23 cannon in the remotely controlled DT-N7S ventral turret, 250 rpg
    2x 23 mm AM-23 cannon in the DK-7 tail turret, 350 rpg


    1x AS-2 Kipper guided anti-ship missile
    2x AS-6 Kingfish guided missile


    Tu-16K-10-26B:
    8818-17637 lb of bombs or
    4-8x torpedo
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. Tupolev Tu-16 Badger: Versatile Soviet Long-Range Bomber. Midland Publishing, Hinckley 2004. ISBN 1-85780-177-6.
    Маркович, Виктор; Приходченко, Игорь. Ракетоносец Ту-16: Триумф советского авиапрома. Яуза, Москва 2015. ISBN 978-5-699-83726-6.
    Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4.
    web.archive.org
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44835#555747Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Tupolev Tu-16K-10-26


    Po úspěšném zavedení letounů Tupolev Tu-16K-10 do výzbroje sovětského námořního letectva bylo rozhodnuto tyto letouny dále zdokonalit a umožnit jim nesení nových protilodních střel KSR-2/KS-11 (AS-5 Kelt) a KSR-5S/K-26 (AS-6 Kingfish). Tyto střely měly být neseny po dvou kusech na speciálních závěsnících pod křídly (pod každým křídlem jedna střela).


    První letouny byly na standard Tu-26K-10-26 modernizovány z již vyrobených letounů Tu-16K-10 v 70. letech. Většina z nich létala z letišť na poloostrově Kola.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44835#175697Verze : 1
    Avatar
    V polovině 60.let začal stávající zbraňový systém letounů Tupolev Tu-16K-10-26 zastarávat a proto bylo rozhodnuto o jeho modernizaci. Základním kamenem této modernizace bylo zavedení nového typu střely K-10 a to typu K-10S. Tyto střely vykazovaly lepší letové vlastnosti než původní střely K-10 a navíc dokázaly využívat pro zaměřování radiolokátor Rubin-1. Díky této možnosti mohl být stávající radiolokátor Jen demontován a do přídě se vratila kabina navigátora doplněná operátorem radiolokátoru Rubin-1 a samotným radiolokátorem pod přídí. Kabina operátora v pumovnici byla demontována a palivová nádrž střely K-10S byla upravena pro možnost demontáže v polních podmínkách a tak umožňovala nesení klasického pumového nákladu.


    Modernizace těchto letounů probíhala od roku 1966 a krom modernizace stávajících letounů Tupolev Tu-16K-10-26 bylo vyrobeno dalších 50 letounů tohoto typu jako náhrada za starší a silně olétané stroje.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44835#175756Verze : 0
    Avatar
    http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft21388.htm



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44835#555735Verze : 0
    MOD
    Avatar
    aviadejavu.ru



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44835#555746Verze : 0
    MOD
    Avatar
    http://www.ausairpower.net/APA-Sov-ASuW.html



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44835#555748Verze : 0
    MOD