Název: Name: | Tupolev Tu-16K-11-16 | Tupolev Tu-16K-11-16 |
Originální název: Original Name: | Туполев Ту-16К-11-16 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | ?, ? | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1960-DD.MM.196R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 441 konverzí Tu-16KS/Tu-16A/Tu-16KSR-2/Tu-16S | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.01.1960 | |
Osádka: Crew: | 6 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 40600 kg | 89508 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 79000 kg | 174165 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 32,99 m | 108ft 2,81in |
Délka: Length: | 35,20 m | 115ft 5,82in |
Výška: Height: | 9,85 m | 32ft 3,8in |
Plocha křídla: Wing Area: | 164,65 m2 | 1772.28 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | turbojet |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Mikulin RD-3M o tahu 93,36 kN | Mikulin RD-3M, thrust 20988 lb |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 750 km/h v 10000 m | 466 mph in 32808 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | 2050 km | 1273.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x kanon AM-23 ráže 23 mm v dálkově ovládané hřbetní věži DT-V7, 250 nábojů každý 2x kanon AM-23 ráže 23 mm v dálkově ovládané břišní věži DT-N7S, 250 nábojů každý 2x kanon AM-23 ráže 23 mm v ocasní věži DK-7, 350 nábojů každý 2x řízená střela KSR-2 nebo KSR-11 nebo 3000-13000 kg pum | 2x 23 mm AM-23 cannon in the remotely controlled DT-V7 dorsal turret, 250 rpg 2x 23 mm AM-23 cannon in the remotely controlled DT-N7S ventral turret, 250 rpg 2x 23 mm AM-23 cannon in the DK-7 tail turret, 350 rpg 2x KSR-2 or KSR-11 guided missile or 6614-28660 lb of bombs |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Tu-16KSR-2-11 - vznikly konverzí Tu-16A a Tu-16KSR-2A, zachována možnost nést pumy Tu-16K-11-16 - vznikly konverzí Tu-16KS, Tu-16KSR-2 a Tu-16S, původně bez možnosti nést pumy, obnovena dodatečně - sovětské ozbrojené složky pro všechny verze používalo označení Tu-16K-11-16 | - |
Zdroje: Sources: | Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. Tupolev Tu-16 Badger: Versatile Soviet Long-Range Bomber. Midland Publishing, Hinckley 2004. ISBN 1-85780-177-6. Маркович, Виктор; Приходченко, Игорь. Ракетоносец Ту-16: Триумф советского авиапрома. Яуза, Москва 2015. ISBN 978-5-699-83726-6. Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4. ruslet.webnode.cz |