Messerschmitt Me 163 A

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 3.346,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 362 příspěvků vloženo, 1185 editováno a 371 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Messerschmitt Me 163 A

    Avatar
    Pohľad na Me-163A-V4 z pravej strany.


    zdroj: www.bundesarchiv.de


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44863#535210Verze : 0
    MOD
    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Messerschmitt Me 163 A Messerschmitt Me 163 A
    Originální název:
    Original Name:
    Messerschmitt Me 163 A
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1941-DD.11.1942 Messerschmitt AG, Augsburg /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1941-DD.11.1942
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    10
    (Me 163 V4 - Me 163 V13)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    13.02.1941 bezmotorový let
    10.08.1941 motorový let Me 163A V4 (Werk-Nr.1630000004, CD+IL)
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    bezocasé tailless
    Podvozek:
    Undercarriage:
    odhazovací jettisonable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kluzná ližina skid
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1470 kg 3241 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2400 kg 5291 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    8,850 m 29ft 0,43in
    Délka:
    Length:
    5,600 m 18ft 4,46in
    Výška:
    Height:
    2,220 m 7ft 3,4in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    17,50 m2 188.37 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    137,142 kg/m2 28.09 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    raketový rocket
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Walter HWK R II-203 o tahu 1,47 - 7,35 kN (150 - 750 kp)
    Motor pracoval na základě katalytického rozkladu peroxidu vodíku (byl to motor "studený" s teplotou okolo 800°C).
    HWK RII-203 thrust 330.7 to 1,653.5 lbf.
    This engine worked of principle catalytic decomposition hydrogen peroxide (it was the "cold engine") outlet temperature up to 1,470°F.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    1 200 kg obou složek paliva
    T-Stoff peroxid vodíku
    Z-Stoff manganistan draselný
    2,646 lb of both components of the fuel
    T-Stoff - hydrogen peroxide
    Z-Stoff - Potassium permangante
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    920 km/h v ? m 571.7 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    10000 m 32808 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    Bez výzbroje without weapons
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Zásoba paliva postačovala pro 2,25 min činnosti motoru s plným tahem.


    Prototypy Me 163 byly označeny písmenem A poháněl je tkzv. "studený motor", který pracoval na základě katalytického rozkladu vysoce koncentrovaného peroxidu vodíku a katalyzátorem byl oxid draselný, který výfukové plyny obarvil na fialovo. Za letounem se táhla dlouhá modro-fialová čára.
    The fuel reserve was sufficient for 2.25 min of the engine operation at full thrust.


    The Me.163.A used the Walter RII-203 motor. Hydrogen peroxide (T-Stoff) was used as the propellant oxidised by a potassium permanganate solution, known as Z-Stoff. Potassium permangante has a characteristic livid violet colour, and once the Me.163A was in motion, the exhaust plume of the motor was a purple trail.
    Zdroje:
    Sources:
    Willy Radinger, Walter Schick, Messerschmitt Geheimprojekte, Aviatic Verlag, ISBN 3-925505-14-8
    Przemyslaw Skulski, Messerschmitt Me-163 Komet - Me-163a Me-163b Me-163c Me-163c Me-163d Me-263 J8m1, Published by Ace Publications, Wroclaw, 2002, ISBN: 83-8615-321-0
    Marek Murawski, Letadla Luftwaffe Část 2. Hostomice, Intermodel, 1997, ISBN 80-901976-3-9.
    Ivo Pejčoch, Messerschmitt Me 163, Praha, Jan Vašut s.r.o., 2007, ISBN 978-80-7236-305-6.
    Jaroslav Schmid, Letadla 1939-45, Stíhací a bombardovací letadla Německa 2. díl, Plzeň, Nakladatelství Fraus, 1994, ISBN 80-85784-10-6.
    http://www.luftarchiv.de/
    http://books.google.cz/books?id=xiADAAAAMB...
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/me163.html
    http://www.walterwerke.co.uk/walter/me163a.htm
    http://moderndrawings.jexiste.be/.../Me-163A-0(V6).htm
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44863#527458Verze : 0
    MOD
    Avatar

    Poznámky:


    Proč byl první prototyp raketového letounu Me 163A označen jako Me 163V4?
    Číselné označení 163 bylo u Messerschmittů použito již podruhé, poprvé to bylo v roce 1936, kdy byly označeny prototypy letounu s krátkým vzletem jako Bf 163. Tehdy se jednalo o rivala později slavného letounu Fi 156 Storch. Messerschmitt Bf 163 existoval ve třech prototypech označených jako V1, V2 a V3. Raketový Me 163 tedy navázal na tuto řadu a první prototyp nesl označení Me 163A V4.


    Mimochodem se jednalo o rekordní stroj, který 2. října 1941 dosáhl rychlosti 1003,67 km/h (0,84 Machova čísla). Pilotem byl zkušební pilot Heini Dittmar. S ohledem na utajování, nebyl tento rekord oficiálně oznámen.


    Heini Dittmar byl zkušeným pilotem a nadšeným plachtařem, od února do srpna 1941 prováděl s prototypem Me 163A V4 pouze bezmotorové lety, při kterých nešetřil chválou na letové vlastnosti bezocasého letounu. Kritizoval pouze neodpruženou výsuvnou přistávací ližinu. Ta přenesla vibrace, vzniklé pohybem letounu po travnatém povrchu letiště, na celý letoun.



    Zdroje:
    Przemyslaw Skulski, Messerschmitt Me-163 Komet - Me-163a Me-163b Me-163c Me-163c Me-163d Me-263 J8m1, Published by Ace Publications, Wroclaw, 2002, ISBN: 83-8615-321-0.
    Ivo Pejčoch, Messerschmitt Me 163, Praha, Jan Vašut s.r.o., 2007, ISBN 978-80-7236-305-6
    .


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44863#527461Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Messerschmitt Me 163




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44863#24854Verze : 0