Tupolev Tu-16K-26 [kód NATO: Badger-G Mod]

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 3.346,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 445 příspěvků vloženo, 1182 editováno a 438 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Tupolev Tu-16K-26 [kód NATO: Badger-G Mod]

Tupolev Tu-16K-26 / Туполев Ту-16К-26

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Tupolev Tu-16K-26 Tupolev Tu-16K-26
    Originální název:
    Original Name:
    Туполев Ту-16К-26
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    ?, ? /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.197R-DD.MM.197R
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    250 konverzí Tu-16K-11-16/Tu-16KSR-2A
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1964
    Osádka:
    Crew:
    6
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    39480 kg 87039 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    75800 kg 167110 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    79000 kg 174165 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    32,99 m 108ft 2,81in
    Délka:
    Length:
    35,20 m 115ft 5,82in
    Výška:
    Height:
    9,85 m 32ft 3,8in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    164,65 m2 1772.28 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    jednoproudový turbojet
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Mikulin RD-3M o tahu 93,36 kN Mikulin RD-3M, thrust 20988 lb
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    43800 l 9635 Imp gal / 11571 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    900 km/h v 10000 m 559.2 mph in 32808 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    12300 m 40354 ft
    Dolet:
    Range:
    3900 km 2423.3 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x kanon AM-23 ráže 23 mm v dálkově ovládané hřbetní věži DT-V7, 250 nábojů každý
    2x kanon AM-23 ráže 23 mm v dálkově ovládané břišní věži DT-N7S, 250 nábojů každý
    2x kanon AM-23 ráže 23 mm v ocasní věži DK-7, 350 nábojů každý

    1-2x řízená střela KSR-5, KSR-2 nebo KSR-11
    4000 kg pum
    2x 23 mm AM-23 cannon in the remotely controlled DT-V7 dorsal turret, 250 rpg
    2x 23 mm AM-23 cannon in the remotely controlled DT-N7S ventral turret, 250 rpg
    2x 23 mm AM-23 cannon in the DK-7 tail turret, 350 rpg

    1-2x KSR-5, KSR-2 or KSR-11 guided missile
    8818 lb of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. Tupolev Tu-16 Badger: Versatile Soviet Long-Range Bomber. Midland Publishing, Hinckley 2004. ISBN 1-85780-177-6.
    Маркович, Виктор; Приходченко, Игорь. Ракетоносец Ту-16: Триумф советского авиапрома. Яуза, Москва 2015. ISBN 978-5-699-83726-6.
    Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4.
    ruslet.webnode.cz
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44864#555749Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Pro výlučné nesení dvojice protizemních střel typu K-26 byla vyvinuta varianta letounu Tupolev Tu-16 označená jako Tupolev Tu-16K-26. Letoun konstrukčně vycházel z typu Tu-16K-11-16 a stejně jako on měl z trupu demontovanou nádrž a kabinu operátora určenou pro obsluhu protizemní střely K-10. V přídi letounu je opět umístěna kabina navigátora a operátora zaměřovacího radiolokátoru Rubin-1 umístěného pod přídí. Tato varianta na rozdíl od předchozí varianty Tupolev Tu-16K-10-26 umožňuje nesení a svrhávání pum umístěných v pumovnici a vrací tak letounu opět možnost provádět strategické bombardování v klasickém stylu. Střely K-26 jsou umístěny na závěsech pod křídly.


    Letoun Tupolev Tu-16K-26 byl do výzbroje námořního a strategického bombardovacího letectva SSSR zaváděn v polovině šedesátých let.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44864#175755Verze : 1
    Avatar
    Tento letoun vystaveny v Moninu je Tu-16K, muze se jednat o variantu Tu-16K-26P nebo Tu-16KSR-2-5-11. Pod kridly jsou podveseny dve strely KSR-5.




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44864#184401Verze : 0
    MOD
    Avatar
    ...






    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44864#184402Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Tupolev Tu-16K-26, v.č. 5202605 pred vchodom na leteckú základňu Engels, Rusko (Россия, Энгельс, Въезд на авиабазу ДА Энгельс) . Autor Arťom Chačaturov (Артём Хачатуров), fotografia je z októbra 2006, lietadlo je v múzeu od roku 1998.






    S tou identifikáciou ako Tu-16K-26 si nie som celkom istý, môže ísť aj o Tupolev Tu-16K-11-16 alebo Tu-16K-10-26 Badger-G mod.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44864#197558Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Ešte k fotke Tu-16K červená 53 - podľa údajov na www.airliners.net je lietadlo identifikované väčšinou o Tu-16K-10-26 (teda okrem Tu-16 a Tu-16K).
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44864#197560Verze : 0
    MOD