Messerschmitt Me 163 C

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 3.346,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 393 příspěvků vloženo, 1239 editováno a 392 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Messerschmitt Me 163 C

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Messerschmitt Me 163 C-1a Messerschmitt Me 163 C-1a
    Originální název:
    Original Name:
    Messerschmitt Me 163 C-1a
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1945-DD.MM.1945 Junkers Flugzeug- und Motorenwerke AG, Dessau /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1945-DD.MM.1945
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    3
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1945
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    bezocasé tailless
    Podvozek:
    Undercarriage:
    odhazovací jettisonable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola/kluzná ližina wheels/skid
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2200 kg 4850 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    5100 kg 11244 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9,800 m 32ft 1,82in
    Délka:
    Length:
    7,040 m 23ft 1,17in
    Výška:
    Height:
    2,750 m 9ft 0,26in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    20,50 m2 220.66 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    248,780 kg/m2 50.95 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    raketový rocket
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Walter HWK 109-509 C-1 dvoukomorový raketový motor na tekuté palivo o celkovém tahu 19,613 kN (2 000 kp) 16,671 + 2,942 kN (1 700 + 300 kp) Walter HWK 109-509 C-1 liquid-fuel rocket 4,410 lb of thrust (3,800 + 610 lbf)
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    950 km/h v ? m 590.3 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    16000 m 52493 ft
    Dolet:
    Range:
    120 km 74.6 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný kanón Rheinmetall-Borsig MK-108 ráže 30 mm se zásobou střeliva 60 granátů pro každý. Two fixed forward-firing 1.18 inch Rheinmetall-Borsig MK-108 cannons, 60 rpg.
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    Zásadním nedostatkem raketových stíhaček Me 163B byla krátká doba chodu raketového motoru.
    V továrně Walterwerke pracovali na novém motoru označeném jako HWK 109-509 C, který měl pod hlavní spalovací komorou ještě jednu malou, které měla mnohem ekonomičtější chod a umožnil by raketové stíhačce vyčkávat na nepřítele, v případě potřeby mohly pracovat obě komory současně. Pro nový motor bylo nutno upravit i drak letounu.


    Křídla z Me 163B byla zachována, jen v oblasti kořene křídel došlo k rozšíření, tím vzrostlo rozpětí a nosná plocha. Hlavní změny byly provedeny v trupové části letounu, trup byl, přes použití mnoha původních částí, rozšířen a prodloužen, aby poskytl prostor pro nový motor a větší zásobu paliva. Neméně důležitou změnou byla instalace přetlakové kabiny s mnohem lepším výhledem.


    Hlavní komora motoru poskytovala tah 16,671 kN a pomocná vyvodila tah 2,942 kN. Činnost motoru byla prodloužena až na 12 minut. Nové dvoukomorové raketové motory byly začátkem roku zkoušeny na brzdě a následně testovány v prototypech Me 163 B V6 a B V18. Během zkoušek obou prototypů zahájila továrna v Dessau přípravy na zahájení sériové výroby „céčka“. Byla zahájená stavba tří prototypů Me 163 C V1, C V2 a C V3, z nichž byl zalétán pouze jeden a pravděpodobně bez spuštěného motoru, byl tedy zkoušen jak kluzák.


    Na konci války byly všechny tři kusy zničeny, aby je nezískali Sověti.


    Výkony jsou pouze vypočteny.
    The Messerschmitt Me.163B aircraft had a fundamental lack of lacking power endurance. Walterwerke were working on a motor with an additional, lower thrust combustion chamber slung below the main combustion chamber. The smaller "auxilliary" chamber was for cruising at height. This was to improve the performance of the Me.163, but more importantly, improve the range and endurance. For the new motor was necessary to adjust the airframe.


    The Me.163B wing shape was retained, although where the wing joined the fuselage at the root there was a broadened fillet section to increase the overall span and area.
    The fuselage was enlarged to make space for additional fuel and for the new motor HWK 109-509.C. Although the new design, the Me.163C, had many elements of the original production airframe, but the new airframe was longer and heavier and above all were installed a pressurised cockpit and an improved vision canopy.


    The new Me 163 C was larger and heavier than the production model "B" Komet was predicted to be capable of 590mph at altitude and a ceiling of up to 52,000 feet, with full power endurance increased to over twelve minutes.


    A total of were built only three prototypes V1, V2 and V3. The production airframe was to be designated the Me.163C-1a.
    One of the prototypes was probably flew, but without the engine running and was tested as a glider.


    With the rapid advance of the Russians all three Me.163C prototypes were destroyed to stop them falling into Soviet hands.
    Zdroje:
    Sources:
    Willy Radinger, Walter Schick, Messerschmitt Geheimprojekte, Aviatic Verlag, ISBN 3-925505-14-8
    Przemyslaw Skulski, Messerschmitt Me-163 Komet - Me-163a Me-163b Me-163c Me-163c Me-163d Me-263 J8m1, Published by Ace Publications, Wroclaw, 2002, ISBN: 83-8615-321-0
    Marek Murawski, Letadla Luftwaffe Část 2. Hostomice, Intermodel, 1997, ISBN 80-901976-3-9.
    Ivo Pejčoch, Messerschmitt Me 163, Praha, Jan Vašut s.r.o., 2007, ISBN 978-80-7236-305-6.
    Jaroslav Schmid, Letadla 1939-45, Stíhací a bombardovací letadla Německa 2. díl, Plzeň, Nakladatelství Fraus, 1994, ISBN 80-85784-10-6.
    http://www.luftarchiv.de/
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/me163.html
    http://www.walterwerke.co.uk/walter/me163d.htm



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44866#527495Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Messerschmitt Me 163 C


    Jde o prodlouženou verzi předchozího Me 163B, kanony se přemístily do boků trupu. Byly postaveny tři prototypy (V1, V2 a V3) do vzduchu se dostal údajně jen jeden. Všechny tři byly před příchodem Sovětů zničeny.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44866#175848Verze : 0