Beech XA-38

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 3.346,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 446 příspěvků vloženo, 1185 editováno a 422 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Beech XA-38

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Beech XA-38 Grizzly Beech XA-38 Grizzly
    Originální název:
    Original Name:
    Beech XA-38 Grizzly
    Kategorie:
    Category:
    bitevní letoun attack aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.05.1944-DD.09.1945 Beech Aircraft Corp., Wichita, Kansas
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.05.1944-DD.09.1945
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2 (Serial: 43-14406, 43-14407)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    07.05.1944
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    10197 kg 22480 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    13562 kg 29900 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    15996 kg 35265 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    20.52 m 67ft 4in
    Délka:
    Length:
    15.77 m 51ft 9in
    Výška:
    Height:
    4.72 m 15ft 6in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    58.16 m2 626 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    274.88 kg/m2 56.3 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    2x Wright GR-3350-43 o výkonu 1715 kW, max.výkon 1820 kW se vstřikem vody
    Přeplňování: jednostupňové mechanické kompresory
    Vrtule: trojlisté automaticky stavitelné, Hamilton Standard o průměru 3 660 mm
    Wright GR-3350-43, power 2300 hp
    three-bladed Hamilton-Standard constant-speed propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    3123 l 825 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    595.5 km/h v 5182 m 370 mph in 17000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    563.3 km/h v 4877 m 350 mph in 16000 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    13.2 m/s 2600 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    5 min do 3000 m 5 min to 9843 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    8473 m 27800 ft
    Dolet:
    Range:
    1722 km 1070 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    2615.2 km 1625 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný kanón T-15E-1 ráže 75 mm s 20 náboji
    2x pevný kulomet Browning ráže 12,7 mm se zásobou 500 nábojů na hlaveň
    2x dálkově ovládaná střeliště, každé se dvěma kulomety ráže 12,7 mm a zásobou 500 nábojů na hlaveň. Pohyblivé zbraně byly zaměřovány periskopicky střeleckým systémem F13 ze zadní kabiny.

    Pumy, nádrže, rakety do hmotnosti 907 kg
    1x fixed 75mm T-15E-1 cannon, 20 rounds
    2x fixed .50 Browning machine gun in the nose, 500 rpg
    2x .50 Browning machine gun each in remote-controlled dorsal and ventral turrets, 500 rpg

    2000 lb of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Pelletier, A. J. Beech Aircraft and their Predecessors. Naval Institute Press, Annapolis 1995. ISBN 1-55750-062-2.
    Johnson, E. R. American attack aircraft since 1926. McFarland & Company, Jeferson 2008. ISBN 978-0-7864-3464-0.
    www.nationalmuseum.af.mil
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44887#175826Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Historie: Firma Beech vyráběla lehká dopravní letadla, ale troufla si předložit armádnímu letectvu projekt specializovaného bitevního letadla pod firemním označením Beech Model 28. Letectvo kupodivu projevilo zájem a v září 1942 (09/42) podepsalo objednávku na jejímž základě měly být postaveny dva prototypy, jeden drak, který byl určen k pevnostním zkouškám a maketu v měřítku 1:1. Projekt zároveň dostal označení XA-38.
    Velké zdržení při stavbě způsobily motory, byly to motory Wright R-3350 a ty byly přednostně dodávány pro rozbíhající se výrobu B-29. Pro XA-38 byla určena verze se sníženou výškovostí, protože u bitevního letadla byly předpokládány především útoky na pozemní cíle nebo na lodě. Jméno Grizzly nebylo oficiální. První vzlet se konal až v květnu 1944 a brzy (7.9.1944) se do zkoušek zapojil i druhý prototyp. Zkušební piloti si pochvalovali výborné letové vlastnosti obou prototypů a celkově byly hodnoceny daleko lépe než A-26 Invader nebo B-25 Mitchell, zejména co se účinnosti týče. Určité problémy byly zmiňovány pouze u dálkově ovládané obranné výzbroje. Do sériová výroby se tento typ nedostal, protože Japonsko již kapitulovalo a armáda snižovala své stavy.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44887#175832Verze : 0
    MOD
    Avatar
    ... a fotografie








    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44887#175839Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Trojpohledový náčrt


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44887#175837Verze : 0
    MOD