Curtiss XP-37

     
Název:
Name:
Curtiss XP-37 Curtiss XP-37
Originální název:
Original Name:
Curtiss Hawk 74I
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.02.1937-DD.04.1937 Curtiss-Wright Corp., Buffalo , New York
Období výroby:
Production Period:
DD.02.1937-DD.04.1937
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (Sn. 37-375
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.04.1937
DD.06.1939 po úpravách jako YP-37
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2391 kg 5271 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2880 kg 6349 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3013 kg 6643 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,370 m 37ft 3,6in
Délka:
Length:
9,440 m 31ft
Výška:
Height:
2,890 m 9ft 5,75in
Plocha křídla:
Wing Area:
21,92 m2 235.94 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
131,387 kg/m2 26.91 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Allison V-1710-11 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný turbokompresorem o vzletovém výkonu 746 kW.
Vrtule třílistá s konstantní rychlostí otáček.
Allison V-1710-11 twelvee-cylinder liquid-cooled vee turbosupercharged engine, rated at 1,000 hp for take-off,
driving a three-blade constant-speed propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
547 km/h v 6096 m 340 mph in 20000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
489 km/h v ? m 303.9 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,1 min do 6096 m 7,1 min to 20000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10668 m 35000 ft
Dolet:
Range:
781 km 485.3 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1006 km 869.9 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet Colt-Browning MG-53 ráže 12,7 mm s 200 náboji vpravo nad motorem a
1x pevný kulomet Colt-Browning AN-M2 ráže 7,62 mm s 600 náboji vlevo nad motorem.
One fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning MG-53 right upper the engine with 200 rounds and
one fixed forward-firing 0.3 inch Colt-Browning AN-M2 left upper the engine with 600 rounds.
Uživatelské státy:
User States:
USA United States
Poznámka:
Note:
Letoun byl vyjma instalovaného řadového motoru a tím i delšího trupu a vzad posunuté pilotní kabiny shodný s letounem Curtiss P-36 The P-37 was the first attempt to match the existing P-36 (Hawk 75) fighter with a turbo-supercharged Allison liquid cooled inline engine in an effort to improve performance at higher altitudes. Because the supercharger was placed behind the engine, the pilot's cockpit had to be re-located further aft in order to maintain the airplane's balance. The result had a unacceptably detrimental effect on the pilot's view from the cockpit. The resulting aircraft was fast. Powered by the Allison V-1710-11 engine, which gave 1,000 hp at 20,000 feet, it became the first American fighter to reach 300 mph in level flight, reaching a top speed of 340 mph. The turbo-supercharger gave the XP-37 much better performance at altitude than the aircraft that replaced it, the P-40. However, the turbo-supercharger was not yet ready for active service The P-40, which had a less cumbersome gear-driven supercharger and a better pilot's view, was accepted for production instead.
Zdroje:
Sources:
Peter M. Bowers, Profile No. 45 Curtiss Army Hawks, Profile Publications, England.
http://avia.russian.ee/air/usa/curtiss_p-37.html
www.csd.uwo.ca
http://www.joebaugher.com/usaf_fighters/p37.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XP-37-t45016#176252 Verze : 0
Curtiss XP-37


Stručná historie:
Americké armádní letectvo (tehdy USAAC) na přelomu let 1936/37 si začalo více všímat situace v Evropě a začalo také porovnávat konstrukce vlastních letadel s konstrukcemi evropskými a tak došlo ke zjištění, že jeho vlastní stíhací letouny by asi úplně neobstály a tak se začalo zajímat o letouny s řadovými motory. Americké hvězdicové a dvouhvězdicové motory v této době již neposkytovaly záruku dalšího zvýšení výkonu a nové, výkonnější typy byly teprve na začátku vývoje. Jediným vhodným řadovým motorem byl Allison V-1710 a tak továrna Curtiss-Wright tento motor použila pro svůj prototyp XP-37. První vzlet se konal v dubnu 1937 (04/37), letoun byl rychlý a překonal jako první americký letoun rychlost 300 mil/hod. Tímto konstatováním jsem však popsal asi všechny klady tohoto letadla, ostatní letové vlastnosti nebyly prý dobré, ale Curtiss dostal ještě jedno šanci v podobě objednávky třinácti předsériových letadel YP-37. První z těchto letadel vzlétl v červnu 1939, motor byl stejně jako u prototypu přeplňován turbokompresorem, tím se řadil spíše k výškovým stíhacím letadlům a o takové stroje nemělo ještě letectvo zájem, proto dostal ve výrobě přednost Curtiss P-40 Tomahawk a záležitost s XP a YP-37 byla ukončena.


Zdroje: poznámky a archiv autora příspěvku
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XP-37-t45016#176511 Verze : 0
K dispozici mám dvě fotografie horní je ze serveru http://avia.russian.ee/air/usa/curtiss_p-37.html a dolní ze serveru aeroweb.brooklyn.cuny.edu
Curtiss XP-37 -


Curtiss XP-37 -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XP-37-t45016#176519 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více