Curtiss XP-37

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 3.346,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 380 příspěvků vloženo, 1220 editováno a 384 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Curtiss XP-37

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss XP-37 Curtiss XP-37
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss Hawk 74I
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.02.1937-DD.04.1937 Curtiss-Wright Corp., Buffalo , New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.02.1937-DD.04.1937
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 (Sn. 37-375
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.04.1937
    DD.06.1939 po úpravách jako YP-37
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2391 kg 5271 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2880 kg 6349 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    3013 kg 6643 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11,370 m 37ft 3,6in
    Délka:
    Length:
    9,440 m 31ft
    Výška:
    Height:
    2,890 m 9ft 5,75in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    21,92 m2 235.94 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    131,387 kg/m2 26.91 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Allison V-1710-11 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný turbokompresorem o vzletovém výkonu 746 kW.
    Vrtule třílistá s konstantní rychlostí otáček.
    Allison V-1710-11 twelvee-cylinder liquid-cooled vee turbosupercharged engine, rated at 1,000 hp for take-off,
    driving a three-blade constant-speed propeller.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    547 km/h v 6096 m 340 mph in 20000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    489 km/h v ? m 303.9 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    7,1 min do 6096 m 7,1 min to 20000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    10668 m 35000 ft
    Dolet:
    Range:
    781 km 485.3 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1006 km 869.9 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný kulomet Colt-Browning MG-53 ráže 12,7 mm s 200 náboji vpravo nad motorem a
    1x pevný kulomet Colt-Browning AN-M2 ráže 7,62 mm s 600 náboji vlevo nad motorem.
    One fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning MG-53 right upper the engine with 200 rounds and
    one fixed forward-firing 0.3 inch Colt-Browning AN-M2 left upper the engine with 600 rounds.
    Uživatelské státy:
    User States:
    USA United States
    Poznámka:
    Note:
    Letoun byl vyjma instalovaného řadového motoru a tím i delšího trupu a vzad posunuté pilotní kabiny shodný s letounem Curtiss P-36 The P-37 was the first attempt to match the existing P-36 (Hawk 75) fighter with a turbo-supercharged Allison liquid cooled inline engine in an effort to improve performance at higher altitudes. Because the supercharger was placed behind the engine, the pilot's cockpit had to be re-located further aft in order to maintain the airplane's balance. The result had a unacceptably detrimental effect on the pilot's view from the cockpit. The resulting aircraft was fast. Powered by the Allison V-1710-11 engine, which gave 1,000 hp at 20,000 feet, it became the first American fighter to reach 300 mph in level flight, reaching a top speed of 340 mph. The turbo-supercharger gave the XP-37 much better performance at altitude than the aircraft that replaced it, the P-40. However, the turbo-supercharger was not yet ready for active service The P-40, which had a less cumbersome gear-driven supercharger and a better pilot's view, was accepted for production instead.
    Zdroje:
    Sources:
    Peter M. Bowers, Profile No. 45 Curtiss Army Hawks, Profile Publications, England.
    http://avia.russian.ee/air/usa/curtiss_p-37.html
    www.csd.uwo.ca
    http://www.joebaugher.com/usaf_fighters/p37.html
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45016#176252Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Curtiss XP-37


    Stručná historie:
    Americké armádní letectvo (tehdy USAAC) na přelomu let 1936/37 si začalo více všímat situace v Evropě a začalo také porovnávat konstrukce vlastních letadel s konstrukcemi evropskými a tak došlo ke zjištění, že jeho vlastní stíhací letouny by asi úplně neobstály a tak se začalo zajímat o letouny s řadovými motory. Americké hvězdicové a dvouhvězdicové motory v této době již neposkytovaly záruku dalšího zvýšení výkonu a nové, výkonnější typy byly teprve na začátku vývoje. Jediným vhodným řadovým motorem byl Allison V-1710 a tak továrna Curtiss-Wright tento motor použila pro svůj prototyp XP-37. První vzlet se konal v dubnu 1937 (04/37), letoun byl rychlý a překonal jako první americký letoun rychlost 300 mil/hod. Tímto konstatováním jsem však popsal asi všechny klady tohoto letadla, ostatní letové vlastnosti nebyly prý dobré, ale Curtiss dostal ještě jedno šanci v podobě objednávky třinácti předsériových letadel YP-37. První z těchto letadel vzlétl v červnu 1939, motor byl stejně jako u prototypu přeplňován turbokompresorem, tím se řadil spíše k výškovým stíhacím letadlům a o takové stroje nemělo ještě letectvo zájem, proto dostal ve výrobě přednost Curtiss P-40 Tomahawk a záležitost s XP a YP-37 byla ukončena.


    Zdroje: poznámky a archiv autora příspěvku
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45016#176511Verze : 0
    MOD
    Avatar
    K dispozici mám dvě fotografie horní je ze serveru http://avia.russian.ee/air/usa/curtiss_p-37.html a dolní ze serveru aeroweb.brooklyn.cuny.edu




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45016#176519Verze : 0
    MOD