Handley Page Halifax C Mk.VIII

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 363 příspěvků vloženo, 1198 editováno a 390 zmoderováno. Statistiky
22.9.2018 - Praha - Sraz k 20. narozeninam valka.cz | Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Handley Page Halifax C Mk.VIII

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Handley Page H.P.70 Halifax C Mk.VIII Handley Page H.P.70 Halifax C Mk.VIII
    Originální název:
    Original Name:
    Handley Page H.P.70 Halifax C Mk.VIII
    Kategorie:
    Category:
    dopravní letoun passenger aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.05.1945-DD.08.1945 Handley Page Ltd., Radlett
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.05.1945-DD.08.1945
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    98
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.06.1945
    Osádka:
    Crew:
    4-5 + 11
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    17128 kg 37760 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    29484 kg 65000 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    30844 kg 68000 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    31.75 m 104ft 2in
    Délka:
    Length:
    21.82 m 71ft 7in
    Výška:
    Height:
    6.320 m 20ft 9in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    118.45 m2 1275 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    248,915 kg/m2 50.98 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    4
    Typ:
    Type:
    Bristol Hercules 100 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 249 kW (1 698 k) při 2 800 ot/min a plnícím tlaku 0,569 barů
    nominální výkon 1 130 kW (1 536 k) při 2 400 ot/min v h= 2 362 m na I. rychlost kompresoru a 1 055 kW (1 435 k) při 2 400 ot/min v h= 5 029 m na II. rychlost kompresoru, tyto výkony s plnícím tlakem 0,414 barů.
    Bojový výkon 1 342 kW (1 825 k) při 2 800 ot/min v h= 2 743 m na I. rychlost kompresoru a 1 212 kW (1 648 k) při 2 800 ot/min v h= 5 944 m na II. rychlost kompresoru, tyto výkony s plnícím tlakem 0,569 barů.
    Vrtule trojlisté s konstantní rychlostí otáček.
    Bristol Hercules 100 fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated 1,675 hp at 2,800 rpm boost +8.25 psi for take-off,
    Nominal power: 1,515 hp at 2,400 rpm boost +6 psi at 7,750 ft (MS) and 1,415 hp at 2,400 rpm boost +6 psi at 16,500 ft (FS).
    Combat power: 1,800 hp at 2,800 rpm, boost +8.25psi at 9,000 ft (MS) and 1,625 hp at 2,800 rpm boost +8.25 psi at 19,500 ft (FS),
    driving a three-blade constant-speed Type propellers.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    9 956 l
    3 137 l v pomocných nádržích
    2,190 UK gallons
    690 UK gallons in the auxiliary tanks
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    518.2 km/h v 5944 m 322 mph in 19500 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    321.9 km/h v 3048 m 200 mph in 10000 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    5.1 m/s 1000 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    10 min do 3048 m 10 min to 10000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    7620 m 25000 ft
    Dolet:
    Range:
    4361.3 km 2710 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:


    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Bingham, Victor F. Second to None: The Handley Page Halifax. Airlife, Shrewsbury 1986. ISBN 0-90639-366-3
    Scutts, Jerry. Halifax in Action, In Action No.66. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1984. ISBN 0-89747-158-X
    Rapier, Brian J. Halifax at War. Ian Allan, Shepperton 1987. ISBN 0-7110-1554-6
    Robertson, Bruce. Halifax Special. Ian Allan, Shepperton 1990. ISBN 0-7110-1920-7
    Butler, Tony. Handley Page Halifax, Warpaint No.46. Warpaint Books, Bletchley 2004
    Němeček, Václav. Handley Page Halifax, L+K 12-15/1992
    www.britishaircraft.co.uk/aircraftpage.php?ID=130
    http://www.airwar.ru/enc/bww2/galif.html
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45059#360435Verze : 0
    MOD
    Avatar
    C.8 byla verze Halifaxu od počátku určená pro dopravu a byla odvozena od bombardovací verze B Mk.VI. Tyto stroje neměly žádnou výzbroj, odstraněna byla i zadní věž a vřetenovitý kryt na jejím místě přidal několik palců na celkové dílce, uvnitř trupu se nacházela sedadla pro 11 cestujících nebo 10 nosítek, pod trup mohl po odstranění dveří pumovnice umístěn rozměrný nákladní kontejner, schopný pojmout až 36 400 kg nákladu. Halifaxy C Mk.VIII se dostaly k celkem pěti perutím (včetně polských 301. a 304.), kde létaly až do léta 1948, kdy byly většinou nahrazeny Hastingsy. Z 98 vyrobených strojů se 91 dostalo do civilního rejstříku, první z nich ještě v roce 1946. Tyto civilní stroje obvykle prošly řadou úprav pro zvětšení jejich kapacity. Tyto stroje létaly jako charterové ještě několik let a zúčastnily se také berlínského leteckého mostu (některé z nich např. do Berlína dopravovaly palivo v 6820litrových nádržích místo standardního kontejneru), ovšem poté začaly místo upravených bombardérů zaujímat klasická dopravní letadla a většina civilních dopravních Halifaxů byla vyřazena ped koncem roku 1952.
    Zvláštní kapitolou je nasazení této verze jejím druhým vojenským uživatelem, pákistánským letectvem. Pákistánská nákupčí komise ještě v roce 1947 vybrala Halifax jako vhodný transportní a bombardovací letoun a zadala společnosti Air Tech Ltd. objednávku na úpravu sedmi strojů. Šest z nich dorazilo do Pákistánu v roce 1949 a byly okamžitě zapojeny do zásobování a přesunu Pákistánců odříznutých během zmatků kolem výměny obyvatel mezi Indií a Pákistánem. Další tři C Mk.VIII kratince používaly pákistánské aerolinie, ale byly vzápětí jako výpomoc také předány vojenskému letectvu, kde poslední dolétaly asi v roce 1954.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45059#360449Verze : 0
    MOD