Curtiss P-40M Warhawk

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 595 příspěvků vloženo, 2299 editováno a 481 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Curtiss P-40M Warhawk

Curtiss Kittyhawk Mk.III

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss P-40M Warhawk u RAF Curtiss Kittyhawk Mk.III
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss Hawk 87
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.11.1942-DD.MM.1943 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.11.1942-DD.MM.1943
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    336 P-40M
    264 Kittyhawk Mk.III
    600 total
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1942
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2932 kg 6464 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    3629 kg 8001 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    4037 kg 8900 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11,370 m 37ft 3,6in
    Délka:
    Length:
    10,160 m 33ft 4in
    Výška:
    Height:
    3,760 m 12ft 4in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    21,92 m2 235.94 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    169,556 kg/m2 34.73 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Allison V-1710-81 (F20R) kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 896 kW, trvalý výkon 746 kW v h= 5 000 m a maximální výkon 839 kW v h= 5 276 m.
    Vrtule trojlistá Curtiss Electric s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 360 mm.
    Allison V-1710-81 (F20R) twelvee-cylinder Vee liquid cooled engine rated at 1,200 hp for take-off, continuous output 1,000 hp at 16,400 ft and maximum power output 1,125 hp at 17,410 ft,
    driving a three-blade constant-speed Curtiss Electric propeller of diameter 11ft.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    470 l a přídavná nádrž o objemu 196, 289, 578 nabo 655 l. 103.2 UK gallons and one drop tank under the fuselage of the following volumes: 43 or 63.5 or 127 or 144 UK gallons.
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    579 km/h v 6096 m 359.8 mph in 20000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    467 km/h v 5000 m 290.2 mph in 16404 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    17,2 m/s 3385.8 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    7,2 min do 4572 m 7,2 min to 15000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    9144 m 30000 ft
    Dolet:
    Range:
    1127 km 700 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    2575 km 1600 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    6x pevný kulomet Colt-Browning M-53-M2 ráže 12,7 mm (295 nábojů na hlaveň)
    Pumový náklad: do hmotnosti 339 kg (1x 227 kg neco 3x 113 kg).
    Six fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning M-53-M2 machine-guns in wings 295 rpg.
    Bomb load: One 500 lb bomb under fuselage or three 250 lb bombs under fuselage and wings.
    Uživatelské státy:
    User States:












    Poznámka:
    Note:
    Koncem roku 1942 se výroba Curtissů P-40 opět vrátila k instalaci motorů Allison tentokráte byla použita verze V-1710-81. Nově vzniklá verze P-40M byla postavena výhradně pro dodávky Lend-Lease. Podobala se nejvíce verzi P-40K-20-CU, ale lze rozeznat díky perforovanému krytu před výfuky. Mnohdy byla redukována výzbroj demontáží dvou kulometů, to se dělo pro odlehčení letounu. In the second half of 1942, the scarcity of Packard Merlin engines necessitated that the Allison engine be reintroduced yet again into the P-40 production line. The result was the P-40M version. The P-40M was built solely for Lend-Lease.
    The P-40M was essentially similar to the P-40K-20-CU, apart from the use of the Allison V-1710-81 engine.
    The P-40M could be distinguished from the P-40K by the introduction of a cooling grill forward of the exhaust stubs.
    Zdroje:
    Sources:
    Zbigniew Kolacha a Marek Ryś, Monografie Lotnicze 65, Curtiss P-40 cz.2, AJ-Press 2000, Gdaňsk 5, ISBN 83-7237-040-0
    William Green, War Planes of the Second World War, Fighters, Volume Four, Doubleday, 1964.
    www.historyofwar.org
    www.joebaugher.com
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/p40m.html
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45192#176527Verze : 0
    MOD
    Avatar
    fotografie ze serveru genemcguire.com


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45192#176533Verze : 0
    MOD
    Avatar
    a jedna z mého archivu


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45192#176535Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Kittyhawk Mk.III (GA-E / 42-45788), 112. peruť, letiště Medina el-Hamma, Tunisko, 1943.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45192#423679Verze : 0
    MOD