De Havilland D.H.98 Mosquito PR Mk.34

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 3.346,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 372 příspěvků vloženo, 1179 editováno a 377 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

De Havilland D.H.98 Mosquito PR Mk.34

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    De Havilland D.H.98 Mosquito PR Mk.34 De Havilland D.H.98 Mosquito PR Mk.34
    Originální název:
    Original Name:
    De Havilland D.H.98 Mosquito PR Mk.34
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1944-DD.MM.194R The de Havilland Aircraft Co. Ltd., Hatfield
    DD.MM.1945-DD.MM.194R Percival Aircraft Ltd., Luton
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1944-DD.MM.194R
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    181:
    131 de Havilland
    50 Percival
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    04.12.1944
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    6432 kg 14180 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    10024 kg 22100 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    11567 kg 25500 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    16.51 m 54ft 2in
    Délka:
    Length:
    12.34 m 40ft 6in
    Výška:
    Height:
    3.81 m 12ft 6in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    42.18 m2 454 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Rolls-Royce Merlin 113/114 o výkonu 1260 kW nebo
    Rolls-Royce Merlin 114A o výkonu 1275 kW
    Rolls-Royce Merlin 113/114, power 1690 HP or
    Rolls-Royce Merlin 114A, power 1710 HP
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    684 km/h v ? m 425 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    482.8 km/h v ? m 300 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    10.2 m/s 2000 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    13106 m 43000 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    5375.2 km 3340 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Franks, Richard A. The de Havilland Mosquito. A Comprehensive Guide For The Modeller, SAM Publications, Bedford 1998. ISBN 0-9533465-0-1
    Jackson, A.J. de Havilland aircraft since 1909, Naval Institute Press, Annapolis 1987. ISBN 0-87021-896-4
    Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5
    Bowman, Martin W. De Havilland Mosquito. Crowood Press, Ramsbury 1997. ISBN 1-86126-075-X
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45241#350731Verze : 0
    MOD
    Avatar
    de Havilland D.H.98 Mosquito PR Mk.34


    Mosquito PR.34 bylo hlavním průzkumným strojem RAF až do počátku 50. let, kdy bylo nahrazeno Canberrou. Vycházelo z varianty PR.XVI a mělo přetlakovou kabinu, motory Merlin 113/114 a dodatečné palivové nádrže, umístěné v pumovnici pod vypouklým krytem. Celkem mohl s klasickými přídavnými nádržemi nést až 5765 litrů paliva. Pro letecké snímkování nesl čtyři fotoaparáty F.52 a jeden F.24.
    Před koncem války bylo dodáno maximálně 50 strojů, z nichž některé byly dodány 544. peruti, v Evropě již ale pro ně nebylo uplatnění. Proto byly omezeně nasazeny u 684. perutě v Tichomoří proti Japonsku. Na počátku studené války bylo Mosquito PR.34 používáno pro tajné lety nad východní Evropu a SSSR. V poválečném období bylo nasazeno na Dálném a Středním východě a bylo také bojově nasazeno během povstání v Malajsii - zde 15. prosince jeden PR.34 od 81. perutě uskutečnil poslední bojový let Mosquita.
    Tento typ uskutečnil také několik rekordů - PR.34 od 540. perutě v září 1945 podnikl rekordní transatlantický let do Ameriky a v květnu 1944 jiný uletěl vzdálenost z Londýna do Kapského Města za 21 hodin a 31 minut. Novozélanďané F/Lt C. G. Andrews a F/Lt J. Irvine z 684. perutě zase byli asi prvními, kdo v květnu 1945 pořídil fotografie Mount Everestu - přímo zhora.
    Celkem bylo vyrobeno 181 PR Mk.34, z toho 50 u firmy Percival. Později vyrobené letouny s motory Merlin 114A, upraveným zatahováním podvozku a elektronickým vybavením byly označovány jako PR Mk.34A.


    Zdroj:
    http://www.airwar.ru/enc/spyww2/dh98.html
    http://pl.wikipedia.org/wiki/De_Havilland_Mosquito
    www.military.cz
    airtoaircombat.com
    http://www.dhmosquito.com/
    www.nzetc.org
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45241#239437Verze : 0
    MOD