Název: Name: | Boeing KC-97G Stratotanker | Boeing KC-97G Stratotanker |
Originální název: Original Name: | Boeing KC-97G Stratotanker | |
Kategorie: Category: | tankovací letoun | tanker aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1953-DD.MM.195R Boeing Airplane Co., Seattle, Washington | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1953-DD.MM.195R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 592 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 37421 kg | 82500 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 45128 kg | 99490 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 79379 kg | 175000 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 43.05 m | 141ft 3in |
Délka: Length: | 35.79 m | 117ft 5in |
Výška: Height: | 11.66 m | 38ft 3in |
Plocha křídla: Wing Area: | 164.35 m2 | 1769 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 4 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-4360-35C o výkonu 2610 kW čtyřlistá kovová vrtule | Pratt & Whitney R-4360-35C, power 3500 hp four-blade metal propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 34720 l | 9172 gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 607 km/h v 7925 m | 377 mph in 26000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 449 km/h v 1524 m | 279 mph in 5000 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 2.7 m/s | 540 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 50 min do 6096 m | 50 min to 20000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9144 m | 30000 ft |
Dolet: Range: | 3256 km | 2023 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | - | - |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | KC-97G používal stejné motory, Pratt & Whitney R-4360-59B, jako předcházející verze KC-97F. Byly na něm ale provedeny menší úpravy, které umožňovaly jeho použití jako transportního letounu bez nutnosti vyjmout z kabiny zařízení pro tankování za letu. KC-97G byl schopen přepravovat 96 vojáků nebo 69 nosítek. Díky tomu se tato verze stala nejpoužívanější a nejpočetnější, dokud nebyla v roce 1956 na výrobních linkách nahrazena KC-135A. V průběhu výroby došlo k několika dalším úpravám, jako k zrušení prostoru radisty poté, co bylo zavedeno automatizované vybavení, a výrobní bloky 90 až 140 dostaly 2650l pomocné nádrže z B-50D. | In-flight refueling tanker/transport aircraft |
Zdroje: Sources: | Bowers, Peter M.: Boeing Aircraft since 1916. Naval Institute Press, Annapolis 1989. ISBN 0-85177-804-6 http://www.aero-web.org/specs/boeing/kc-97g.htm http://www.aerofiles.com/_boe2.html https://archive.org/details/CCM-CS-010/mode/2up |