Supermarine Spitfire PR Mk.XI

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 3.346,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 374 příspěvků vloženo, 1194 editováno a 408 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Supermarine Spitfire PR Mk.XI

Supermarine Spitfire PR Mk.XI

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Supermarine Spitfire PR Mk.XI Supermarine Spitfire PR Mk.XI
    Originální název:
    Original Name:
    Supermarine Spitfire PR Mk.XI
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.11.1942-DD.01.1946 Castle Bromwich Aircraft Factory, Castle Bromwich
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.04.1943-DD.01.1946 série
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    471
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    21.11.1942
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2523 kg 5562 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    3647 kg 8040 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    4100 kg 9039 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11,230 m 36ft 10in
    Délka:
    Length:
    9.300 m 30ft 6in
    Výška:
    Height:
    3.840 m 12ft 7in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    22.48 m2 242 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    156,23 kg/m2 32 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Rolls-Royce Merlin 61 o výkonu 1 164 kW nebo
    Rolls-Royce Merlin 63A o výkonu 1 305 kW,
    později Rolls-Royce Merlin 70, kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do V o výkonu 1 234 kW (výškový)
    Vrtule čtyřlistá Rotol Jablo s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 048 mm
    Rolls-Royce Merlin 61 rated 1,560 hp or
    Rolls-Royce Merlin 63A rated 1,760 hp later Rolls-Royce Merlin 70 twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated 1,655 hp,
    driving four-blade Rotol propeller of the constant-speed type of 10 ft 9 in diameter.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    991 l ve vnitřních nádržích
    136 nebo 204 nebo 408 l v přídavné nádrži pod trupem.
    218 UK gallons in internal tanks
    30 or 45 or 90 UK gallons in one drop tank under fuselage.
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    679.1 km/h v 8382 m 422 mph in 27500 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    593.8 km/h v ? m 369 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    22,0 m/s 4330.7 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    5,0 min do 6096 m 5,0 min to 20000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    13411 m 44000 ft
    Dolet:
    Range:
    2190 km 1360.8 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    3220 km 2000.8 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    žádná None
    Uživatelské státy:
    User States:










    Poznámka:
    Note:
    Supermarine Type 374
    Kamery: 2x F.52 nebo 2x F.8 pro vertikální snímkování
    nebo 2x F.24 vertikálně a 1x F.24 šikmo uložená
    - Tento průzkumný Spitfire měl základ ve verzi Spitfire F Mk.IX, několik strojů vzniklo přestavbou F Mk.IX.
    - Kabina pilota nebyla přetlaková. Celá náběžné hrana křídla byla velkou palivovou nádrží, zvětšena byla i zásoba motorového oleje, tím se vytvořil charakteristický "podbradek".
    - Většina (309) vyrobených PR Mk.XI byla vyrobena v topické úpravě s filtry Vokes.
    Supermarine Type 374
    The PR Mk XI used a universal camera installation, which allowed the cameras to be easily swapped. This allowed a much wider variety of cameras to be used. Common variants included two F.52 cameras with a 36in focal length, two F.8s (20in), one F.52 (20in) and two F.24 (14in) combined with one F.24 (14in or 8in) in an oblique position. Some also carried a 5 inch F.24 just behind the wheel well for low to medium level tactical reconnaissance.

    It was based around the Mk IX fuselage, but with the extra fuselage fuel tanks of the standard PR variants as well and wing mounted tanks.
    Zdroje:
    Sources:
    William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, Zenith Press; rok 2001, ISBN-13: 978-0760311943
    Cyril R. Russell:, pitfire Odyssey: My Life At Supermarines 1936-1957, Kingfisher Railway Productions, UK rok 1985, ISBN: 0 946184 186
    Peter Caygill, Spitfire Mk.VI-F.24, Bojové legendy, Nakladatelství Vašut, ISBN 80-7236-396-4
    L+K č 5, 6, 7 a 8 / 1992, Z.Pátek a R.Theiner, Monografie
    http://www.spitfiresociety.demon.co.uk/spitdev.htm
    www.warbirds.be - fotografie
    www.historyofwar.org
    http://www.airwar.ru/enc/spyww2/spitpr.html
    www.xs4all.nl
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45325#189042Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fotografie Supermarine Spitfire PR Mk.XI
    Zdroj uveden výše




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45325#189043Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Barevné schéma průzkumné "jedenácky" v službách USAAF rok 1944
    Zdroj: http://wp.scn.ru/ru/ww2/f/52/3/2/5


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45325#189045Verze : 0
    MOD
    Avatar
    http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft21994-3.htm
    http://www.airwar.ru/enc/spyww2/spitpr.html





    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45325#538129Verze : 1
    MOD
    Avatar
    http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft21994-3.htm



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45325#538134Verze : 1
    MOD