Supermarine Spitfire Mk.IV

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 574 příspěvků vloženo, 2316 editováno a 496 zmoderováno. Statistiky
22.9.2018 - Praha - Sraz k 20. narozeninam valka.cz | Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Supermarine Spitfire Mk.IV

Supermarine Spitfire Mk.XX

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Supermarine Spitfire Mk.IV Supermarine Spitfire Mk.IV
    Originální název:
    Original Name:
    Supermarine Spitfire Mk.IV
    Kategorie:
    Category:
    experimentální letoun experimental aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1941-DD.08.1942 Vickers-Armstrongs (Aircraft) Ltd. (Supermarine Division), Eastleigh
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1941-DD.08.1942
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    27.11.1941 1. prototyp (DP845)
    DD.08.1942 2. prototyp (DP851)
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    ? kg ? lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11,227 m 36ft 10in
    Délka:
    Length:
    9,700 m 31ft 10in
    Výška:
    Height:
    3,353 m 11ft
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    22,48 m2 242 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Rolls-Royce Griffon IIB, kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do písmene V přeplňovaný mechanickým odstředivým jednostupňovým kompresorem, výkon 1 294 kW.
    Vrtule čtyřlistá Rotol experimental Mark XH.54D-RM-55 s konstantními otáčkami o průměru 3 100 mm.
    Rolls-Royce Griffon IIB, twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine with a single-stage two-speed supercharger, rated 1,735 hp,
    driving a four-blade Rotol Mark XH.54D-RM-55 propeller of the constant-speed type, of the diameter 10ft 5 in.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    329 l 85 UK gallons
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    618 km/h v 5800 m 384 mph in 19029 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    555 km/h v 6096 m 344.9 mph in 20000 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    19.1 m/s 3760 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    3,55 min do 3048 m 3,55 min to 10000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    11887 m 39000 ft
    Dolet:
    Range:
    560 km 348 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    6x pevný kanón Hispano Mk.II ráže 20,0 mm v křídlech (pouze makety). Six fixed forward-firing 0.79 inch Hispano Mk.II cannons (only a mock up), three in each wing.
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Supermarine Type 337

    Vývoj letounu Spitfire Mk.IV probíhal zaroveň se Spitfirem Mk.III. "Čtyřka" byla upravena pro mohutnější, těžší ale i výkonnější motor Griffon.

    Objednávka na 750 Spitfirů Mk.IV byla zrušena v srpnu 1941.

    Oba vyrobené prototypy byly v roce 1942 přeznačeny na Supermarine Spitfire Mk.XX a první prototyp byl nakonec upraven do podoby prototypu Spitfiru Mk.XII.

    Druhý letoun byl v prosinci 1942 zkoušen s motorem Griffon 61 a později byl přeznačen a představoval prototyp Spitfiru Mk.21.
    Supermarine Type 337

    This version was evolved parrallel with the Mk.III version, but it was, extensively redesigned, and fitted with the Rolls-Royce Griffon Mk IIB.

    The first prototype was developed as a Spitfire Mk IV. With that designation it first flew in November 1941. Soon after (1942) that it was redesignated as the Mk XX, in order to avoid confusion with the photo reconnaissance PR Mk.IV and Finally, in April 1942 this aircraft (DP845) received a third designation as a Mk.XII.
    The second Mk.XX (DP851), initially had a Griffon II engine and made its first flight in August 1942. In December it was refitted with a Griffon 61 and re-designated as a Mk.21 initial prototype.
    Zdroje:
    Sources:
    Cyril R. Russell, Spitfire Odyssey: My Life At Supermarines 1936-1957, Kingfisher Railway Productions, UK, rok 1985, ISBN: 0 946184 186
    Peter Caygill, Spitfire Mk.I-V, Bojové legendy, Nakladatelství Jan Vašut s. r. o., rok 2004, ISBN 80-7236-320-4
    Václav Němeček, Vojenská letadla, Naše Vojsko Praha, rok 1992, ISBN 80-206-0117-1
    www.jaapteeuwen.com
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45367#189213Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fotografie prototypu Supermarine Spitfire Mk.IV


    První tři fotografie pocházejí z mého archivu a zachycují první prototyp (DP845) v závěrečných úpravách, kdy se již svým provedením blížil ke Spitfiru Mk.XII.

    Dole je původní provední Zdroj: http://www.luchtoorlog.be/spit_if.htm








    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45367#189222Verze : 0
    MOD