Curtiss P-40K Warhawk

Curtiss Kittyhawk Mk.III
     
Název:
Name:
Curtiss P-40K Warhawk Curtiss P-40K Warhawk
Originální název:
Original Name:
Curtiss P-40K Warhawk
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.08.1942-DD.MM.1942 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
DD.MM.1942-DD.MM.1942 Curtiss-Wright Corp., Louisville, Kentucky
Období výroby:
Production Period:
DD.08.1942-DD.12.1942
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 300 (z toho 1 110 s dlouhým trupem)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.06.1942
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2903 kg 6400 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3810 kg 8400 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
4536 kg 10000 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,370 m 37ft 3,6in
Délka:
Length:
10,160 m 33ft 4in
Výška:
Height:
3,760 m 12ft 4,in
Plocha křídla:
Wing Area:
21,92 m2 235.94 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
173,814 kg/m2 35.6 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Allison V-1710-73 (F4R) kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 991 kW a 857,5 kW v h= 3 600 m.
Vrtule trojlistá Curtiss Electric s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 360 mm.
Allison V-1710-73 (F4R) twelvee-cylinder Vee liquid cooled engine rated at 1,325 hp for take-off and 1,150 hp at 11,800 ft,
driving a three-blade constant-speed Curtiss Electric propeller of diameter 11ft.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
604 l a přídavná nádrž o objemu 196, 289, 578 nabo 655 l. 133 UK gallons and one drop tank under the fuselage of the following volumes: 43 or 63.5 or 127 or 144 UK gallons.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
595 km/h v 6096 m 369.7 mph in 20000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
467 km/h v ? m 290.2 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
10,97 m/s 2159.4 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,5 min do 4572 m 7,5 min to 15000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8534 m 28000 ft
Dolet:
Range:
1127 km 700.3 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2575 km 1600 mi
Výzbroj:
Armament:
6x pevný kulomet Colt-Browning M-53-M2 ráže 12,7 mm (295 náboj na hlaveň)
Pumový náklad: do hmotnosti 318 kg (1x 227 kg a 2x 44,5 kg)
Six fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning M-53-M2 machine-guns in wings 295 rpg.
Bomb load: One 500 lb bomb under fuselage and two 100 lb bombs under a wings.
Uživatelské státy:
User States:














Poznámka:
Note:
P-40K-1 a P-40K-5 měl délku trupu - 9,490 m
P-40K-10 a pozdější výroba měly délku trupu - 10,160 m.
Tato verze měla nejvyšší hmotnost ze všech Warhawků.
Výroba se rozjela po zrušení Curtisse P-60
The P-40K series marked the introduction of the more powerful Allison V-1710-73 (F4R) engine, this engine had an automatic boost control.
The P-40K-1-CU and P-40K-5-CU were generally similar to late-production P-40Es except for the more powerful Allison engine were length 31ft 1,6in.
The P-40K-10s and later production blocks had the longer fuselage that was introduced on the P-40F-5-CU. The P-40K-15-CU was lenght 33ft 4in.
It was also supplied to the Commonwealth air forces as the Kittyhawk Mk. III.
Zdroje:
Sources:
Zbigniew Kolacha a Marek Ryś, Monografie Lotnicze 65, Curtiss P-40 cz.2, AJ-Press 2000, Gdaňsk 5, ISBN 83-7237-040-0
William Green, War Planes of the Second World War, Fighters, Volume Four, Doubleday, 1964.
www.joebaugher.com
http://www.airwar.ru/enc/fww2/p40m.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40K-Warhawk-t45369#177029 Verze : 0
Curtiss P-40K Warhawk (42-45914) z výzbroje 23rd Fighter Group. Se strojem létal velitel skupiny, plukovník Robert L. Scott.
Curtiss P-40K Warhawk -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Curtiss P-40K Warhawk -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40K-Warhawk-t45369#423672 Verze : 2
Curtiss P-40K, na ktorom lietal pilot N. Ševčenko (Н. Шевченко) z 191. IAP, Leningradský front, zima 1942-43.


Avijacija i Vremja, 4/2000

Curtiss P-40K Warhawk -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40K-Warhawk-t45369#557313 Verze : 1
Fotografie ze serveru http://www.pioneeraero.co.nz/p-40k_kittyhawk.htm, ta dole je z mého archivu.
Curtiss P-40K Warhawk -


Curtiss P-40K Warhawk -


Curtiss P-40K Warhawk -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40K-Warhawk-t45369#177033 Verze : 0
Startující P-40K reg. N401WH, v.č. 21640/210256, se zatahujícím se podvozkem. Vyfoceno dne 26. května 2013 v Dallas - Addison (ADS / KADS), Texas.
Curtiss P-40K Warhawk - Fotografie zveřejněna s laskavým svolením Trevora Bartletta

Fotografie zveřejněna s laskavým svolením Trevora Bartletta
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40K-Warhawk-t45369#686592 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více