Curtiss P-40K Warhawk

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 3.346,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 406 příspěvků vloženo, 1256 editováno a 443 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Curtiss P-40K Warhawk

Curtiss Kittyhawk Mk.III

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss P-40K Warhawk Curtiss P-40K Warhawk
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss P-40K Warhawk
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.08.1942-DD.MM.1942 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
    DD.MM.1942-DD.MM.1942 Curtiss-Wright Corp., Louisville, Kentucky
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.08.1942-DD.12.1942
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 300 (z toho 1 110 s dlouhým trupem)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.06.1942
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2903 kg 6400 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    3810 kg 8400 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    4536 kg 10000 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11,370 m 37ft 3,6in
    Délka:
    Length:
    10,160 m 33ft 4in
    Výška:
    Height:
    3,760 m 12ft 4,in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    21,92 m2 235.94 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    173,814 kg/m2 35.6 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Allison V-1710-73 (F4R) kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 991 kW a 857,5 kW v h= 3 600 m.
    Vrtule trojlistá Curtiss Electric s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 360 mm.
    Allison V-1710-73 (F4R) twelvee-cylinder Vee liquid cooled engine rated at 1,325 hp for take-off and 1,150 hp at 11,800 ft,
    driving a three-blade constant-speed Curtiss Electric propeller of diameter 11ft.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    604 l a přídavná nádrž o objemu 196, 289, 578 nabo 655 l. 133 UK gallons and one drop tank under the fuselage of the following volumes: 43 or 63.5 or 127 or 144 UK gallons.
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    595 km/h v 6096 m 369.7 mph in 20000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    467 km/h v ? m 290.2 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    10,97 m/s 2159.4 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    7,5 min do 4572 m 7,5 min to 15000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    8534 m 28000 ft
    Dolet:
    Range:
    1127 km 700.3 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    2575 km 1600 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    6x pevný kulomet Colt-Browning M-53-M2 ráže 12,7 mm (295 náboj na hlaveň)
    Pumový náklad: do hmotnosti 318 kg (1x 227 kg a 2x 44,5 kg)
    Six fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning M-53-M2 machine-guns in wings 295 rpg.
    Bomb load: One 500 lb bomb under fuselage and two 100 lb bombs under a wings.
    Uživatelské státy:
    User States:














    Poznámka:
    Note:
    P-40K-1 a P-40K-5 měl délku trupu - 9,490 m
    P-40K-10 a pozdější výroba měly délku trupu - 10,160 m.
    Tato verze měla nejvyšší hmotnost ze všech Warhawků.
    Výroba se rozjela po zrušení Curtisse P-60
    The P-40K series marked the introduction of the more powerful Allison V-1710-73 (F4R) engine, this engine had an automatic boost control.
    The P-40K-1-CU and P-40K-5-CU were generally similar to late-production P-40Es except for the more powerful Allison engine were length 31ft 1,6in.
    The P-40K-10s and later production blocks had the longer fuselage that was introduced on the P-40F-5-CU. The P-40K-15-CU was lenght 33ft 4in.
    It was also supplied to the Commonwealth air forces as the Kittyhawk Mk. III.
    Zdroje:
    Sources:
    Zbigniew Kolacha a Marek Ryś, Monografie Lotnicze 65, Curtiss P-40 cz.2, AJ-Press 2000, Gdaňsk 5, ISBN 83-7237-040-0
    William Green, War Planes of the Second World War, Fighters, Volume Four, Doubleday, 1964.
    www.joebaugher.com
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/p40m.html
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45369#177029Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Curtiss P-40K Warhawk (42-45914) z výzbroje 23rd Fighter Group. Se strojem létal velitel skupiny, plukovník Robert L. Scott.




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45369#423672Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Curtiss P-40K, na ktorom lietal pilot N. Ševčenko (Н. Шевченко) z 191. IAP, Leningradský front, zima 1942-43.


    Avijacija i Vremja, 4/2000



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45369#557313Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Fotografie ze serveru http://www.pioneeraero.co.nz/p-40k_kittyhawk.htm, ta dole je z mého archivu.






    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45369#177033Verze : 0
    MOD