SOV - AZKS-75M-131-III (přepravník lékařského kyslíku)

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 586 příspěvků vloženo, 2364 editováno a 516 zmoderováno. Statistiky
22.9.2018 - Praha - Sraz k 20. narozeninam valka.cz | Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

SOV - AZKS-75M-131-III (přepravník lékařského kyslíku)

AKZS-75M-131-III / АКЗС-75М-131-III

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    AKZS-75M-131-III AKZS-75M-131-III
    Originální název:
    Original Name:
    АКЗС-75М-131-III
    Kategorie:
    Category:
    automobilová kyslíková plníci stanice mobile medical oxygen transporter
    Výrobce:
    Producer:
    ?
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    ?
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.RRRR ?
    Obsluha:
    Crew:
    2
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Podvozek:
    Chassis:
    ZIL-131
    Pohotovostní hmotnost:
    Curb Weight:
    9170 kg 20216 lb
    Celková hmotnost:
    Gross Vehicle Weight:
    11800 kg 26015 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    7330 mm 24ft 0,57in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    2400 mm 7ft 10,48in
    Celková výška:
    Overall Height:
    2475 mm 8ft 1,43in
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    330 mm 1ft 0,99in
    Rozvor:
    Wheelbase:
    3975 mm - 1250 mm 156,5in - 49,21in
    Rozchod:
    Track:
    1820 mm -
    71,65in -
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    ZIL-131 ZIL-131
    Převodovka:
    Gearbox:
    Hlavní: mechanická, s 5 rychlostními stupni pro jízdu vpřed a jednou pro jízdu vzad se 2 synchronizačními spokami pro řazení 2 a 3, 4 a 5 rychlostního stupně


    Přídavná: mechanická, s 2 rychlostními stupni (normálním a redukovaným)
    -
    Spojka:
    Clutch:
    - jednokotoučová, suchá s pružinovým tlumičem torzních kmitů na hnaném kotouči
    - třecí obložení: azbestové
    - počet párů třecích ploch: 2
    -
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    340 l 74.79 Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    60 km/h 37.3 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    40 km/h 24.9 mph
    Spotřeba paliva:
    Fuel Consumption:
    45 l/100 km 6.28 mi/Imp gal
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    850 km 528.2 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Nájezdový úhel přední/zadní:
    Angle of Approach/Departure:
    ? ° / ? °
    Svah:
    Gradient:
    ? ° ? %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    ? m ?
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    ? m ?
    Brodivost:
    Fording Depth:
    1,4 m 55,1in
    Nástavba:
    Superstructure:
    - kompresorové zařízení (KP-75M) s pohonem
    - 21 ks kyslíkových fliaš (á 50 l)
    - príslušenství (chladíci, protipožárni, předohrívací a vysoušecí systém)
    - ovládací blok
    - doba nepřetržité činnosti: 1 hodina
    -
    Uživatelské státy:
    User States:





    ...





    ...
    Poznámka:
    Note:
    AKZS = Avtomobilnaja Kislorodo Zapravočnaja Stancija AKZS = Avtomobilnaya Kislorodo Zapravochnaya Stantsija
    Zdroje:
    Sources:
    archív autorů (Martin Smíšek, Štefan Bukovan)
    Kolektiv autorů: Letectvo Armády České republiky od A do Z - ATM Speciál, Praha 1998
    Let-22-31 Automobilová kyslíková plniaca stanica AZKS-75M-131-III, predpis ČSĽA Praha 1980
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45384#499243Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Automobilová kyslíková plniaca stanica AZKS-75M-131-III je určená k plneniu palubných systémov lietadiel zdravotným kyslíkom. Po príslušnej úprave môže byť tiež používaná k plneniu palubných systémov lietadiel dusíkom.


    Stanicu tvorí kompresorové zariadenie namontované na podvozku terénneho vozidla ZIL-131 a je vybavená kovovou karosériou nákladného typu.


    Vybavenie stanice je vstavané do pevnej kovovej karoséria a tvorí ho :


    - dotlačovací kompresor KP-75M – je určený k dotlačovaniu kyslíku na pracovný tlak a k prečerpávaniu do plniacich fliaš,,
    - ovládací panel s kyslíkovým prepojovacím systémom,
    - vysušovací blok,
    - predhrievací systém,
    - chladiaci kyslíkový systém – chladič,
    - 21 fliaš,
    - systém požiarnej ochrany ( hasiaci prístroj OS-8M RE ),
    - pohon kompresoru.


    Prevádzkové možnosti stanice :


    - plnenie staničnej batérie fliaš kyslíkom z vonkajších zdrojov na konečný tlak 15 MPa,
    - plnenie palubných fliaš lietadiel a tiež prepravných fliaš zo staničnej batérie na konečný tlak 15 MPa,
    - plnenie nízkotlakových palubných a prepravných fliaš pomocou redukčného ventiluKR-15 na tlak 3 MPa,
    - plnenie padákových prístrojov na tlak 15 MPA,
    - prečerpávanie kyslíku zo skupiny do skupiny v rámci staničnej kyslíkovej batérie.


    Karoséria je rozdelená na tri úseky :


    - kompresorový úsek,
    - fľašový úsek,
    - úsek pre rozmiestnenie agregátov systémov požiarnej ochrany.


    Kompresorový úsek :


    - dotlačovací kompresor KP-75M,
    - ovládací panel a kyslíkové prepojovacie systémy,
    - vysušovací blok,
    - predhrievací systém – predhrievač,
    - chladič.


    Kompresor KP-75M


    Typ : horizontálny – dotlačovací – dvojvalcový – jednostupňový.
    Pracovný tlak : 15 MPa
    Stupeň stlačenia : 3


    Hmotnosť : 199 kg ( so zotrvačníkom)



    Hlavné technické údaje :


    T T D vozidla sú totožné s údajmi vozidla ZIL-131.


    Rozmery v mm:


    Dĺžka : 7330
    Šírka :2400
    Výška :2475


    Svetlá výška : 330
    Rozchod kolies : 1820


    Pneumatiky : 12.00-20 ( speciálně, k použitiu pre rôzne tlaky)


    Hmotnosť : 9170 kg


    Preprava stanice :


    - po vlastnej ose,
    - po železnici,
    - letecky.



    Zdroj : Let-22-31 Automobilová kyslíková plniaca stanica AZKS-75M-131-III, predpis ČSĽA Praha 1980

    Rozmerový náčrt AZKS-75M-131-III.

    Bočný pohľad.

    Pôdorys stanice.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45384#329642Verze : 0
    Avatar
    Jde o druhý nákladní automobil zleva s opřeným jízdním kolem. V současnosti existuje i verze s anglickým nápisem Medical Oxygen (viděna na stejném místě).


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45384#177084Verze : 0
    Avatar
    ZIL-131 AKZS-75M


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45384#201856Verze : 0
    Avatar
    O trošku lepší fotky, než poslal Dakford.






    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45384#227247Verze : 0
    Avatar
    Detail otevřené nástavby a zadní pohled z blízka AKZS-75M,které je nabízeno k prodeji.

    Zdroj: http://www.armypoint.cz/

    Zdroj: http://www.armypoint.cz/
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45384#291452Verze : 0
    Avatar
    Přepravník zdravotnického kyslíku AKZS-75MP ZiL-131

    Foto z vlastní sbírky

    Foto z vlastní sbírky

    Foto z vlastní sbírky
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45384#334023Verze : 0
    Avatar
    Doplním pár ďalších TTD:
    - výkonnosť: 75 m3/hod
    - objem fliaš: 140 m3 (pracovný) / 157,5 m3 (plný)
    - doba rozvinutia stanice: 45 min (vrátane naplnenia glycerínu do kompresora)
    - obsluha: 2 osoby (vodič, mechanik)

    Zdroj: archív autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45384#499242Verze : 0
    MOD