SOV - VZ-20/350 (přepravník stlačeného vzduchu)

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 375 příspěvků vloženo, 1527 editováno a 368 zmoderováno. Statistiky
22.9.2018 - Praha - Sraz k 20. narozeninam valka.cz | Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

SOV - VZ-20/350 (přepravník stlačeného vzduchu)

    Avatar
    Vzduchová plniaca stanica VZ-20-350 je určená pre plnenie spotrebičov vzduchom, pri okolnej teplote – 50°C až + 50°C. Predstavuje mobilné plniace zariadenie, vstavané do samostatného rámu, umiestneného na plošine terénneho automobilu ZIL-131 (bez bočníc).


    Plniaca stanica sa skladá:
    - rám
    - skriňa,
    - pneumatický systém,
    - elektrické osvetlenie,
    - pomocné zariadenie a záložné diely.


    Hlavné technické údaje:
    Počet fliaš: 20 ks
    Typ fliaš: AB-350
    Objem fľaša: 40 l
    Max. tlak vo fľaši: 35 MPa


    Objem fľaše vysušovača: 4 l
    Počet vysušovacích fliaš č. 6085: 2 ks


    Rozmery v mm:


    Automobil
    Dĺžka: 7040
    Šírka: 2500
    Výška: 2475


    Hmotnosť: 8980 kg


    Plniaca stanica
    Dĺžka: 3300
    Šírka: 1900
    Výška: 830


    Hmotnosť: 2445 kg


    Rýchlosť presunu:
    - komunikácie: do 80 km/hod.
    - terén do 50 km/hod.


    Obsluha: 1 muž


    Zdroj: Let-22-2 Vzduchová plniaca stanica VZ-20-350, predpis ČSĽA – Praha, 1978

    Popis stanice VZ-20-350.

    Uloženie fliaš AB-350.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45385#333959Verze : 0
    Avatar
    Jde o nákladní automobil zcela vpravo.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45385#177085Verze : 0
    Avatar
    Originálne ruské označenie VZ-20-350(V) (ВЗ-20-350(В)() (stlačený vzduch) a VZ-20-350(A) (ВЗ-20-350(А)) (dusík). Zopár snímkov zo stránky http://www.nazemka.ru/VZ.html .

    http://www.nazemka.ru/VZ.html

    http://www.nazemka.ru/VZ.html

    http://www.nazemka.ru/VZ.html

    http://www.nazemka.ru/VZ.html
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45385#209147Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Přepravník stlačeného vzduchu VZ-20/350V - ZiL-131

    Foto z vlastní sbírky
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45385#334021Verze : 0
    Avatar
    Jenom dodám,že v druhé polovině devadesátých let bylo u AČR umístěno na podvozek PV3S stejně jako kyslíková stanice AKZS-75.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45385#339152Verze : 0
    Avatar
    VPS 200 je jiný přepravník vzduchu .Umístěn je pouze na V3S a je československé výroby. VZ 20-350 je ruské výroby a na PV3S byl umístěn až v devadesátých letech.AKZS-75 byl podobně jako VZ 20-350 umístěn v devadesátých letech i na PV3S.Nevím v jakých počtech.V roce 1997 dva kusy u 6.ZDL Kbely
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45385#339186Verze : 0
    Avatar
    To tomas3127: Jasně je to asi specialita AČR. Myslím že se to začalo dělat někdy v průběhu roku 1997 v Novém Jičíně. Souhlasím, že VZ 20 je lepší že se nemusela tak často plnit. Osobně jsem měl raději VPS 200 M ale je to dáno tím, že jsem jí používal víc a i proto, že s ní mám zkušenosti ze Kbel a na vrtulníkách a dopravákách ta kapacita dostačovala a to že se tlak jen měnil kohoutem bylo lepší neboť se tam dost měnili tlaky díky rozmanitosti letadel. Bylo to takové přehlednější a i hadice se tam lépe ukládala. AKZS 75 přišla na V3S někdy v průběhu 1997 do Kbel a mám dojem, že byla zřejmě první takto umístěná na Pragovce neboť se musela upravovat. Jak se připojil kompresor tak se celá rozkmitala. Nakonec se to vyladilo ale na V3S byl AKZS 75 přeci jen dost rozměrná. Přišla ještě jedna. Kolik se jich upravilo nevím. Hlavním důvodem asi byla větší ekonomika provozu letité PV3S proti Zilu.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45385#339209Verze : 0
    Avatar
    Tak to souhlas.U nás na základně byl ZIL 131 doslova exot .Jediné dva pojízdné provozované byly jen UGZS a AKZS a ikdyž byly v dobrém stavu pokud se vyskytla závada velkej problém.Nejen pokud se týká dílů , ale především dokumentace kterou jsme neměli a nikdo si s tím nevěděl rady.Byl to myslím hlavní důvod proč se myslím správně rozhodlo necpat peníze do opravy Zilů, ale dát to na jednodušší spolehlivou V3S .V případě relativně lehké VZ20/350vůbec žádnej problém a ani v případě těžší AKZS75 po doladění taky bez problémů.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45385#339219Verze : 0
    Avatar
    Jak je to v současnosti bohužel nemám přesné informace ale podle fotografií, jsou výše zmiňované nástavby stále využívány a jejich opravy snad stále provádí firma Lucco Velké Albrechtice. Jaká budoucnost těchto zařízení bude v AČR nevím. Čekal bych spíš s koncem V3S v AČR i jejich konec a zavedení něčeho podobného jako máte na Slovensku, pokud se tak již nestalo. Pokud je zde někdo kdo u ZLP v AČR slouží docela by mě zajímal vývoj v této technice. Ani Suezy M nemohou sloužit věčně a pokud vím tak i TO-5 jsem ve Kbelech viděl už na Aviích 31.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45385#339225Verze : 0
    Avatar
    Dobry den,
    muzete mi v teto souvislosti prosim vysvetlit, jaky je rozdil mezi technickym vzduchem a kyslikem?
    U letadel je to asi jinak, ale kdyz jsem se pred lety ptal svarecu, cim se vlastne plni kyslikove lahve na svarovani, bylo mi receno, ze je to jen odvlhceny stlaceny vzduch...


    A pak by mne zajimalo, proc maji nektera vozidla pruh zluty a nektera zeleny. I kdyz se to tyka spis nastaveb na V3S, konkretne u stanice VPS. Tato zmena nastala v souvislosti s prijetim nejakeho predpisu o oznacovani medii? Opet v souvislosti se svarovanim, pokud se nemylim, pak vzduch (kyslik) je tusim znacen modre...
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45385#339239Verze : 0
    Avatar
    Diky za osvetleni, hlavni rozdil je ono pouziti vzduchu do soustav letadla a kysliku do dychaci soustavy pilota.


    Co se tyce barevneho oznaceni, mi slo hlavne o vozidla, neb je to pro mne prvotni vizualni dojem hlavne z modelarskeho hlediska. Ale pro provozaky na mist taky...Predpokladam, ze lahve jsou v nastavbe ulozeny napevno a manipulace s nimi se deje jen v pripade revizi, takze jejich druhotne barevne oznacovani je sice spravne, ale trochu navic. Nedivil bych se, kdyby ty ruske lahve byly atypicke...
    Pred rokem 1990 byly nejspis vsechny pruhy na autech zlute s napisem a cca po rozdeleni na silvestra 92 se to pak zacalo lisit s prijetim mezinarodnich norem.


    Jinak to uz je asi mimo hlavni tema, ale stejne se zeptam zde. Vzduchovou soustavou, ci jak je psano v uvodnim faktografickem prispevku, spotrebici letadla je mineno co?


    Nejsem v zadnem pripade znalec, ale slysel jsem, ze pro startovani letadel se pouzivalo take kompresoru PVK-25|100, nebo ten byl jen pro tanky?
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45385#339264Verze : 0
    Avatar
    Vážení,
    co znamená slovenská zkratka ADR? Nejedná se náhodou o francouzskou zkratku evropské dohody o silniční přepravě nebezpečného zboží: Accord Dangereuses Route?
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45385#339280Verze : 0
    MOD
    Avatar

    Citace - Jiří Tintěra :

    Vážení,
    co znamená slovenská zkratka ADR? Nejedná se náhodou o francouzskou zkratku evropské dohody o silniční přepravě nebezpečného zboží: Accord Dangereuses Route?




    Presne tak. Ide o medzinárodné označenie, všetky vozidlá prepravujúce nebezpečný náklad (vrátane cisterien na prepravu PHM, valníkov prepravujúcich muníciu atď.) musia spĺňať určité normy a musia byť označené v zmysle tejto dohody. V tejto súvislosti sa napríklad museli upravovať všetky vozidlá na prepravu PHM, ktoré sú v súčasnosti v OS SR používané.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45385#339294Verze : 0
    MOD