Handley Page Halifax B Mk.V

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 3.346,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 365 příspěvků vloženo, 1128 editováno a 375 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Handley Page Halifax B Mk.V

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Handley Page Halifax B Mk.V Srs.Ia Handley Page Halifax B Mk.V Srs.Ia
    Originální název:
    Original Name:
    Handley Page Halifax B Mk.V Srs.Ia
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.08.1942-DD.MM.194R Rootes Securities Ltd., Liverpool
    DD.10.1942-DD.MM.194R Fairey Aviation Co. Ltd., Manchester
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.03.1943-DD.07.1943
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    904 všech subverzí, z toho
    Rootes - 658
    Fairey - 246
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1942
    Osádka:
    Crew:
    6-7
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    16329 kg 36000 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    27896 kg 61500 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    32659 kg 72000 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    30.070 m 98ft 8in
    Délka:
    Length:
    21.360 m 70ft 1in
    Výška:
    Height:
    6.320 m 20ft 9in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    118.45 m2 1274.99 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    235,508 kg/m2 48.24 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    4
    Typ:
    Type:
    Rolls-Royce Merlin XX kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 955,5 kW (1 298 k), bojový výkon I. rychlost kompresoru: 1 104 kW (1 460 k) v h= 1 830 m a
    II. rychlost kompresoru: 1 111 kW (1 511 k) v h= 3 810 m.
    Vrtule: trojlisté Rotol s konstantní rychlostí otáček
    Rolls-Royce Merlin XX twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 1,280 hp for take-off,
    1,480 hp at 6,000 ft for combat power MS gear and
    1,490 hp at 12,500 ft for combat power FS gear,
    driving a three-blade Rotol Type constant-speed propellers.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    450.6 km/h v 1829 m 280 mph in 6000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    305.8 km/h v 4572 m 190 mph in 15000 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    6706 m 22000 ft
    Dolet:
    Range:
    3057.8 km 1900 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pohyblivý kulomet Browning ráže 7,7 mm v přední střelecké věži Boulton Paul Type C (1 000 nábojů na hlaveň)
    2x pohyblivý kulomet Browning ráže 7,7 mm v horní střelecké věži Boulton Paul Type C (1 000 nábojů na hlaveň)
    4x pohyblivý kulomet Browning ráže 7,7 mm v zadní střelecké věži Boulton Paul Type E (2 500 nábojů na hlaveň)

    Pumy: 5 897 kg
    Four flexible rearward-firing 0.303 in Browning Mk.II machine-guns in the Boulton Paul Type E tail turret, 2,500 rpg,
    two flexible forward-firing 0.303in Browning Mk.II machine-guns in the Boulton Paul Type C front turret, 1,000 rpg and
    two flexible forward-firing 0.303in Browning Mk.II machine-guns in the Boulton Paul Type C dorsal turret, 1,000 rpg.

    Bomb load:
    13,000 lb top - 10,000lb in the bomb-bay, 3,000 lb in the wings
    (mostly two 1,500 lb + six 500 lb or eight 1,000 lb + six 500 lb bombs)
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - verze vytvořená použitím podvozku a hydraulického systému typu Dowty místo Messier, jehož výroba nestíhala poptávku
    - jinak naprosto shodná s B Mk.II
    - kvůli nižší odolnosti odlévaných součástí podvozku (Messier měl díly kované) byla povolená přistávací hmotnost snížena na 18 145 kg
    - většina strojů proto používána pro námořní hlídkování meteorologický průzkum a další pomocné funkce
    - version with Dowty undercarriage instead of Messier to avoid the supply being slowed
    - in all other respects identical to B Mk.II
    - cast rather than forged parts of landing gear limited the landing weight to 40,000lb
    - majority were alocated to maritime patrol and meteorological reconnaisance duties
    Zdroje:
    Sources:
    Bingham, Victor F. Second to None: The Handley Page Halifax. Airlife, Shrewsbury 1986. ISBN 0-90639-366-3
    Scutts, Jerry. Halifax in Action, In Action No.66. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1984. ISBN 0-89747-158-X
    Rapier, Brian J. Halifax at War. Ian Allan, Shepperton 1987. ISBN 0-7110-1554-6
    Robertson, Bruce. Halifax Special. Ian Allan, Shepperton 1990. ISBN 0-7110-1920-7
    Butler, Tony. Handley Page Halifax, Warpaint No.46. Warpaint Books, Bletchley 2004
    Němeček, Václav. Handley Page Halifax, L+K 12-15/1992
    www.britishaircraft.co.uk/aircraftpage.php?ID=130
    http://www.airwar.ru/enc/bww2/galif.html


    Mk.V s viditelným jediným rozpoznávacím znakem - podvozkem Dowty
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45443#361609Verze : 0
    MOD