Bell P-39J Airacobra

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 32.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 458 příspěvků vloženo, 930 editováno a 397 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Bell P-39J Airacobra

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Bell P-39J Airacobra Bell P-39J Airacobra
    Originální název:
    Original Name:
    Bell P-39J Airacobra
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.12.1941-DD.MM.194R Bell Aircraft Corporation, Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.12.1941-DD.MM.194R
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    25
    Sn. 41-7053 - 41-7056 a 41-7059 - 41-7079
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.12.1941
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2478 kg 5463 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    3582 kg 7897 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    3725 kg 8212 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10,363 m 34ft
    Délka:
    Length:
    9.192 m 30ft 2in
    Výška:
    Height:
    3,962 m 13ft
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    19,88 m2 214,0 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    180,181 kg/m2 36.9 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    V-1710-59 (E12) kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec s automatickým regulátorem plnicího tlaku o vzletovém výkonu 820 kW a 858 kW v h= 4 206 m.
    Vrtule trojlistá GM Aeroproducts s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 140 mm.
    Allison V-1710-59 (E12) twelve-cylinder liquid-cooled vee engine with an automatic manifold pressure regulatorrated at 1,100 hp for take-off and 1,150 hp at 13,800 ft,
    driving a three-bladed GM Aeroproducts hydraulic constant-speed propeller of the diameter 10 ft 4in.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    454 l a 662 l v přídavné nádrži pod trupem. 120 US gallons (100 UK gallons) and 175 US gallons (145.7 UK gallons) in one drop tank under fuselage.
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný kanón Oldsmobile M4 (T9) ráže 37 mm s 30 náboji střílející osou vrtule,
    2x synchronizovaný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm nad motorem po 200 nábojích a
    4x pevný kulomet Colt-Browning AN/M2 ráže 7,62 mm v křídlech po 1 000 nábojích.

    Pumový náklad: 1x 227 kg puma pod trupem.
    One fixed forward-firing 1.48 inch Oldsmobile M4 (T9) cannon with 30 rounds of HE ammo firing through the propeller hub,
    two fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning M2 machine-guns mounted in nose, 200 rpg and
    four fixed forward-firing 0.3 inch Colt-Browning AN/M2 machine-guns mounted in a wings, 1,000 rpg.
    Bomb load: one 500 lb bomb.
    Uživatelské státy:
    User States:
    USA United States
    Poznámka:
    Note:
    Motor Allison V-1710-59 (E12) měl vyšší výškovost než Allison V-1710-35, měl ale také mnohem menší životnost, to byl důvod, proč nebyl více používán.

    Na tomto letounu byla zkoušena velká přídavná nádrž o objemu 1 400 l, teoretický dolet při rychlosti 325 km/h měl být 6 440 km.
    P-39J Bell Model 15B,
    The P-39J designation was given to the last twenty-five aircraft ordered as P-39F Airacobras. The only difference between the two versions of the Airacobra was the use of an improved Allison V-1710-59 (E12) engine in the P-39J in place of the -34 engine used in the P-39F.
    Zdroje:
    Sources:
    Robert F. Dorr with Jerry C. Scutts, Bell P-39 Airacobra, Crowood Aviation Series, The Crowood Press Ltd., 2000, ISBN 1-86126-348-1.
    Peter M. Bowers, "Airborne Cobra Pt.I". Airpower, Vol. 8, No 6, November 1978.
    William Green and Gordon Swanborough, WW2 Aircraft Fact Files: U.S. Army Air Force Fighters, Part 1., London, Macdonald and Jane's, 1977. ISBN 0-356-08218-0
    Jacek Tomalik, Bell P-39 Airacobra Cz.1, Monografie Lotnicze 58, Gdańsk, Poland: AJ-Press, 1999. ISBN 83-7237-032-X.
    Jacek Tomalik, Bell P-63 Kingcobra, XFL-1 Airabonita, P-39 Airacobra Cz.2, Monografie Lotnicze 59, Gdańsk, Poland: AJ-Press, 2001. ISBN 83-7237-034-6.
    Artur Juszcak a Robert Peczkowski, Bell- P-39 Airacobra, Mussroom Model Magazine Special, Yellow Series, No 6106, Mushroom Medel Publications, Stratus, Poland, 2003, ISBN 83-916327-9-2
    Jay Frank Dial, The Bell P-39 Airacobra, Profile No.165, Profile Publications Limited, Windsor, Berkshire, England, July 1971
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45449#457404Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Bell P-39J Airacobra


    Plánek pochází z publikace Mushroom Model Magazine Special 2003 - Bell P-39 Airacobra autorů Juzczak Artur, Peczkowski Robert


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45449#177289Verze : 0