Curtiss Hawk 75A-3

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 3.346,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 376 příspěvků vloženo, 1188 editováno a 381 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Curtiss Hawk 75A-3

Curtiss Mohawk Mk.III

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss Hawk 75A-3 u RAF Curtiss Mohawk Mk.III
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss 75A-3C.1
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.10.1939-DD.MM.1940 Curtiss-Wright Corp., Buffalo New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.10.1939-DD.MM.1940
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    135
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2033 kg 4482 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2582 kg 5692 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    2891 kg 6374 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11,370 m 37ft 4,02in
    Délka:
    Length:
    8,710 m 28ft 6,91in
    Výška:
    Height:
    2,900 m 9ft 6,17in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    21,92 m2 235.94 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    117,79 kg/m2 24.13 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Pratt & Whitney R-1830-S1C3-G Twin Wasp vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 783 kW a 895 kW v optimální výšce.
    Vrtule trojlistá Curtiss Electric s konstantními otáčkami.
    Pratt & Whitney R-1830-S1C3-G Twin Wasp fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 1,050 hp for take-off and 1,200 hp at optimal amplitude,
    driving a three blade Curtiss Electric constant-speed propeller.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    501 km/h v 3048 m 311.3 mph in 10000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    16,3 m/s 3208.7 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    10270 m 33694 ft
    Dolet:
    Range:
    1320 km 820.2 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný kulomet FN Browning Modelle 38 ráže 7,5 mm nad motorem 600 nábojů na hlaveň a
    4x pevný kulomet FN Browning Modelle 38 ráže 7,5 mm v křídlech s 500 náboji pro každý.
    Two fixed forward-firing 0.295 inch FN Browning Modelle 38 machine-guns above the engine 600 rpg and
    Four fixed forward-firing 0.295 inch FN Browning Modelle 38 machine-guns in the wings 500 rpg
    Uživatelské státy:
    User States:




    Poznámka:
    Note:
    Jednalo se o třetí verzi vyráběnou pro Armée de l'Air, tato verze měla shodnou výzbroj s verzí A-2. Letoun dostal výkonnější motor R-1830-S1C3G. Francie převzala asi 60 letadel zbytek převzala Velká Británie, RAF je označila jako Mohawk Mk.III.


    Ve Francii kompletovány továrnou Société Nationale de Constructions Aéronautiques du Centre ( SNCAC), Bourges
    The third order, for 135 aircraft, came too late for all of the aircraft to reach France. These aircraft had the same six guns as the A-2, but used a more powerful 1,200hp R-1830-S1C3G engine. Sixty reached France, while others were delivered to French Morocco. Finally twenty were taken over directly by the RAF, where they became the Mohawk III.
    Zdroje:
    Sources:
    Peter M. Bowers, Curtiss Aircraft, 1907-1947, Naval Institute Press rok 1979
    Aircraft in Profile No. 80, The Curtiss Hawk 75, Profile Publications, Ltd. rok 1966
    William Green, War Planes of the Second World War - Fighters Volume 4., Doubleday rok 1961
    http://avia.russian.ee/air/usa/curtiss_p-36.html
    http://members.tripod.com/Air_Museum_ww2/id17.htm
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/p36.html
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45463#177345Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Finský Curtiss Hawk 75A-3 (foto)



    Zdroj :


    upload.wikimedia.org


    Curtiss Hawk 75A-3 ... CU-562
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45463#299450Verze : 0
    Avatar
    Trojpohledový náčrtek


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45463#177347Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Většinu vyrobených kusů této série odebrali Francouzi, kteří je také zařadili jako standardní do svých leteckých eskader. Přesně objednali 135 kusů v průběhu 9. října 1939.


    Změnou oproti předchozí verzi byla zejména instalace zlepšeného motoru s výkonem 1200 koňských sil R-1830-S1C3G. Kolem 60 těchto strojů se tak dostalo do Francie ještě před její porážkou. Sloužily v několika perutích zejména GC I/4, II/4, I/5, II/5 a III/2.


    Nejslavnější se stala bezesporu GCI/5, v jejíchž řadách sloužil i nejlepší francouzský stíhač své doby Edmond Marin La Meslée, který v průběhu bitvy o Francii sestřelil 16 letadel a 4 pravděpodobně. Jeho Hawk 75 A3 měl sériové číslo 217. Znak čápa této eskadrily se odkazuje na tradici prestižní SPA 3 zvanou "l'Escadrille Guynemer" z WW I.


    Zdroj:
    * Curtiss Aircraft, 1907-1947, Peter M Bowers, Naval Institute Press, 1979
    * The Curtiss Hawk 75, Aircraft in Profile No. 80, Profile Publications, Ltd. 1966
    * War Planes of the Second World War, Fighters, Volume Four, William Green, Doubleday, 1961.
    * Air Enthusiast, Volume 1, William Green et al, Doubleday, 1971.

    Osobní letoun Edmonda Marin La Meslée Curtiss H-75 A3 GC I/5 Suippes, May 1940

    Curtiss H-75 A3 Groupe de Chasse II/4 Xaffévillers, zima 1939/1940

    Curtiss H-75 A3 Groupe de Chasse II/4 Xaffévillers, Květen 1940

    Curtiss H-75A-3 GC II/5 Toul-Croix de Metz, Květen 1940
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45463#180417Verze : 0
    Avatar
    Finský Curtiss Hawk 75 (kamufláž)


    Zdroj :


    www.airwar.ru



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45463#299475Verze : 0