Curtiss Hawk 75A-4

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 3.346,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 426 příspěvků vloženo, 1024 editováno a 403 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Curtiss Hawk 75A-4

Curtiss Mohawk Mk.IV

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss Hawk 75A-4 u RAF Curtiss Mohawk Mk.IV
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss 75A-4C.1
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1940-DD.MM.1941 Curtiss-Wright Corp., Buffalo New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1940-DD.MM.1941
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    284
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2060 kg 4542 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2610 kg 5754 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    3020 kg 6658 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11,370 m 37ft 4,02in
    Délka:
    Length:
    8,790 m 28ft 10,06in
    Výška:
    Height:
    2,740 m 8ft 11,87in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    21,92 m2 235.94 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    119,07 kg/m2 24.39 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Wright R-1820-G205A Cyclone vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 895 kW a 746 kW v h= 4 570 m.
    Vrtule trojlistá Curtiss Electric s konstantními otáčkami.
    Wright R-1820-G205A Cyclone nine-cylinder air-cooled single-row radial engine rated at 1,200 hp for take-off and 1,000 hp at 15,000 ft,
    driving a three blade Curtiss Electric constant-speed propeller.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    520 km/h v 4600 m 323.1 mph in 15092 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    16,9 m/s 3326.8 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    4,92 min do 4560 m 4,92 min to 14961 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    9980 m 32743 ft
    Dolet:
    Range:
    1610 km 1000.4 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný kulomet FN Browning Modelle 38 ráže 7,5 mm nad motorem 600 nábojů na hlaveň a
    4x pevný kulomet FN Browning Modelle 38 ráže 7,5 mm v křídlech s 500 náboji pro každý.
    U RAF byly kulomety nahrazeny britskými Browningy ráže 7,7 mm
    Two fixed forward-firing 0.295 inch FN Browning Modelle 38 machine-guns above the engine 600 rpg and
    Four fixed forward-firing 0.295 inch FN Browning Modelle 38 machine-guns in the wings 500 rpg
    For RAF were machine guns FN Browning replaced by British 0.303in Browning machine guns
    Uživatelské státy:
    User States:
    Francie a
    Velká Británie
    Německo
    France and
    United Kingdom
    Germany
    Poznámka:
    Note:
    Jednalo se o čtvrtou verzi původně vyráběnou pro Armée de l'Air, tato verze měla shodnou výzbroj s verzí A-2, ale poháněl ji devítiválcový motor Wright R-1820-G205A Cyclone. Francie převzala asi 6-7 letadel, několik jich bylo ztraceno v moři, několik jich zabavili Němci, asi 17 jich bylo vyloženo na Martiniku, 6 v Guadeloupe, později (1943-44) byly tyto letouny odeslány nezávislým Francouzům do Maroka, zbytek opět převzala Velká Británie, RAF je označila jako Mohawk Mk.IV. Motory Wright měly problémy a byly údajně nahrazovány motory Pratt & Whitney R-1830. Last production batch for France, Hawk 75A-2 with 1,200 hp Wright R-1820-G205A Cyclone radial. The new engine had a short-chord cowling with a slightly greater diameter than on the Pratt & Whitney powered machines, and had no engine cowling flaps. 285 built, 81 delivered to France; others to Great Britain as Mohawk IV.
    Zdroje:
    Sources:
    Peter M. Bowers, Curtiss Aircraft, 1907-1947, Naval Institute Press rok 1979
    Aircraft in Profile No. 80, The Curtiss Hawk 75, Profile Publications, Ltd. rok 1966
    William Green, War Planes of the Second World War - Fighters Volume 4., Doubleday rok 1961
    http://avia.russian.ee/air/usa/curtiss_p-36.html
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45464#177346Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Náčrtek pohled z boku


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45464#177732Verze : 0
    MOD