Naval Aircraft Factory SBN-1

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 414 příspěvků vloženo, 1804 editováno a 494 zmoderováno. Statistiky
22.9.2018 - Praha - Sraz k 20. narozeninam valka.cz | Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Naval Aircraft Factory SBN-1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Naval Aircraft Factory SBN-1 Naval Aircraft Factory SBN-1
    Originální název:
    Original Name:
    Naval Aircraft Factory SBN-1
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.11.1940-DD.03.1942 Naval Aircraft Factory, Philadelphia, Pennsylvania
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.11.1940-DD.03.1942
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    30 (1522/1551)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1936 XSBA-l
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - conventional take-off but arested recovery
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2043 kg 4503 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    3066 kg 6759 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11.89 m 39ft
    Délka:
    Length:
    8.43 m 27ft 8in
    Výška:
    Height:
    2.62 m 8ft 7in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    24.06 m2 259 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Wright R-1820-38 o výkonu 708 kW
    třílistá stavitelná vrtule Hamilton Standard
    Wright R-1820-38, power 950 hp
    three-bladed Hamilton Standard variable-pitch
    propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    408.8 km/h v 4633 m 254 mph in 15200 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    188.3 km/h v ? m 117 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    8626 m 28300 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1786.4 km 1110 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x kulomet ráže 12,7 mm
    1x pohyblivý kulomet ráže 7,62 mm


    1x 227kg bomba
    1x .50 in machine gun
    1x flexible .30 in machine gun


    1x 500 lb bomb
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Johnson, E. R. United States Naval Aviation, 1919-1941. McFarland, Jefferson 2011. ISBN 978-0-7864-4550-9.
    Swanborogh, G., Bowers, P. M. United States Navy Aircraft since 1911. Putnam Aeronautical Books, London 1990, ISBN 0-85177-838-0.



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45472#486172Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Naval Aircraft Factory SBN-1

    Společnost Brewster Aeronautical Corporation od svého vzniku vyráběla komponenty pro jiné společnosti, obvykle Vought a Grumman. Jejím prvním vlastním typem se stal Brewster XSBA-1, středoplošník se zakrytou kabinou a pumovnicí pro jednu 227kg bombu, který byl navržen v roce 1934 pro konkurz na průzkumný střemhlavý bombardér pro nové americké letadlové lodi Enterprise a Yorktown, které měly být dokončeny v roce 1936. První vzlet se konal 15. dubna 1936, testy ale prokázaly výkony pod očekávanou hranicí a byl vrácen výrobci. Motor Wright R-1820-4 byl nahrazen výkonnějším XR-1820-22 s třílistou vrtulí, byla předělána kabina a kapotáž motoru. V nové podobě byl prototyp s 423 km/h nejrychlejším strojem své kategorie a BuAer objednal 30 sériových strojů. Protože ale kapacity firmy Brewster byly vyčerpány výrobou F2A-1, zakázka byla přidělena Naval Aircraft Factory. Výroba strojů, označených SBN-1, se ale natolik vlekla, že první byly námořnictvem převzaty až listopadu 1940 a poslední v březnu 1942, kdy již byl beznadějně zastaralý. SBN-1 byly použity k zorganizování torpédové peruti 3 (VB-8) a pak předány k cvičné peruti VT-8 na letadlovou loď Hornet.

    Zdroj:
    http://www.aero-web.org/specs/naf/sbn-1.htm
    http://www.aerofiles.com/_naf.html
    en.wikipedia.org
    www.daveswarbirds.com
    http://www.airwar.ru/enc/sww2/sba.html

    www.daveswarbirds.com
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45472#224916Verze : 0
    MOD