Great Lakes BG-1

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 3.346,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 426 příspěvků vloženo, 1024 editováno a 403 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Great Lakes BG-1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Great Lakes BG-1 Great Lakes BG-1
    Originální název:
    Original Name:
    Great Lakes BG-1
    Kategorie:
    Category:
    protiponorkový/protilodní letoun aeroplane for anti-submarine/anti-ship warfare
    Výrobce:
    Producer:
    DD.06.1933-DD.MM.1935 Great Lakes Aircraft Corp., Cleveland, Ohio
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1934-DD.MM.1935
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    61 (9220, 9494/9520, 9534/9550, 9840/9855)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.06.1933
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - conventional take-off but arested recovery
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1770 kg 3903 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2879 kg 6347 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10.97 m 36ft
    Délka:
    Length:
    8.76 m 28ft 9in
    Výška:
    Height:
    3.35 m 11ft
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    35.67 m2 384 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Pratt & Whitney R-1535-82 o výkonu 559 kW
    dvoulistá stavitelná vrtule Hamilton Standard
    Pratt & Whitney R-1535-82, power 750 hp
    two-bladed Hamilton Standard variable-pitch propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    302.6 km/h v 2713 m 188 mph in 8900 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    5.5 min do 1524 m 5.5 min to 5000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    6126 m 20100 ft
    Dolet:
    Range:
    883.5 km 549 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný 7,65mm kulomet Browning
    1x pohyblivý 7,65mm kulomet Browning

    454 kg bomb
    1x fixed .30 Browning machine gun
    1x flexible .30 Browning machine gun

    1000 lb of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Johnson, E. R. United States Naval Aviation, 1919-1941. McFarland, Jefferson 2011. ISBN 978-0-7864-4550-9.
    Swanborough, F. G.; Bowers, P. M. US Navy Aircraft Since 1912, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0.
    http://www.aero-web.org/specs/greatlak/bg-1.htm


    BG-1 letky VB-4, USS Ranger 1938. Ocas je zelený, pruh na spodku motorového krytu žlutý.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45531#455660Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Great Lakes BG-1


    Letoun byl navržen jako odpověď na požadavek amerického námořnictva na dvoumístný palubní střemhlavý bombardér schopný nést bomby o celkové hmotnosti 450 kg z roku 1932. Soutěže se účastnily firmy Great Lakes a Consolidated s letouny XBG-1, respektive XBY-1, což byly oba dvouplošníky s pevným podvozkem a motorem R-1535. U námořnictva nakonec uspěl stroj Great Lakes, který námořnictvo převzalo v polovině roku 1933. V listopadu 1933 pak byla objednána sériová varianta BG-1, lišící se od prototypu hlavně novou krytou kabinou, zahrnující prostor pilota i střelce. Sériové stroje začala od října 1934 přebírat letka VB-3B, umístěná na letadlové lodi USS Ranger a později Lexington. Tato jednotka, již pod názvem VB-4, byla se svými 19 stroji v červenci 1937 opět přemístěna na USS Ranger. O rok později VB-4 začala nahrazovat BG-1 jednoplošnými SB2U-1 a BG-1 byly a přesunuty k cvičným, spojovacím i jiným úkolům na pozemní základny námořnictva. Asi polovina z vyrobených strojů byla předána Marine Corps, kde sloužily u VB-4M a VB-6M, později přejmenovaných na VMB-2 a VMB-1. Krátce s BG-1 létala také VMS-1 na základně Quantico. Poslední mariňácké stroje byly z první linie vyřazeny v roce 1940.


    Firma Great Lakes se také pokusila o modernizaci, pod označením XB2G-1 vznikl prototyp s upraveným, bachratějším trupem, ve kterém byla umístěna pumovnice, a zatahovacím podvozkem. O tuto modernizaci ale nebyl projeven zájem a projekt byl ukončen.


    Zdroj:
    aeroweb.brooklyn.cuny.edu
    http://www.cofe.ru/avia/G/G-41.htm
    www.skywaysjournal.org/Images/strike_article.pdf
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45531#224912Verze : 0
    MOD