Curtiss Hawk 75A-1

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 32.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 475 příspěvků vloženo, 979 editováno a 460 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Curtiss Hawk 75A-1

Curtiss Mohawk Mk.I

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss Hawk 75A-1 u RAF Curtiss Mohawk Mk.I
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss Hawk 75A-1
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.12.1938-DD.MM.1939 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.12.1938-DD.MM.1939
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    100
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2090 kg 4608 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2485 kg 5478 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    2665 kg 5875 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11,370 m 37ft 3,63in
    Délka:
    Length:
    8,690 m 28ft 6,12in
    Výška:
    Height:
    2,900 m 9ft 6,17in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    21,92 m2 235.94 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    113,37 kg/m2 23.22 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Pratt & Whitney R-1830-13 (SC-G) Twin Wasp vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 708,5 kW a 671 kW v h= 3 660 m.
    Vrtule trojlistá Curtiss Electric s konstantními otáčkami.
    Pratt & Whitney R-1830-13 (SC-G) Twin Wasp fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 950 hp for take-off and 900 hp at 12,000 ft,
    driving a three blade Curtiss Electric constant-speed propeller.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    487 km/h v 4020 m 302.6 mph in 13189 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    14,1 m/s 2775.6 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    5,42 min do 4500 m 5,42 min to 14764 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    10300 m 33793 ft
    Dolet:
    Range:
    1470 km 913.4 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    4x pevný kulomet FN Browning Modelle 38 ráže 7,5 mm
    kulomety nad motorem měly zásobu 600 nábojů na hlaveň a v křídlech 500 nábojů.
    Four fixed forward-firing 0.295 inch FN Browning Modelle 38 machine-guns.
    (machine-guns above the engine 600 rpg and in the wings 500 rpg)
    Uživatelské státy:
    User States:


    Poznámka:
    Note:
    Pilotní sedadlo bylo pancéřované a upravené pro francouzské zádové padáky, přístroje měly metrické stupnice. Ovládání plynové páky bylo upraveno dle francouzského požadavku (obráceně než americké a britské).


    Ve Francii kompletovány továrnou Société Nationale de Constructions Aéronautiques du Centre ( SNCAC), Bourges
    The first Hawk 75A-1 arrived in France in December 1938 and began entering service in March 1939. After the first few examples, aircraft were delivered in pieces and assembled in France by the Société Nationale de Constructions Aéronautiques du Centre. Officially designated Curtiss H75-C1 (the "Hawk" name was not used in France), the aircraft were powered by Pratt & Whitney R-1830-SC-G engines with 900 hp and had instruments calibrated for the metric system, a seat for French dorsal parachutes, a French-style throttle which operated in reverse from U.S. and British aircraft (full throttle was to the rear rather than to the front) and armament of four 7.5 mm FN-Browning machine guns
    Zdroje:
    Sources:
    Peter M. Bowers, Curtiss Aircraft, 1907-1947, Naval Institute Press rok 1979
    Aircraft in Profile No. 80, The Curtiss Hawk 75, Profile Publications, Ltd. rok 1966
    William Green, War Planes of the Second World War - Fighters Volume 4., Doubleday rok 1961
    www.cybermodeler.com
    http://www.clubhyper.com/reference/hawk75st_1.htm
    http://home.att.net/~jbaugher1/p36_1.html
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/p36.html
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45573#177724Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fotografie








    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45573#177726Verze : 0
    MOD