Tupolev Tu-95RC [kód NATO: Bear-D]

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 414 příspěvků vloženo, 1804 editováno a 494 zmoderováno. Statistiky
22.9.2018 - Praha - Sraz k 20. narozeninam valka.cz | Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Tupolev Tu-95RC [kód NATO: Bear-D]

Tupolev Tu-95RTs / Туполев Ту-95РЦ

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Tupolev Tu-95RC Tupolev Tu-95RTs
    Originální název:
    Original Name:
    Туполев Ту-95РЦ
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1963-DD.MM.1969 Kujbyševský letecký závod č. 18 Vorošilova, Kujbyšev /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1963-DD.MM.1969
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    53
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    21.09.1962
    Osádka:
    Crew:
    9
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    ? kg ? lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    182000 kg 401241 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    50,04 m 164ft 2,07in
    Délka:
    Length:
    48,501) m 159ft 1,45in 1)
    Výška:
    Height:
    12,50 m 41ft 0,12in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    283,70 m2 3053.72 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    turbovrtulový turboprop
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    4
    Typ:
    Type:
    Kuzněcov NK-12MV o výkonu 11033 kW/15000 k
    třílisté protiběžné vrtule AV-60M
    Kuznetsov NK-12MV, power 14795 hp
    three-bladed counter-rotating propellers AV-60M
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    910 km/h v ? m 565.4 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    770 km/h v ? m 478.5 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    10300 m 33793 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    13460 km 8363.7 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x kanon AM-23 ráže 23 mm v dálkově ovládané zatahovatelné hřbetní věži DT-V12, 700 nábojů
    2x kanon AM-23 ráže 23 mm v dálkově ovládané zatahovatelné břišní věži DT-N12, 800 nábojů
    2x kanon AM-23 ráže 23 mm v ocasní věži DK-12, 1000 nábojů
    2x 23 mm AM-23 cannon in the remotely controlled retractable DT-V12 dorsal turret, 700 rounds
    2x 23 mm AM-23 cannon in the remotely controlled retractable DT-N12 ventral turret, 800 rounds
    2x 23 mm AM-23 cannon in the DK-12 tail turret, 1000 rounds
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. Tupolev Tu-95/-142 Bear: Russia's Intercontinental-Range Heavy Bomber. Midland Publishing, Hinckley 1997. ISBN 1-85780-046-X.
    Gordon, Yefim; Davison, Peter. Tupolev Tu-95 Bear, Warbird Tech vol. 43. Specialty Press, North Branch 2006.
    Ригмант, В. Г. Ту-95, Авиация и Космонавтика 2001/04.
    Ригмант, В. Г. Стратегический бомбардировчик Ту-95. Авиаколлекция 2013/04.
    Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4.
    ruslet.webnode.cz
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45574#555951Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Tupolev Tu-95RC je původní letoun Tu-95M přestavěný pro potřeby námořního radioelektronického průzkumu (tento průzkum je potom primárně zaměřen na vyhledávání a sledování nepřátelských svazů letadlových lodí). Práce na vývoji této konverze začaly v roce 1961 a první přestavěný letoun vzlétl v září 1962. Po skončení letových a státních zkoušek byla v listopadu roku 1963 zahájena sériová výroba, ze které vzešlo přibližně 50 strojů této varianty (dle smlouvy START I musely být počty všech letounů Tu-95 všech variant sníženy, takže zůstalo zachováno jen 37 letounů, které jsou dle dvanáctého dodatku smlouvy START II vyjmuty z kategorie útočných bombardérů). První operační jednotky vyzbrojené letouny Tupolev Tu-95RC se do sestavy námořního letectva SSSR začaly zařazovat v roce 1964.
    Jak už bylo řečeno vychází konstrukce letounu z typu Tupolev Tu-95M. Oproti němu má demontovanou pumovnici (závěsy pro veškeré útočné zbraně jsou demontovány, ponechány jsou pouze obranné střelecké věže) a na jejím místě umístěné pohonné a napájecí agregáty mohutného vyhledávacího protizemního radiolokátoru Uspěch-1A (v kódu NATO je tento radiolokátor nazýván Big Bulge A), jehož dielektrický kryt antény je nejmarkantnějším rysem tohoto letounu. Další tři kapkovité dielektrické kryty se nachází na bocích zadní části trupu (2 kryty,na každé staně jeden) a jeden tvoří podbradek pod přídí. Tyto kryty ukrývají antény průzkumového radioelektronického systému SRS-5 Višně, jehož aparatura je ukryta v zadní části trupu. Příďový kryt navíc obsahuje anténu systému Arfa, která zprostředkovává datový přenos mezi letounem a ponorkami či námořními bombardéry, kterým může předávat údaje zjištěné palubním radiolokátorem.
    Pilotní přetlaková kabina je prodloužená (kvůli tomuto prodloužení bylo nutné demontovat jednu hřbetní střeleckou věž) a jsou v ní umístěni 4 operátoři obsluhující radiolokátor Big Bulge a dva obsluhující průzkumové zařízení ELINT.
    Vzhledem k tomu, že vybavení letounu bylo dlouhou dobu považováno za tajné, obsahují kontejnery se zařízením ELINT speciální vstupy pro vložení detonačních náloží pro případ jejich zničení při neúmyslném pádu letounu do rukou nepřítele. Tyto nálože se již v současnosti nepoužívají.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45574#177731Verze : 1
    Avatar
    http://www.airwar.ru/enc/spy/tu95rc.html



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45574#555952Verze : 0
    MOD
    Avatar
    commons.wikimedia.org



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45574#555953Verze : 0
    MOD
    Avatar
    http://www.airwar.ru/enc/spy/tu95rc.html





    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45574#555954Verze : 0
    MOD