Název: Name: | Curtiss Model 75R | Curtiss Model 75R |
Originální název: Original Name: | Curtiss Model 75R | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | experimental aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1938-DD.12.1938 Curtiss-Wright Corp., Buffalo New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1938-DD.12.1938 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (úprava Hawku 75A-1) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 13.12.1938 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2198 kg | 4846 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2798 kg | 6169 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,370 m | 37ft 3,63in |
Délka: Length: | 8,920 m | 29ft 3,18in |
Výška: Height: | 2,560 m | 8ft 4,79in |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,92 m2 | 235.94 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 127,55 kg/m2 | 26.12 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-1830-19 (SC2-G) Twin Wasp vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec přeplňovaný dvoustupňovým turbokompresorem a samostatným mechanickým kompresorem (pracoval ve velkých výškách). Vzletový výkon 895 kW Vrtule trojlistá stavitelná | Pratt & Whitney R-1830-19 (SC2-G) Twin Wasp fourteen-cylinder two-row supercharged air-cooled radial engine fitted with two-stage turbosupercharger and for the flights in high altitudes also a mechanical compressor. Rated at 1,200 hp for take-off, driving a three-blade variable-pitch propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 531 km/h v 4572 m | 329.9 mph in 15000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,75 min do 4572 m | 4,75 min to 15000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10950 m | 35925 ft |
Dolet: Range: | 970 km | 602.7 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet Colt-Browning MG-53 ráže 12,7 mm s 200 náboji (pravý) 1x pevný kulomet Colt-Browning AN-M2 ráže 7,62 mm s 600 náboji (levý) (oba nad motorem) | One fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning MG-53 right above the engine 200 rounds and one fixed forward-firing 0.3 inch Colt-Browning AM-M2 left of the engine 600 rounds |
Uživatelské státy: User States: | USA | USA |
Poznámka: Note: | Nespolehlivost a složitost turbokompresoru a malý nárůst výkonů, zavinilo ztrátu zájmu USAAC v soutěži jej porazil Seversky XP-41 (později vyráběn jako P-43 Lancer. Později byl prototyp nově vybaven devítiválcovým motorem Wright R-1820 Cyclone, s tímto motorem probíhaly další zkoušky, byly zkoušeny různé druhy kompresorů. | Late in 1938 the aircraft was given a new supercharger. This had the supercharger mounted below the nose, just behind the engine cowling, and the intercooler under the trailing edge of the wing. In January 1939 this aircraft, as the Model H75R, was submitted to the US Army, but lost out to a turbo-supercharged Seversky XP-41, which entered production as the P-43. |
Zdroje: Sources: | Peter M Bowers, Curtiss Aircraft, 1907-1947, Naval Institute Press rok 1979 Aircraft in Profile No. 80, The Curtiss Hawk 75, Profile Publications, Ltd. rok 1966 William Green, War Planes of the Second World War - Fighters díl 4., Doubleday rok 1961 http://www.airwar.ru/enc/fww2/hawk75.html archiv autora |