Curtiss H-75R

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 410 příspěvků vloženo, 1696 editováno a 432 zmoderováno. Statistiky
22.9.2018 - Praha - Sraz k 20. narozeninam valka.cz | Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Curtiss H-75R

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss Model 75R Curtiss Model 75R
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss Model 75R
    Kategorie:
    Category:
    experimentální letoun experimental aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1938-DD.12.1938 Curtiss-Wright Corp., Buffalo New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1938-DD.12.1938
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 (úprava Hawku 75A-1)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    13.12.1938
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2198 kg 4846 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2798 kg 6169 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11,370 m 37ft 3,63in
    Délka:
    Length:
    8,920 m 29ft 3,18in
    Výška:
    Height:
    2,560 m 8ft 4,79in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    21,92 m2 235.94 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    127,55 kg/m2 26.12 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Pratt & Whitney R-1830-19 (SC2-G) Twin Wasp vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec přeplňovaný dvoustupňovým turbokompresorem a samostatným mechanickým kompresorem (pracoval ve velkých výškách). Vzletový výkon 895 kW
    Vrtule trojlistá stavitelná
    Pratt & Whitney R-1830-19 (SC2-G) Twin Wasp fourteen-cylinder two-row supercharged air-cooled radial engine fitted with two-stage turbosupercharger and for the flights in high altitudes also a mechanical compressor. Rated at 1,200 hp for take-off,
    driving a three-blade variable-pitch propeller.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    531 km/h v 4572 m 329.9 mph in 15000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    4,75 min do 4572 m 4,75 min to 15000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    10950 m 35925 ft
    Dolet:
    Range:
    970 km 602.7 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný kulomet Colt-Browning MG-53 ráže 12,7 mm s 200 náboji (pravý)
    1x pevný kulomet Colt-Browning AN-M2 ráže 7,62 mm s 600 náboji (levý)
    (oba nad motorem)
    One fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning MG-53 right above the engine 200 rounds and
    one fixed forward-firing 0.3 inch Colt-Browning AM-M2 left of the engine 600 rounds
    Uživatelské státy:
    User States:
    USA USA
    Poznámka:
    Note:
    Nespolehlivost a složitost turbokompresoru a malý nárůst výkonů, zavinilo ztrátu zájmu USAAC v soutěži jej porazil Seversky XP-41 (později vyráběn jako P-43 Lancer.
    Později byl prototyp nově vybaven devítiválcovým motorem Wright R-1820 Cyclone, s tímto motorem probíhaly další zkoušky, byly zkoušeny různé druhy kompresorů.
    Late in 1938 the aircraft was given a new supercharger. This had the supercharger mounted below the nose, just behind the engine cowling, and the intercooler under the trailing edge of the wing. In January 1939 this aircraft, as the Model H75R, was submitted to the US Army, but lost out to a turbo-supercharged Seversky XP-41, which entered production as the P-43.
    Zdroje:
    Sources:
    Peter M Bowers, Curtiss Aircraft, 1907-1947, Naval Institute Press rok 1979
    Aircraft in Profile No. 80, The Curtiss Hawk 75, Profile Publications, Ltd. rok 1966
    William Green, War Planes of the Second World War - Fighters díl 4., Doubleday rok 1961
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/hawk75.html
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45582#177782Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Na serveru http://www.airwar.ru/enc/fww2/hawk75.html jsem našel fotografii.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45582#185139Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Náčrtek pohled z boku, zdroj: archiv autora


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/45582#177785Verze : 0
    MOD