Bell P-63D Kingcobra

     
Název:
Name:
Bell P-63D Kingcobra Bell P-63D Kingcobra
Originální název:
Original Name:
Bell P-63D Kingcobra
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.01.1945 Bell Aircraft Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.01.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (Serial No. 43-11718)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.01.1945
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3209 kg 7076 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3964 kg 8739 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
5034 kg 11098 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,942 m 39ft 2in
Délka:
Length:
9,960 m 32ft 8in
Výška:
Height:
3,400 m 11ft 2in
Plocha křídla:
Wing Area:
23,69 m2 255,0 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
167,33 kg/m2 34.27 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Allison V-1710-109(E-22) kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný dvoustupňovým kompresorem, vzletový výkon 1 063 kW, max. výkon 1 305 kW v h= 8 534 m se vstřikem antidetonační směsi do sání kompresoru.
Vrtule čtyřlistá s konstantní rychlostí otáček.
Allison V-1710-109(E-22) twelve-cylinder supercharged liquid-cooled Vee engine,
rated 1,425 hp for take-off, emergency rating of 1,750 hp at 28,000 ft with water and metanol injection,
driving a four-blade constant-speed propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
405 l a přídavné nádrže 2x 284 l pod křídly, pro přelety 1x 622 l pod trupem.
107 US gallons and drop tanks: two 75 US gallon tanks under wings and ferry tank 175 US gallons under fuselage.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
703.3 km/h v 9144 m 437 mph in 30000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,4 min do 6096 m 4,4 min to 20000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11890 m 39010 ft
Dolet:
Range:
1520.8 km 945 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
3219 km 3000 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón M9E1 ráže 37 mm v ose vrtule se zásobou 46 nábojů a
2x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm oba uloženy nad motorem po 270 nábojích a
2x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm v gondolkách pod křídly po 200-250 nábojích.

Pumový náklad: pumy do hmotnosti 680 kg nebo 6x 127 mm neřízené rakety HVAR.
One fixed 1.46 inch M9E1 cannon firing through the propeller hub with 46 rounds,
two fixed forward-firing 0.50 inch Colt-Browning M2 machine-guns in the upper nose firing through the prop, 270 rpg and
two fixed forward-firing 0.50 inch Colt-Browning M2 machine-guns in underwing gondolas, 250 rpg.
Bomb load: Three 500 lb bombs or six 5 inch HVAR rockets.
Uživatelské státy:
User States:
USA United States
Poznámka:
Note:
Dobrá výškovost letounu byla dána motorem Allison V-1710-107, ten můžeme identifikovat
podle vzad posunutého přívodu nasávaného vzduchu do motoru.

Letoun měl větší nosnou plochou křídla (mírně zvětšeno rozpětí křídel).
Nejmarkantnějším rozpoznávacím znakem byla vzad odsunovatelná kabina, ostatní verze Kingcober měly kabinu s dvířky na boku.
Verze P-63D nebyla armádním letectvem přijata, ale továrna Bell použila tuto verzi pro další vývoj a navrhla verzi P-63E, stejný motor a křídla, ale opět s klasickou "Kingcobrovskou" kabinou, tedy s dvířky na boku.
Prototyp byl zničen při havárii.
The P-63D was the next progressive development of the Kingcobra series.
Although the P-63D had a good performance, it was no better than the North American P-51D Mustang which was already in service. Consequently, no thought was given to any production, and only one P-63D was built. The sole P-63D was lost in a flight test accident.
Zdroje:
Sources:
Jacek Tomalik, Bell P-63 Kingcobra, XFL-1 Airabonita, P-39 Airacobra Cz.2, Monografie Lotnicze 59, Gdańsk, Poland, AJ-Press, 2001. ISBN 83-7237-034-6.
William Green, War Planes of the Second World War, Volume Four: Fighters, London, MacDonald & Co. (Publishers) Ltd., Sixth impression 1969, first edition 1961. ISBN 0-356-01448-7.
Miroslav Šnajdr, Airacobra v amerických službách (USAAF, 1941-1944), Olomouc, Votobia, 1996, ISBN 80-7198-092-7
Zbyněk Válka, Stíhací letadla 1939-45/USA-Japonsko, Olomouc, Votobia, 1996, ISBN 80-7198-091-9.
L+K č. 9/1966, Václav Němeček, Letadla 1939-1945, Bell P-63 Kingcobra
http://www.joebaugher.com/usaf_fighters/p63_6.html
http://www.airwar.ru/enc/fww2/p63.html
http://www.altgame.net/aircraft/bell/bellp63.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Bell-P-63D-Kingcobra-t45758#178398 Verze : 0
fotografie
zdroj je uveden výše
Bell P-63D Kingcobra -


URL : https://www.valka.cz/Bell-P-63D-Kingcobra-t45758#305042 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více