Název: Name: | Curtiss Hawk 75Q | Curtiss Hawk 75Q |
Originální název: Original Name: | Curtiss Hawk 75Q | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1938-DD.MM.1938Curtiss-Wright Corp., Buffalo,New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1938-DD.MM.1938 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (NX2202B) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2052 kg | 4524 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2602 kg | 5736 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3155 kg | 6956 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,370 m | 37ft 3,6in |
Délka: Length: | 8,790 m | 28ft 10in |
Výška: Height: | 2,740 m | 9ft |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,92 m2 | 235.94 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 118,704 kg/m2 | 24.31 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Wright GR-1820-G105A Cyclone vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 820 kW a 671 kW v h= 2 438 m. Vrtule trojlitá s konstantní rychlostí otáček. | Wright GR-1820-G105A Cyclone nine-cylinder air-cooled radial engine rated at 1,100 hp for take-off and 900 at 8,000 ft, driving a three-blade constant-speed propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 387 l s přetížením 609 l (s přídavnou nádrží) | 85 UK gallons, maximum 134 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 490 km/h v 6096 m | 304.5 mph in 20000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 420 km/h v ? m | 261 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 3,42 min do 3048 m | 3,42 min to 10000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9997 m | 32800 ft |
Dolet: Range: | 1090 km | 677.3 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2300 km | 1429.2 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón Madsen ráže 23 mm se 100 náboji na hlaveň (pod křídly) 1x pevný kulomet Colt-Browning MG-53 ráže 12,7 mm s 200 náboji (pravý) 1x pevný kulomet Colt-Browning AN-M2 ráže 7,62 mm s 600 náboji (levý) (oba nad motorem) Pumový náklad: 136 kg (10x 11,4 kg nebo 10x 13,6 kg) | Two fixed forward-firing 0.906 inch Madsen cannons onder wings, 100 rpg, one fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning MG-53 right upper the engine with 200 rounds and one fixed forward-firing 0.3 inch Colt-Browning AN-M2 left upper the engine with 600 rounds. Bomb load: Up to 300 lb bombs (ten bombs of a weight 22lb or 30lb). |
Uživatelské státy: User States: | Čína | China |
Poznámka: Note: | Jednalo se o osobní letoun generála Claire Chennaulta - dar Madame Čiang Kai-šek. Existoval ještě jeden letoun, který byl totožný, ale s pevným podvozkem, ten byl předváděn americkými piloty a byl zničen v květnu 1939. | The Curtiss Model 75Q was the designation given to two demonstrator machines similar to the earlier Model 75H, with a fixed undercarriage and the same Wright R-1820 Cyclone engine. Both aircraft went to China. One, Curtiss c/n 12898, was given retractable undercarriage, and was then presented to General Claire Chennault by Madame Chiang Kai-shek. The second aircraft was flown as a demonstrator by American pilots, but was destroyed in a crash soon after taking-off on 5 May 1939. |
Zdroje: Sources: | Peter M. Bowers, Curtiss Aircraft, 1907-1947, Naval Institute Press rok 1979 Aircraft in Profile No. 80, The Curtiss Hawk 75, Profile Publications, Ltd. rok 1966 William Green, War Planes of the Second World War - Fighters Volume 4., Doubleday rok 1961 http://avia.russian.ee/air/usa/curtiss_p-36.html archiv autora |