Tankový vůz improvizovaného pancéřového vlaku
Vážení kolegové,
kolem tankového vozu z IPV Štefánik, umístěném ve Zvolenu, je ještě dost nejasností, technických a historických. Jediné co je zdokumentováno, je jeho umístění v ŽOS Zvolen a technický stav z vnějšku i vnitřku. Kolega z Klubu historickej techniky pri RD Zvolen (který chce zůstat v anonymitě), udělal pro Difrologický klub a jeho železniční sekci, důkladnou fotografickou dokumentaci. Takže jen díky jeho práci mohu zde předložit dva z obrázků zvolenského LT vz.35, umístěného uvnitř improvizovaného obrněného vozidla.
Z hlediska permanentního badatele, jsem si dovolil shrnou několik možných směrů, či kroků, příštího bádání. Zde předkládám, svých sedm záhad zvolenského IPV:
- upřesnění původu stavebního návodu, podle kterého vznikly slovenské IPV
- potvrzení, či vyvrácení pochybností, že se jedná o torzo z IPV Štefánik
- zjištění všech identifikačních čísel a nápisů (vagonu, zbraně, a pod.)
- zjištění osudu IPV po kapitulaci povstalců
- zjištění osudu IPV po DSV
- potvrzení, či vyvrácení pověstí o vrstveném pancéřování, jakémsi "slovenském chobhamu"
- zdůvodnit, proč má tanková věž jinou zbraň a přitom jí byl ponechán kryt brzdovratného systému
Použité fotografie jsou ze zmíněné kolekce a byly upraveny pro internetovou prezentaci.
Ladislav Kmeť: Povstalecké pancierové vlaky, Železničné opravne a strojárne, Zvolen 1974, ISBN nemá
Tankový vůz IPV, podled na čelo LT vz.35.
Tankový vůz IPV, podled zespoda na LT vz.35.
Vážení kolegové,
kolem tankového vozu z IPV Štefánik, umístěném ve Zvolenu, je ještě dost nejasností, technických a historických. Jediné co je zdokumentováno, je jeho umístění v ŽOS Zvolen a technický stav z vnějšku i vnitřku. Kolega z Klubu historickej techniky pri RD Zvolen (který chce zůstat v anonymitě), udělal pro Difrologický klub a jeho železniční sekci, důkladnou fotografickou dokumentaci. Takže jen díky jeho práci mohu zde předložit dva z obrázků zvolenského LT vz.35, umístěného uvnitř improvizovaného obrněného vozidla.
Z hlediska permanentního badatele, jsem si dovolil shrnou několik možných směrů, či kroků, příštího bádání. Zde předkládám, svých sedm záhad zvolenského IPV:
- upřesnění původu stavebního návodu, podle kterého vznikly slovenské IPV
- potvrzení, či vyvrácení pochybností, že se jedná o torzo z IPV Štefánik
- zjištění všech identifikačních čísel a nápisů (vagonu, zbraně, a pod.)
- zjištění osudu IPV po kapitulaci povstalců
- zjištění osudu IPV po DSV
- potvrzení, či vyvrácení pověstí o vrstveném pancéřování, jakémsi "slovenském chobhamu"
- zdůvodnit, proč má tanková věž jinou zbraň a přitom jí byl ponechán kryt brzdovratného systému
Použité fotografie jsou ze zmíněné kolekce a byly upraveny pro internetovou prezentaci.
Ladislav Kmeť: Povstalecké pancierové vlaky, Železničné opravne a strojárne, Zvolen 1974, ISBN nemá
Ladislav Kmeť: Povstalecké pancierové vlaky, EM Design, Zvolen 1999, ISBN 80-968278-6-3
Wolfgang Sawodny: Die Panzerzüge des Deutschen Reiches 1904-1945, EK-Verlag, Freiburg 1996, ISBN 3-88255-678-1
https://rail.sk/arp/slovakia/rolstock/pvlak2.htm až .../pvlak6.htm
https://rail.sk/skhist/tunely/170.htm
www.valka.cz
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Tankový vůz IPV, podled na čelo LT vz.35.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Tankový vůz IPV, podled zespoda na LT vz.35.