Multicar M 24

Všeobecné informácie:


Vozidlo sa začalo vyrábať v roku 1974. Bolo vyrobených celkovo 25600 ks. vozidiel z čoho sa 48% exportovalo.


Maximálna rýchlosť: 50 km/h
Nosnosť: 2000 kg


Existovalo celkovo 11 možných, sériovo vyrábaných nástavieb. Vozidlo sa v armáde používalo podobne ako v civilnom sektore. Najmä na transport materiálu na krátke vzdialenosti (v rámci leteckej základne, mesta, a pod.). Taktiež sa používalo na zimnú údržbu ciest, chodníkov, či verejných priestranstiev...
URL : https://www.valka.cz/Multicar-M-24-t47214#184545 Verze : 0
Viacúčelový vozík MULTICAR 24 je určený k preprave rôznych druhov pevných, sypkých materiálov do max. hmotnosti 2000 kg. Je vhodným dopravným prostriedkov v skladoch, v halách, na stavbách a v priestoroch, kde nie je možné alebo je nehospodárne používanie nákladných automobilov.


Základným typom vozíku je valník. Plošina s predným a zadným čelom a bočnice sú vyrobené z ocelového plechu. Obe bočnice a zadné čelo sú odklopné. Valník sa ľahký ukladá na strojový podvozok, takže poškozený možno kedykoľvek vyměnit za nový.

Korba trojstranného sklápača zodpovedá svojou podstatou valníku, je však upravená pre sklápanie.


Otočný vysúvací rebrík s hydraulickým ovládaním je montovaný na strojový spodok. NA spodku je namontovaný otočný rám so zdvíhacím zariadením, ktorého vahadlo nesie vo svojom vedení dvojdielny rebrík.


Hlavné technické údaje :


Motor : 4 VD8.8/8.5-1 SRF - 4 V – štvortaktný – dieselový – stojatý - kapalinou chladný
Objem : 1997 cm³


Výkon : 45 k pri 3000 ot./min.


Spotreba paliva : 13 l / 100 km
Objem palivovej nádrže : 50 l NM-30


Rozmery strojového spodku v mm:


Dĺžka : 3660
Šírka : 2080
Výška : 2175


Rozvor : 1950


Rozchod : predná náprava 1200 / zadná náprava 1068


Svetlosť : 168


Hmotnosť kg : 1335 ( strojový spodok)


Pneumatiky : 23-5/8 PR


Rýchlosti :


Max. 50 km /hod




Zdroj : Dopr-21-15 Vozík MULTICAR 24 - predpis ČSĽA Praha, 1977


www.multicarservis.sk/images/multicar03.jpg
Multicar M 24 - Rozmerový náčrt.

Rozmerový náčrt.
Multicar M 24 - Bokorys.

Bokorys.
Multicar M 24 - Chassis.

Chassis.
Multicar M 24 - Podvozok.

Podvozok.
Multicar M 24 - Kabína - ovládacie prvky.

Kabína - ovládacie prvky.
URL : https://www.valka.cz/Multicar-M-24-t47214#349514 Verze : 0
oproti typu M23 má modernější design, oproti následujícímu veleúspěšnému typ M25 má kabinu pouze pro řidiče
Multicar M 24 - zdroj: http://www.zweitaktteile-zimmermann.de/37250.html

zdroj: http://www.zweitaktteile-zimmermann.de/37250.html
URL : https://www.valka.cz/Multicar-M-24-t47214#259168 Verze : 0
Zdroj : www.armyland.cz
Multicar M 24 - Multicary po vyradení z výzbroje ČSĽA. Vpravo typ M 24

Multicary po vyradení z výzbroje ČSĽA. Vpravo typ M 24
URL : https://www.valka.cz/Multicar-M-24-t47214#263266 Verze : 0
M 24 Multicar - valník



Hlavné technické údaje :


Motor : 4 VD8.8/8.5-1 SRF - 4 V – štvortaktný – kapalinou chladný
Objem : 1997 cm³


Výkon : 45 k pri 3000 ot./min.


Spotreba paliva : 13 l / 100 km
Objem palivovej nádrže : 50 l NM-30



Rozmery v mm:


Dĺžka : 3900 ( ložný priestor 2050 )
Šírka : 1495 ( ložný priestor )
Výška : 350 ( ložný priestor)


Svetlosť : 168


Ložná plocha : 3 m²


Objem nákladu : 1,1 m³

Hmotnosť v kg
: 2185 ( vrátane vodiča )


Celková : 3735


Max. hm. prívesu : 2500


Pneumatiky : 23-5/8 PR




Zdroj : Dopr-21-15 Vozík MULTICAR 24 - predpis ČSĽA Praha, 1977
Multicar M 24 - M 24 Multicar  ČSĽA.

M 24 Multicar ČSĽA.
URL : https://www.valka.cz/Multicar-M-24-t47214#349516 Verze : 0
M 24 Multicar – otočný vysúvací rebrík


Na strojovom spodku je namontovaný otočný rám z profilovaném ocele, zakrytý plechom. Otočný rám je možné natočiť ručne v rozmezí asi 210° a v nastavenej polohe ho zaistiť aretáciou. Na pravej strane vahadla rebríka je umiestnený sklonomer.


Vysúvací rebrík je vybavený hydraulickým zariadením.


Ovládanie :


Zdvíhanie a vysúvanie rebríka – hydraulické,


Natáčanie otočného rámu rebríka : ručné.



Hlavné technické údaje :


Motor : 4 VD8.8/8.5-1 SRF - 4 V – štvortaktný – kapalinou chladný
Objem : 1997 cm³


Výkon : 45 k pri 3000 ot./min.


Spotreba paliva : 13 l / 100 km


Objem palivovej nádrže : 50 l NM-30



Rozmery v mm
:


Dĺžka : 5390
Šírka : 2080
Výška : 2760


Max. dĺžka vysunutia rebríku : 10 m


Hmotnosť v kg : 2170 ( vrátane vodiča )


Pneumatiky : 23-5/8 PR



Zdroj : Dopr-21-15 Vozík MULTICAR 24 - predpis ČSĽA Praha, 1977
Multicar M 24 - M 24 - vysúvací rebrík.

M 24 - vysúvací rebrík.
URL : https://www.valka.cz/Multicar-M-24-t47214#349519 Verze : 0
M 24 Multicar – trojstranný sklápač


Valník je zadnou, resp. Bočnou časťou uložený na dvoch čapoch, na ktorých je zaistený poistnými kolíkmi. Opačný strana dosadá na pryžové úložné lišty.Trojstranný sklápač je vybavený hydraulickým zariadením.
Pracovný valec je s valníkom spojený gumovým kĺbom, ktorý umožňuje jeho trojstranné sklápanie.



Hlavné technické údaje :


Motor : 4 VD8.8/8.5-1 SRF - 4 V – štvortaktný – kapalinou chladný
Objem : 1997 cm³


Výkon : 45 k pri 3000 ot./min.


Spotreba paliva : 13 l / 100 km
Objem palivovej nádrže : 50 l NM-30

Rozmery v mm:


Dĺžka : 3900 ( ložný priestor 2050 )
Šírka : 1495 ( ložný priestor )
Výška : 350 ( ložný priestor)


Ložná plocha : 3 m²


Objem nákladu : 1,1 m³


Bočný uhol sklápania : 55°


Zadný uhol sklápanie : 48°


Hmotnosť v kg : 2120 ( vrátane vodiča )


Celková : 3775


Max. hm. prívesu : 2500


Pneumatiky : 23-5/8 PR




Zdroj : Dopr-21-15 Vozík MULTICAR 24 - predpis ČSĽA Praha, 1977


www.multicarservis.sk/images/multicar03.jpg
nakladni-uzitkove-vozy.hyperinzerce.cz
Multicar M 24 - Sklápač.

Sklápač.
Multicar M 24 - M 24 Sklopka

M 24 Sklopka
URL : https://www.valka.cz/Multicar-M-24-t47214#349529 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více