Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 501 příspěvků vloženo, 1251 editováno a 805 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

CZK - Praga L

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Škoda-Praga L Škoda-Praga L
    Originální název:
    Original Name:
    Škoda-Praga L
    Výrobce:
    Producer:
    Škodovy závody, Plzeň /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.RRRR-DD.MM.1921
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1921
    Osádka:
    Crew:
    3
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Náhon:
    Configuration:
    4x2
    Pohotovostní hmotnost:
    Curb Weight:
    ? kg ? lb
    Užitečné zatížení:
    Payload:
    ? kg ? lb
    Celková hmotnost:
    Gross Vehicle Weight:
    5000 kg 11023 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    5100 mm 16ft 8,78in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    1940 mm 6ft 4,37in
    Celková výška:
    Overall Height:
    2550 mm 8ft 4,39in
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    350 mm 1ft 1,77in
    Rozvor:
    Wheelbase:
    3600 mm 141 ¾ in
    Rozchod:
    Track:
    1500 mm - 1.
    1400 mm - 2.
    59in - 1.
    55 ⅛ in - 2.
    Brzdová soustava:
    Braking System:
    mechanické mechanical
    Elektrický systém:
    Electrical System:
    ? ?
    Pneumatiky:
    Tyres:
    ?
    Pancéřování:
    Armour:
    5 mm 5 mm
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    Praga (vodou chladený zážihový 4-valec objemu 3824 3 s výkonom 25,7 kW) Praga (4 cyl., gasoline, water cooled, 3.824 ccm, 35 HP)
    Převodovka:
    Gearbox:
    4+R 4+R
    Spojka:
    Clutch:
    ? ?
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? l - Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    40 km/h 24.9 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    ? km/h ? mph
    Spotřeba paliva:
    Fuel Consumption:
    ? l/100 km ? mi/Imp gal
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    ? km ? mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Nájezdový úhel přední/zadní:
    Angle of Approach/Departure:
    ? ° / ? °
    Svah:
    Gradient:
    ? ° ? %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    ? m ?
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    ? m ?
    Brodivost:
    Fording Depth:
    ? m ?
    Výzbroj:
    Armament:
    1x kanón kalibru 37 mm Škoda L/27 (100 nábojov)
    1x ťažký guľomet Maxim 08 kalibru 7,92 mm (5000 nábojov)
    1x 37 mm cannon Škoda L/27 (100 rounds)
    1x heavy machine gun Maxim 08 cal.7,92 mm (5000 rounds)
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, 2.vydanie Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3
    Hubert Procházka, Jan Martof - Praga, Computer Press, Praha 2004, ISBN 80-722-6862-7
    Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 5, Střední Evropa 1919-1945 1.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2004, ISBN 80-86158-32-2
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/47423#560378Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Jedna z prvých konštrukcií obrneného automobilu v novovzniknutej ČSR z roku 1921. Konštrukcia firmy Škoda využívala platformu nákladného automobilu Praga L 7.série, ktorého označenie prebral i tento OA. Na platformu bola osadená hranatá pancierová karoséria z tenkých pancierových plátov. Na streche vozidla bola osadená otočná veža, v ktorej boli lafetované 37 mm kanón a ťažký guľomet. Prototyp bol po pripomienkach a následných úpravách armádnych predstaviteľov dokončený v roku 1922. Bol armádou prebratý (bol označený taktickým číslom 15, neskôr NVIII-969, resp. pre potreby fotografovania niesol ev.č. NVII-762), no sériová výroba nebola schválená. Prototyp slúžil k výcviku do roku 1925, kedy bola odstránená pancierová karoséria a vozidlo slúžilo po ďalšie roky ako osobné na prevoz až 12 osôb. Vozidlo doslúžilo v rámci jednotiek útočnej vozby v roku 1935, kedy bolo zrušené.


    *zdroj :
    Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, 2.vydanie Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3
    Hubert Procházka, Jan Martof - Praga, Computer Press, Praha 2004, ISBN 80-722-6862-7
    Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 5, Střední Evropa 1919-1945 1.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2004, ISBN 80-86158-32-2






    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/47423#185225Verze : 4
    MOD