KTT

     
Název:
Name:
Kombinovaný traktor Tatra Kombinovaný traktor Tatra
Originální název:
Original Name:
Kombinovaný traktor Tatra
Výrobce:
Producer:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Tatra, Kopřivnice /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp/prototype
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
07.12.1930 ???
Osádka:
Crew:
2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
10000 kg 22046 lb
Celková délka:
Overall Length:
6100 mm 20ft 0,15in
Celková šířka:
Overall Width:
2100 mm 6ft 10,68in
Celková výška:
Overall Height:
2700 1) (2500) 2) mm 8ft 10,29in 1) (8ft 2,43in) 2)
Světlá výška:
Ground Clearance:
? mm ?
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Tatra T-63 (zážihový vodou chladený 6-valec, 12.210 cm3) Tatra T-63 (6 cyl., gasoline, water cooled, 12.210 ccm)
Výkon:
Power:
88,26 kW při 1500 ot/min 118.4 bhp at 1500 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
4+R x2 4+R x2
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
50 1) (25) 2) km/h 31.1 1) (15.5) 2) mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km ? mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
nosnosť v ťahu - 8 ton
nosnosť v ťahu navijákom - 10 ton
towing - 8 metric tones
towing on crane - 10 metric tones
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
1) Údaj platný pre vozidlo na kolesách
2) Údaj platný pre vozidlo na pásoch
1) Data for vehicle on the wheels
2) Data for the vehicle on the tracks
Zdroje:
Sources:
Ivo Pejčoch – Československé pásové dělostřelecké tahače 1918-1950, vydavateľstvo Ares, ISBN 978-80-86158-52-5


Karel Rosenkranz - Tatra - užitkové automobily, AutoAlbum, 2.vydanie, ISBN 80-900915-6-3
URL : https://www.valka.cz/KTT-t47531#433122 Verze : 1
Tatra V 377 (T-25)

Vozidlo vzniklo na požadavek Ministerstva národní obrany
kolo-pásový podvozek (nezaměňovat s polopásovým)
byl v té době poměrně běžným pokusem jak získat vozidlo schopné rychlých přesunů s dobrou průchodivostí terénem, většina skončila tak jak musela...neúspěchem kvůli velké složitosti a poruchovosti.

Pro představu hmotnostní limit v zadání ministestva byl překročen o 50%

rok výroby 1930
motor řadový zážehový šestiválec T 24/58 1680 ccm
výkon 88,2 kW
chlazení kapalinou
převodovka n/a
maximální rychlost n/a km/h
pohotovostní hmotnost 14 750 kg

délka n/a mm
šířka n/a mm
výška n/a mm

-kola měla plné gumové obruče
-přední kola byla řízená
-volant měl horizontální sloupek, procházející předním sklem, jak je vidět na fotografii
-"přehození" podvozků se provádělo pákovým mechanizmem
-přední kola pásového podvozku byla napínací
-hnací turasy byly vzadu
-prototyp byl dokončen 07.12.1930
-výrobní číslo 18129
vozidlo zůstalo pouze v prototypu, který se nedochoval

zdroj
muzeum TATRA Kopřivnice
Karel Rosenkranz - Autoalbum TATRA, MS Press, ISBN 80-900915-6-3
URL : https://www.valka.cz/KTT-t47531#185932 Verze : 1
Kombinovaný traktor Tatra

Musím se přiznat, že zde uvedené pojmy neznám. Celá léta jsem žil v představě, že firma Tatra, používala pro tento stroj pojmenování převzaté z armádní objednávky na dělostřelecký traktor s kombinovaným podvozkem.

Kombinovaný traktor Tatra (dále KTT) při jízdě po silnici používal dočasně spuštěná kola a při jízdě terénem svůj pevně zabudovaný pásový podvozek. V jistém slova smyslu se nemůže jednat o klasickou kolo-pásovou konstrukci, ale o verzi s podvozkem proměnným - buď pásy, nebo kola.

KTT pravděpodobně konstrukčně vycházel z konstrukce vozidla KH-50 (kolohousenka, 50 koní). Toto vozidlo v dvacátých letech minulého století vyvíjela firma Ringhoffer Kopřivnice, společně s firmami Breitfeld-Daněk a Laurin-Klement. Předpokládám, že dělostřelecký tahač KTT byl konstruován na základě patentu Josepha Vollmera a továrních zkušeností s vozidlem KH-50.

Tatrovka vyvíjela vozidlo KTT několik roků a v roce 1938, měla postaven pouze jeden prototyp s neukončenými továrními a vojskovými zkouškami.

Ljubomír Szpuk, Karel Rosenkranz: Od neutitscheinek k T 813, příloha časopisu Tatrovák, Kopřivnice 1967, ISBN nemá
Vladimír Karlický: Tatra a armáda, Vojenská technika, rok 1967, č. 6, strany: 6 a 7
Emil Kahánek: 90 let v armádních službách, ATOM, rok 1989, č. 11, strany 326 až 328
Vladimír Francev, Charles Kliment: Československá obrněná vozidla 1918-1948, Ares, Praha 1999, 1. vydání, ISBN 80-86158-06-3
VHA, fond MNO, karton: VDO Ringhoffer-Tatra, složka: čj. 946/Dův.1938: Přehled ... ke dni 8. října 1938
VHA, fond MNO, odkaz na objednávku traktorů KTT s čj. 18866/Dův-V/3.odděl.1936
URL : https://www.valka.cz/KTT-t47531#194482 Verze : 3
Prototyp KTT niesol evidenčné číslo NIX 907. Pre uvažované zavedenie do armády mal typ niesť pomenovanie T-37.

Ivo Pejčoch – Československé pásové dělostřelecké tahače 1918-1950, vydavateľstvo Ares, ISBN 978-80-86158-52-5
www.ebay.de

KTT - Nemeckými jednotkami ukoristený prototyp.

Nemeckými jednotkami ukoristený prototyp.
KTT - Pôvodná podoba prototypu.

Pôvodná podoba prototypu.
KTT - Finálna podoba prototypu. Ak dobre vidím, tak má nemeckú poznávaciu značku (IA..... - Berlín).

Finálna podoba prototypu. Ak dobre vidím, tak má nemeckú poznávaciu značku (IA..... - Berlín).
URL : https://www.valka.cz/KTT-t47531#374077 Verze : 1
Digitálny archív Zemského archívu v Opavě

KTT -


KTT -


KTT -


KTT -


KTT -


URL : https://www.valka.cz/KTT-t47531#616503 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více