Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 338 příspěvků vloženo, 1421 editováno a 322 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Praga E-51

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Praga E-51 Praga E-51
    Originální název:
    Original Name:
    Praga E-51
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1938-DD.MM.1938 Českomoravská Kolben-Daněk a.s., Praha-Karlín /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1938-DD.MM.1938
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    26.05.1938
    Osádka:
    Crew:
    3
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    3102 kg 6839 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    4120 kg 9083 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    15,60 m 51ft 2,16in
    Délka:
    Length:
    11,70 m 38ft 4,62in
    Výška:
    Height:
    3,50 m 11ft 5,8in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    35,44 m2 381.47 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    55 kg/m2 11.26 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Walter Sagitta I MR o výkonu 368 kW/500 k
    třílistá na zemi stavitelná vrtule Ratier
    Walter Sagitta I MR, power 493 hp
    three-blade ground adjustable propeller Ratier
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    380 km/h v 2500 m 236.1 mph in 8202 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    330 km/h v ? m 205.1 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    7 m/s 1378 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    7,5 min do 3000 m 7,5 min to 9843 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    7000 m 22966 ft
    Dolet:
    Range:
    900 km 559.2 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x 7,92mm kulomet vz.30 v kořeni křídla, 300 nábojů
    1x pohyblivý 7,92mm kulomet vz.30, 540 nábojů

    1x 200kg puma
    6x 50kg puma
    1x 7,92 mm vz.30 machine gun in the root of the wing, 300 rounds
    1x flexible 7,92 mm vz.30 machine gun, 540 rounds

    1x 440 lb bomb
    6x 110 lb bomb
    Uživatelské státy:
    User States:


    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Kučera, P. Praga E-51, L+K 1982/25-26.
    Němeček, V. Československá letadla 1918-1945, Naše Vojsko, Praha 1983.
    Fidler, J. Sluka, V. Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006. ISBN 80-7277-256-2.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/4766#12358Verze : 0
    Avatar
    ...


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/4766#27465Verze : 0
    Avatar
    ...


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/4766#27472Verze : 0
    Avatar
    Schéma letounu





    Zdroj: www.militaryphotos.net


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/4766#336941Verze : 0
    Avatar
    Výzbroj tohoto letounu tvořili Dva kulomety vz30 a to jeden v zadní střelecké věži a druhý pevně zabudován v kořeni křídla po levé straně pilotní gondoly. Také bylo možno letoun vybavit pumami ... ( zdroj monografie v časopise Letectví a kosmonautika ročník - bohužel neznám )


    Za zmínku stojí i porovnání se strojem Fokker G1
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/4766#227373Verze : 0