21.7.1941 bol zadaný vývoj nového prieskumného obrneného vozidla, ktorý mal nahradiť pôvodné typy Sd.Kfz. 221/222/223. Stroj mal vo veľkej miere využívať komponenty z pripravovaného obrneného vozidla Sd.Kfz. 234. Stroj mala kompletovať a dodávať firma Büssing NAG, pancierový trup vozidla mala vyrábať firma Horch.
Predné pancierovanie malo mať hrúbku 30 mm a malo odolávať strelám kalibru 20 mm. Zvyšné časti vozidla mali odolávať priebojným puškovým strelám kalibru 7,92 mm. Motor mal byť 6-valcový vzduchom chladený diesel Tatra V 910 (125 k), s ktorým malo vozidlo dosahovať maximálnu rýchlosť až 85 km/hod. Výzbroj vozidla sa sústredila do zhora otvorenej veže Hangelafette s 2 cm kanónom Kw.K.38 spolu s lafetovaným guľometom MG 42 známa z iných typov obrnených vozidiel. Firma Büssing dodala jeden alebo dva prototypy na jar roku 1943. Typ bol intenzívne otestovaný. Bolo rozhodnuté, že postupne zvyšujúca sa produkcia bude započatá v 10/1943 a predbežná objednávka znela na 1000 kusov tohoto stroja. Pred započatím výroby však bolo rozhodnuté o racionalizácii výroby obrnenej techniky a rozhodlo sa, že primárnym vozidlom vo výrobe bude Sd.Kfz. 234. Tým pádom bola objednávka zrušená a vozidlo sa nevyrábalo. Potreby bojových jednotiek boli istú dobu uspokojované ukončovanou výrobou Sd.Kfz. 222/Sd.Kfz. 223.
Existujú zmienky i o akejsi úprave, ktorá mala výzbroj lafetovanú v plne uzatvorenej veži, podobnej akú mal Sd.Kfz. 234/2. Kanón dostal štít Topfblende. Či sa toto tvrdenie zakladá na pravde je otázne.
Ivo Pejčoch, Petr Štěpánek - Obrněná technika, Německo 1919-1945 (1.část), Ilustrácie- Václav Leiner, 1. vydanie Praha 1997, ISBN 80-86116-07-7
Prototyp.
Predné pancierovanie malo mať hrúbku 30 mm a malo odolávať strelám kalibru 20 mm. Zvyšné časti vozidla mali odolávať priebojným puškovým strelám kalibru 7,92 mm. Motor mal byť 6-valcový vzduchom chladený diesel Tatra V 910 (125 k), s ktorým malo vozidlo dosahovať maximálnu rýchlosť až 85 km/hod. Výzbroj vozidla sa sústredila do zhora otvorenej veže Hangelafette s 2 cm kanónom Kw.K.38 spolu s lafetovaným guľometom MG 42 známa z iných typov obrnených vozidiel. Firma Büssing dodala jeden alebo dva prototypy na jar roku 1943. Typ bol intenzívne otestovaný. Bolo rozhodnuté, že postupne zvyšujúca sa produkcia bude započatá v 10/1943 a predbežná objednávka znela na 1000 kusov tohoto stroja. Pred započatím výroby však bolo rozhodnuté o racionalizácii výroby obrnenej techniky a rozhodlo sa, že primárnym vozidlom vo výrobe bude Sd.Kfz. 234. Tým pádom bola objednávka zrušená a vozidlo sa nevyrábalo. Potreby bojových jednotiek boli istú dobu uspokojované ukončovanou výrobou Sd.Kfz. 222/Sd.Kfz. 223.
Existujú zmienky i o akejsi úprave, ktorá mala výzbroj lafetovanú v plne uzatvorenej veži, podobnej akú mal Sd.Kfz. 234/2. Kanón dostal štít Topfblende. Či sa toto tvrdenie zakladá na pravde je otázne.
Ivo Pejčoch, Petr Štěpánek - Obrněná technika, Německo 1919-1945 (1.část), Ilustrácie- Václav Leiner, 1. vydanie Praha 1997, ISBN 80-86116-07-7
Thomas L.Jentz, Hillary Louis Doyle - Panzer Tracts no.13 - Panzerspähwagen Armored Cars Sd.Kfz. 3 to Sd.Kdfz. 263, rok vydania 2001, ISBN 0-9708407-4-8
archív autora
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Prototyp.