Jokošo Tacu-Go

Yokosho Tatsu-Go / 横廠式全金属製水上偵察機(辰号)
     
Název:
Name:
Jokošo Tacu-Go Yokosho Tatsu-Go
Originální název:
Original Name:
横廠式全金属製水上偵察機(辰号)
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1925-DD.MM.1925 Yokosuka Naval Arsenal, Yokosuka /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1925-DD.MM.1925
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1925
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1445 kg 3186 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2100 kg 4630 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
15,000 m 49ft 2,5in
Délka:
Length:
9,150 m 30ft
Výška:
Height:
3,600 m 11ft 9,75in
Plocha křídla:
Wing Area:
? m2 ? ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Micubiši Typ Hi (Hispano Suiza) kapalinou chlazený vidlicový osmiválec o vzletovém výkonu 250 kW (340 k) a 221 kW (300 k) v h= 1 000 m.
Vrtule dvoulistá pevná dřevěná o průměru 2 550 mm.
Mitsubishi Type Hi (Hispano Suiza) eight-cylinder vee water-cooled engine rated at 335 hp for take-off and 296 hp at 3,281 ft,
driving a two-bladed wooden propeller of diameter 8ft 4,4in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
172 km/h v 0 m 107 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
150 km/h v 1000 m 93.2 mph in 3281 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
44,66 min do 3000 m 44,66 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet ráže 7,7 mm v druhé otevřené kabině.
One flexible rearward-firing 0.303 inch machine-gun in a dorsal position.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
横廠式全金属製水上偵察機(辰号) / Jokošó-šiki zen kinzoku-sej sujdžó teisacu-ki (Tacu-Gó) / Námořní celokovový experimentální průzkumný plovákový letoun Type 15 (Tatsu-Go).

Letoun byl postaven tak, aby japonské námořní letectvo získalo letoun podobných
vlastností jako měl německý plovákový letoun Hansa-Brandenburg W.33
Hlavní konstruktér Narihisa Jokota navrhl celokovový letoun (první celokovový hydroplán postavený v Japonsku) při konstrukci použil technologie, které používala továrna Dornier.
Výsledným dílem dolnoplošník, který se velmi podobal své předloze.
Letové zkoušky však nedopadly dobře, letoun nebyl stabilní a tak byl jeho další vývoj zastaven v ranném stádiu. Celokovová konstrukce se japonským konstruktérům nezdařila, Japonci s ní neměli žádné zkušenosti.
Tatsu-go se zúčastnil soutěže námořního letectva společně s hydroplány dalších konkurentů, společnost Aiči Tokei Denki K. K. se zúčastnila s plovákovým letounem Mi-go a společnost Nakadžima, která soutěž vyhrála, s letounem E2N1.
横廠式全金属製水上偵察機(辰号) - Yokoshō-shiki zen kinzoku-sei suijō teisatsu-ki (Tatsu-Gō) - Yokosuka (Yokosho) Navy Experimental Tatsu-go Reconnaissance Seaplane


The Navy used the Type Hansa reconnaissance seaplanes which were produced by Aichi and Nakajima until 1925 and in that year Aichi, Nakajima and Yokosho all experimented with improved designs based on the Hansa low-wing floatplane. Yokosho's version designated Tatsu-go, closely resembled the Hansa but its chief designer, Narihisa Yokota, decided to built it completely of metal, using Dornier techniques, and it was the first all-metal seaplane built in Japan. Flight tests proved it to be very unstable, causing the entire project to be abandoned at an early stage. The Tatsu-go's shortcomings were due to lack of experience in this type of construction.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Jokoso-Tacu-Go-t48355#188734 Verze : 0
Fotografie z mého archivu
obrázek Tatsu-go je z modelářského serveru www.modelbud.pl
Jokošo Tacu-Go -


Jokošo Tacu-Go -


URL : https://www.valka.cz/Jokoso-Tacu-Go-t48355#188735 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více