2x fixed 7.5 mm Darne machine gun 1x flexible 7.5 mm Darne machine gun
2x 150 kg (330 lb) bomb
Uživatelské státy: User States:
Poznámka: Note:
-
-
Zdroje: Sources:
Doll, T. SB2U Vindicator, In Action No.1122. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1992. ISBN 0-89747-274-8. Moran, Gerard P. The Corsair, and other - aeroplanes Vought 1917-1977. Sunshine |House, Terre Haute 1991. ISBN 0-911852-83-2. www.voughtaircraft.com
URL : https://www.valka.cz/Vought-V-156-F-t48380#458183
Verze : 0
Firma Vought predstavila bombardér francúzskym predstaviteľom v októbri 1938 v Paríži. Objednávka na 20 kusov lietadla bola podpísaná 22.02.1939. V máji 1939 bola objednávka zvýšená o ďalších 20 lietadiel. Celkom vyrobených 40 ks v roku 1939. Ďalších 50 objednaných v roku 1940 bolo nakoniec ako V-156-B1 dodaných do Veľkej Británie.
Dodávky do Francúzska sa začali v júli 1939. Do septembra 1939 bolo dodaných celkom 34 lietadiel. Ďalšie dodávky z dôvodu embarga USA voči Francúzsku prebiehali cez Kanadu.
Popis: Francúzske lietadlá vychádzali z modelu SB2U-2. Boli vyzbrojené dvojicou guľometov kalibru 7,5 mm Darne v krídlach a ďalším guľometom Darne v kabíne strelca. Na lietadlá nebol montovaný pôvodný systém uchytenia bômb firmy Vought (z dôvodu bezpečnosti), vo francúzsku bol dodatočne montovaný domáci systém Alkan. Po vypuknutí vojny s Nemeckom sa už nepoužíal ani tento systém a lietadlá mohli mať bombovú výzbroj iba pod krídlami, tvorenú dvojicu francúzskych bômb s hmotnosťou po 150 kg. Ďalše zmeny spočívali v opačnom spôsobe ovládania zvyšovania otáčok motora pilotom oproti americkej verzii a v ociachovaní prístrojov v metrickom systéme. Do lietadla bola ďalej inštalovaná francúzska rádiovýstroj. Ďalším rozdielom bola inštalácia vyklápacích aerodynamických bŕzd "plôtikového, plůtkového typu" na vrchnej strane profilu krídla, pôvodne zamietnutých U.S.Navy.
URL : https://www.valka.cz/Vought-V-156-F-t48380#188854
Verze : 0
Reklama
Prvá jednotka plne vyzbrojená týmto typom lietadla bola Escadrille AB1 na lietadlovej lodi Bearn. Po rozhodnutí že táto lietadlová loď je pre ďalšiu bojovú činnosť zastaralá sa jej letky presunuli na pevninu a boli rozdelené medzi stíhaci flotilu Flotille de Chasse F1C a bombardovaciu Flotille d'Attaque F1A (Escadrille AB1 (11 (13) lietadiel) a Escadrille AB3 (11 (12) lietadiel).
Esc. AB1 sa formovala v Lanveoc-Poulmic, následne bola presunutá do blízkosti Boulogne, na letisko Alprecht na pobreží kanála La Manche. Od novembra 1939 (11/1939) sa lietadlá podieľali na námorných hliadkových letoch a ochrane spojeneckých konvojov v kanáli La Manche a v Severnom mori.
Esc. AB3 bola sformovaná až v 01.12.1939 v Cherborough.
Escadrille AB 1 bola bojovo nasadená 20.05.1940 proti mostom na rieke Oise na severe Francúzska pri meste Origny-Ste-Benoite a po nich sa presúvajúcim nemeckým obrneným jednotkám. Útok bol vedený aj napriek tomu, že námorní piloti neboli cvičení na útoky proti podobným cieľom. Z nasadených 11 lietadiel bolo 5 zostrelených pri útoku nemeckých stíhačov Messerschmitt Bf 109E-3 (alebo Messerschmitt Bf 109E-1 ?) Zostávajúce lietalá z AB1 sa podieľali na podpore evakuácie spojeneckých síl z Dunkerque. Od 26.05.1940 do 04.06.1940 so zvyšnými 6 lietadlami napadali nemecké tanky a pozície delostrelectva pri strate jednoho lietadla.
Pri vypuknutí bojov bola Escadrille AB3 na základi Cuers na juhu Franúzska. AB3 podnikla niekoľko úspešných útokov na ciele v severnom Taliansku. Úspešný bola najmä akcia 14.06.1940. V tejto dobe už AB3 lietala rozdelená na dve skupiny a cele si vyhľadávala sama. Prvá skupina lietadiel AB3 zistila vynorenú Taliansku ponorku 20 míľ od Albenga. Štvorica lietadiel vykonala nálet na ponorku, ponorka obdržala dva zásahy bombami a následne sa potopila. 15.06.1940 bolo pri nálete talianskych lietadiel Fiat CR.42 na základňu escadrille zničených 6 lietadiel. 17.06.1940 zostávajúce lietadlá zaútočili na prístav San Stefano v Ligúrii. Bola to ich posledná operačná misia. Násedne boli leitadlá evakuované na Korziku a 30.08.1940 vyradené (zničené).
Časť lietadiel sa po porážke Francúzska ocitla vo Veľkej Británii. Podľa niektorých zdrojov mohla slúžiť pod označením V-156-B1 Chesapeake od júla 1941 v No. 811 Naval Air Squadron FAA (zdroje výrobcu to ale nespomínajú).
Stroj připisovaný Escadrille AB.3, Hyères, léto 1940. Letoun nese pro tento typ neobvyklou kamufláž. Tyto stroje obecně létaly celé v modrošedé barvě, avšak tento stroj dostal na tento nátěr na horních a bočních plochách množství skvrn khaki a tmavé zelené. Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Vought-V-156-F-t48380#591360
Verze : 0
Reklama
Diskuse
Okrem neovereného použitia lietadiel britským letectvom spolu s V-156-B1 nie je overené možné použitie týchto lietadiel Nemeckom v Bitke o Britániu a Francúzskymi silami proti jednotkám generála Pattona pri vylodení v Maroku (na základe mojich poznámok pri získavaní podkladov, ale kde som získal túto vetu už neviem).
URL : https://www.valka.cz/Vought-V-156-F-t48380#189057
Verze : 0
Citace - buko1 :
Okrem neovereného použitia lietadiel britským letectvom spolu s V-156-B1 nie je overené možné použitie týchto lietadiel Nemeckom v Bitke o Britániu a Francúzskymi silami proti jednotkám generála Pattona pri vylodení v Maroku.
Tento letoun nebyl bojově použit ani v jednom ze tří vzpomínaných případů.
URL : https://www.valka.cz/Vought-V-156-F-t48380#190791
Verze : 0
Přidejte se k nám
Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady.
Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.