Supermarine Seafire Mk.47

     
Název:
Name:
Supermarine Seafire F Mk.47 Supermarine Seafire F Mk.47
Originální název:
Original Name:
Supermarine Seafire F Mk.47
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.12.1945-28.01.1949 Vickers-Armstrongs (Aircraft) Ltd. (Supermarine Division), South Marston
Období výroby:
Production Period:
06.02.1946-28.01.1949 série
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
90
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.12.1945
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan CATOBAR - catapult take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3938 kg 8682 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4627 kg 10200 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
5789 kg 12763 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11.25 m 36ft 11in
Délka:
Length:
10.46 m 34ft 4in
Výška:
Height:
3.89 m 12ft 9in
Plocha křídla:
Wing Area:
22.66 m2 244 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
204,19 kg/m2 41.82 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
prvních 14 vyrobených
Rolls-Royce 87, kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do V o výkonu 1 600 kW,
další
Rolls-Royce 88, kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do V o výkonu 1 771 kW 2).
Vrtule dvě souosé protiběžné trojlisté vrtule s konstantní rychlostí otáček.
Rolls-Royce 87, twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated 2,145 hp 1)
late production
Rolls-Royce 88, twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated 2,375 hp 2),
driving a two three blade contra-rotating propellers, constant-speed type.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
490 l v interních nádržích + 2x 102 l v bojových nádržích pod křídly nebo až 227 l v přídavné nádrži pod trupem 120 UK gallons in an internal fuel tanks and
45 UK gallons in a combat drop tanks under wings or 50 UK gallons in an one drop tank under fuselage.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
725.8 km/h v 6096 2) m 451 mph in 200002) ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
482.8 km/h v 6096 m 300 mph in 20000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
24,4 m/s 4803.1 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
13137 m 43100 ft
Dolet:
Range:
1512.8 km 940 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2373.8 km 1475 mi
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kanón British Hispano Mk.V ráže 20 mm, se zásobou střeliva 150/175 granátů pro každý kanón.
Pumový náklad: pumy a rakety do celkové hmotnosti 680 kg, letoun mohl pod trupem nést hlubinnou nálož Mk.IX.
Four fixed forward-firing 0.79 inch British Hispano Mk.V cannon, 150/175 rpg.


Bomb load: Up to 1,500lb. Two 500lb or 250lb bombs or eight 60lb rockets or one Mk IX depth charge.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Letadla Mk. 47 přicházela do služby v únoru 1948 (804. peruť) a byla nasazena u 800. perutě v Korejské válce a nad Malajskem z letadlové lodi HMS Triumph. V listopadu 1950 se HMS Triumph vrátila do Anglie a 800. peruť byla rozpuštěna.


Prvních 14 vyrobených Seafirů Mk.45 bylo poháněno Griffony 87 a zbytek dostal výkonnější Griffony 88, tyto motory byly již vybaveny vstřikováním paliva.


Seafiry Mk.47 měly hydraulicky ovládané sklápění křídel. Nově se sklápěly konce křídel nahoru.


Většina z těchto Seafirů byla postavena jako stíhací / průzkumný letoun FR Mk.47. Tyto stroje nesly dvě kamery F.24 jednu pro svislé snímkování a jednu šikmo uloženou.
The last version of the Seafire, the Mk 47, saw action in Korea with No 800 Sqn flying their last missions in 1950. In November 1950 HMS Triumph returned to Britain, and No.800 Squadron was disbanded, ending the front-line career of the Seafire.


The first fourteen aircraft were powered by the Griffon 87 1), but the rest of the 90 production aircraft (built by Supermarine at South Marston) were powered by the Griffon 88, which used a Rolls-Royce fuel-injection system instead of the carburettor used on earlier Spitfires and Seafires.


The Mk 47 incorporated hydraulically powered wing folding, the outer wings folding upwards in one piece, without the folding wingtips of earlier marks.


Most of the 90 aircraft were built as the FR.Mk.47, and carried one vertical and one oblique F.24 camera.
Zdroje:
Sources:
Pavel Berger a Zdeněk Svoboda, Stíhací letouny Spitfire s motorem Griffon, Naše vojsko, rok 1994, ISBN 80-206-0489-8
PeterCaygill, Bojové legendy, Spitfire Mk.VI-F.24, Nakladatelství Jan Vašut s.r.o., Praha 8, rok 2005, ISBN 80-7236-396-4
Famous Airplanes of the World, No.9, Supermarine Spitfire Mk.XII-24, Revised edition, Published Monthry by Bunrin-Do Ltd., Chiyoda-ku, Tokyo, Japan, No ISBN.
www.fleetairarmarchive.net
http://www.spitfires.ukf.net/contracts.htm
www.historyofwar.org
http://www.airwar.ru/enc/fww2/sfire47.html
archiv autora

Supermarine Seafire Mk.47 -


Supermarine Seafire Mk.47 -


Supermarine Seafire Mk.47 -


Supermarine Seafire Mk.47 -


Supermarine Seafire Mk.47 -


Supermarine Seafire Mk.47 -


Supermarine Seafire Mk.47 -


URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Seafire-Mk-47-t48564#388150 Verze : 1
Zdroj: Jerry Scutts, Spitfire in Action No.39
Supermarine Seafire Mk.47 -


Supermarine Seafire Mk.47 -


Supermarine Seafire Mk.47 -


URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Seafire-Mk-47-t48564#189210 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více