Douglas C-47B Skytrain

     
Název:
Name:
Douglas C-47B Skytrain Douglas C-47B Skytrain
Originální název:
Original Name:
Douglas C-47B Skytrain
Kategorie:
Category:
transportní letoun cargo aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.MM.194R Douglas Aircraft Co. Inc., Long Beach, California
DD.MM.1943-DD.MM.194R Douglas Aircraft Co. Inc., Oklahoma City, Oklahoma
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3232
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
8226 kg 18135 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
11793 kg 26000 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
14061 kg 31000 lb
Rozpětí:
Wingspan:
29,11 m 95ft 6in
Délka:
Length:
19,43 m 63ft 9in
Výška:
Height:
5,18 m 17ft
Plocha křídla:
Wing Area:
91,695 m2 987 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1830-90C Twin Wasp s dvoustupňovým turbokompresorem o vzletovém výkonu 895 kW Pratt & Whitney R-1830-90C Twin Wasp, take-off power 1200 hp
two-stage turbosupercharger
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
360.5 km/h v 3048 m 224 mph in 10000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
257.5 km/h v ? m 160 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
5.7 m/s 1130 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9.5 min do 3048 m 9.5 min to 10000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8047 m 26400 ft
Dolet:
Range:
2575 km 1600 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
5793.6 km 3600 mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:

(Dakota Mk.IV)






















...

(Dakota Mk.IV)






















...
Poznámka:
Note:
- pro mise v Barmě, Číně a Indii, kde byla potřeba překonávat velké výšky
- proti verzi C-47A se lišil turbokompresory motorů a většími palivovými nádržemi
- nosnost 28 vojáků
- později většina přestavěna na standard C-47D, tj. byly odstraněny horní stupně turbokompresorů z motorů
- 157 strojů bylo předáno námořnictvu jako R4D-6, od roku 1962 C-47J
- for Burma-China-India theatre
- high-altitude engines with supercharger
- capacity 28 troops
- most later rebuilt as C-47D
- 157 machines transfered to Navy as R4D-6/C-47J
Zdroje:
Sources:
aeroweb.brooklyn.cuny.edu
http://en.wikipedia.org/wiki/C-47
http://www.aerofiles.com/_doug.html
www.xs4all.nl
www.microworks.net
http://www.abcdlist.nl/maind.html
URL : https://www.valka.cz/Douglas-C-47B-Skytrain-t48898#256052 Verze : 0
Muzeum Brusel


foto vlastní
Douglas C-47B Skytrain -


URL : https://www.valka.cz/Douglas-C-47B-Skytrain-t48898#310357 Verze : 0
Douglas C-47B (c/n 44-76998) "Červená 26", VVS, 1947


Douglas C-47B Side view by Basil Zolotov
Douglas C-47B Skytrain - http://basilzolotov.com

http://basilzolotov.com
URL : https://www.valka.cz/Douglas-C-47B-Skytrain-t48898#370330 Verze : 1
C-47B-20-DK, c/n 27127, USAAF serial 43-49866. Převzat v únoru 1945 37. perutí RAAF jako A65-69 s trupovým označením OM-Z, v prosinci přesán k 38. peruti a poté prošel několika dalšími jednotkami a sklady, aby nakonec zakotvil mezi lety 1937-1980 u 2. peruti RAAF na základně Butterworth. V roce 1980 pak byl přelétnut (s dočasným označením ZD215, protože pouze britská, americká a francouzská letadla měla před rokem 1989 zaručený průlet berlínským koridorem) na základnu RAF Gatow, kde je dnes vystaven.
Douglas C-47B Skytrain -


Douglas C-47B Skytrain -


Douglas C-47B Skytrain -


URL : https://www.valka.cz/Douglas-C-47B-Skytrain-t48898#534395 Verze : 1
.
Douglas C-47B Skytrain - C-47D výrobního čísla 20474 s názvem Poseidon byl postaven v továrně Douglas v Long Beach v Kalifornii jako Skytrain C-47A-90-DL. USAF jej převzalo dne 7. června 1944, a přidělilo mu sériové číslo 43-16008. Nebyl odeslán na frontu, nýbrž sloužil v USA. Roku 1949 byl poslán na údržbu ke společnosti Aviation Maintenance Corporation ve Van Nuys v Kalifornii. Tam, spolu s dalšími 29 C-47 a C-47A, prošel technickou prohlídkou, byl upraven na standard C-47-DL a prodán Řecku, kde dne 17. října 1949 obdržel sériové číslo 492622. Byl přidělen 355. transportní letce. V průběhu korejské války dne 26. srpna 1951 s osádkou kapitán George Labropoulos, druhý pilot S. Krikigianni, navigátor I. Tsangaraki, radiooperátor B. Liapi, mechanik C. Niarchakou odlétl do Japonska ke 13. transportní letce, působící z japonského letiště Ašija, jako náhrada za dosavadní ztráty. Válku přečkal, řecké Skytrainy během války převezly přes 70 000 lidí, 9000 raněných a nalétaly bezmála 14 000 hodin. Stroj je jedním ze dvou C-47, které dodnes slouží v řeckém letectvu. Původně létal  v barvě materiálu, dnes však nosí kamufláž. Volací znak E dostal až v Japonsku. Sériové číslo se v průběhu let několikrát změnilo. Tato legendární Dakota letěla do Koreje jako 92-622, později byla fotografována také jako 92622, 49-2622. Dnes létá jako 49-622.

C-47D výrobního čísla 20474 s názvem Poseidon byl postaven v továrně Douglas v Long Beach v Kalifornii jako Skytrain C-47A-90-DL. USAF jej převzalo dne 7. června 1944, a přidělilo mu sériové číslo 43-16008. Nebyl odeslán na frontu, nýbrž sloužil v USA. Roku 1949 byl poslán na údržbu ke společnosti Aviation Maintenance Corporation ve Van Nuys v Kalifornii. Tam, spolu s dalšími 29 C-47 a C-47A, prošel technickou prohlídkou, byl upraven na standard C-47-DL a prodán Řecku, kde dne 17. října 1949 obdržel sériové číslo 492622. Byl přidělen 355. transportní letce. V průběhu korejské války dne 26. srpna 1951 s osádkou kapitán George Labropoulos, druhý pilot S. Krikigianni, navigátor I. Tsangaraki, radiooperátor B. Liapi, mechanik C. Niarchakou odlétl do Japonska ke 13. transportní letce, působící z japonského letiště Ašija, jako náhrada za dosavadní ztráty. Válku přečkal, řecké Skytrainy během války převezly přes 70 000 lidí, 9000 raněných a nalétaly bezmála 14 000 hodin. Stroj je jedním ze dvou C-47, které dodnes slouží v řeckém letectvu. Původně létal v barvě materiálu, dnes však nosí kamufláž. Volací znak E dostal až v Japonsku. Sériové číslo se v průběhu let několikrát změnilo. Tato legendární Dakota letěla do Koreje jako 92-622, později byla fotografována také jako 92622, 49-2622. Dnes létá jako 49-622.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Douglas-C-47B-Skytrain-t48898#607877 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více