Název: Name: | Phönix D.I | Phönix D.I |
Originální název: Original Name: | Phönix D.I | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.10.1917-DD.05.1918 Phönix Flugzeugwerke AG, Wien | |
Období výroby: Production Period: | DD.10.1917-DD.05.1918 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 140 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 665 kg | 1466 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 805 kg | 1775 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,80 m | 32ft 1,82in |
Délka: Length: | 6,75 m | 21ft 8,62in |
Výška: Height: | 2,65 m | 9ft 1,84in |
Plocha křídla: Wing Area: | 25 m2 | 269.1 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | žádný | none |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hiero o výkonu 147 kW/200 k | Hiero, power 197 hp |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 178 km/h v ? m | 110.6 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7 min do 2000 m | 7 min to 6562 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6000 m | 19685 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2 x 8 mm guľomet Schwarzlose | 2x 8mm Schwarzlose machine gun |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Phoenix D.I bol vyvinutý na základe prototypu Phoenix 20.16 na ktorom boli použité krídla z prototypu Phoenix 20.15. Prednosťou lietadla bol dobrý výhľad pilota, výborné ovládanie a robustná konštrukcia. Nedostatkom bola pomerne nízka rýchlosť. Lietadlo sa používalo až do konca vojny. Z celkového počtu vyrobených lietadiel bolo 20 ks zaradených k námornému letectvu. Časť strojov sa neskôr používal ako fotografické prieskumné lietadlá. Po skončení prvej svetovej vojny zostala časť lietadiel zaradená vo formujúcom sa letectve Juhoslávie (Kráľovstvo Srbov, Chorvátov a Slovincov) a zúčastnili sa v ozbrojených potýčkach v západnom Slovinsku. | - |
Zdroje: Sources: | Grosz, P. M. Phönix D.I-II, Windsock Datafile No.31, Albatros Productions, Berkhamsted 1992. Haddow, G. The Phönix Scouts, Profile No.175, Profile Publications, Leatherhead 1967. Zahálka, Jan; Tesař, Petr Aharon; Tyrlik, Sigmund. Phönix D.I-D.III, JaPo Publications, 2005. www.csd.uwo.ca http://www.doppeladler.com/kuk/seeflieger.htm ah.milua.org |