Kawasaki Námořní experimentální

Kawasaki Navy Experimental / 川崎 試作艦上偵察機
     
Název:
Name:
Kawasaki - Námořní experimentální průzkumný letoun Kawasaki – Navy Experimental Carrier Reconnaissance Aicraft
Originální název:
Original Name:
川崎 試作艦上偵察機 全金属製飛行機研究材料
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1928-DD.07.1928 Kawasaki Shipyard, Ltd., Kakamigahara /
Období výroby:
Production Period:
DD.03.1927-DD.07.1928
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.09.1928
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1200 kg 2646 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1800 kg 3968 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
16,600 m 54ft 5,53in
Délka:
Length:
10,650 m 34ft 11,29in
Výška:
Height:
3,180 m 10ft 5,2in
Plocha křídla:
Wing Area:
43,70 m2 470.38 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
41,20 kg/m2 8.44 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Micubiši Type Hi (Hispano Suiza), kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 331 kW (450 k) a 441 kW (600 k) v h= 0 m.
Vrtule dvoulistá dřevěná.
Mitsubishi Type Hi (Hispano Suiza) twelve-cylinder vee water-cooled engine, rated at 444 hp for take-off and 592 hp at sea level,
driving a two-bladed wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
262 km/h v 0 m 162.8 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m 32808 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná None
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 3,0 h


- Tento letoun byl jediný palubní letoun, který továrna Kawasaki postavila pro námořní letectvo.
- Konstrukce byla celokovová potažené plátnem, křídlo bylo typu parasol (hornoplošník) a bylo poměrně sofistikované - bylo vybaveno vztlakovými klapkami.
- Zkoušky byly rychle ukončeny, námořnictvo nejvíce kritizovalo právě použití vztlakových klapek.
- Společnost Kawasaki tímto strojem ukončila spolupráci s námořnictvem.
Endurance: 3 hours


In March 1927, the Navy decided to manufacture an experimental aeroplane funded by a programme sponsored by the Kaibo Gikai (Maritime Defence Volunteer Association), and named the project: 'Research of Material for AIl-metal Aircraft. Kawasaki was awarded the project by the Navy. The aeroplane was to be a single-engined carrier reconnaissance aircraft having an all-metal structure with fabric covering. It had a fully cantilever parasol wing with marked sweepback, and large area slotted flaps, the first in Japan and probably the first in the world. At that time, no monoplane existed for carrier-based aircraft and there were certainly none with cantilever wings and slotted flaps. The fuselage was unusual in that it was almost triangular in cross section. The structure of the aeroplane was heavily influenced by Dornier desIgn practices. Flight tests began in March 1929 at Kasumigaura under the control of Navy Cdr Sakae Yamamoto. However, tests were suspended after very few flights because of problem with flap operation. The flaps were considered to be a major feature of this aeroplane and their use at such an early date deserves to be recorded in aeronautical engineering history. But early suspension of the tests without further refinements to the flaps, coupled with top-secret security, resulted in the lack of public awareness and has deprived that aeroplane of its rightful place in history. With this aeroplane Kawasaki's affiliation with the Japanese Navy ended, and the company became solely a manufacturer of Army aircraft and a few civil types.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1-55750-563-2
www.modelbud.pl - obrázek
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Namorni-experimentalni-t48998#190466 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/other1/jikken.html

Kawasaki Námořní experimentální -


Kawasaki Námořní experimentální -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Namorni-experimentalni-t48998#575492 Verze : 0
Pro představu jak letoun vypadal - obrázek
Zdroj uveden výše
Kawasaki Námořní experimentální -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Namorni-experimentalni-t48998#190467 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více