Kawasaki KDA-5

Kawasaki KDA-5 / 川崎KDA-5・九二式战斗机
     
Název:
Name:
Kawasaki KDA-5 Kawasaki KDA-5
Originální název:
Original Name:
九二式战斗机 KDA-5
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1930-DD.MM.1931 Kawasaki Shipyard, Ltd., Kakamigahara /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1930-DD.MM.1931
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
5
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.06.1930
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1220 kg 2690 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1640 kg 3616 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,950 m 32ft 7,73in
Délka:
Length:
7,200 m 23ft 7,45in
Výška:
Height:
3,160 m 10ft 4,4in
Plocha křídla:
Wing Area:
24,00 m2 258.33 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
66,23 kg/m2 13.56 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
BMW VI řadový kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do V o výkonu 368 kW (500 k).
Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu.
Kawasaki - BMW VI twelve-cylinder vee water-cooled engine, rated of 493 hp,
driving a two-bladed wooden fixed-pitch propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
321 km/h v 2500 m 199.5 mph in 8202 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
270 km/h v 1800 m 167.8 mph in 5906 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8,167 min do 5000 m 8,167 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m 32808 ft
Dolet:
Range:
700 km 435 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet ráže 7,7 mm nad motorem
Two fixed forward-firing 0.303 inch machine guns.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Jednalo se o dílo dr. Richarda Vogta a inženýra Takeo Doie.
Tento konstrukční tým se snažil získat armádní zakázku na stíhací letoun.
Armáda měla připomínky k prvním pěti prototypům KDA-5, později po úpravách byl v roce 1932 letoun přijat jako armádní stíhací letoun typ 92.
Piloti a letecký personál k němu měli připomínky po celou dobu jeho služby.
The KDA-5 was designed by Richard Vogt and assisted by Takeo Doi, to meet a Japanese Army requirement for a fighter biplane. The mock-up was evaluated in August 1932, five prototypes were built by Kawasaki and first flown in 1930. Following testing, the aircraft was ordered into production in 1932 as the Army Type 92 Model 1 Fighter.[1] The aircraft had unequal-span sesquiplane wings.
Zdroje:
Sources:
William Green a Gordon Swanborough. The Complete Book of Fighter: An Illustrated Encyclopedia of Every Fighter Aircraft Built and Flown, Smithmark Publisher, rok 1995, ISBN-10: 0831739398
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632
http://avia.russian.ee/air/japan/kawasaki-92.html
www.historyofwar.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-KDA-5-t49301#191338 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek KDA-5
zdroj uveden výše
Kawasaki KDA-5 -


Kawasaki KDA-5 -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-KDA-5-t49301#250480 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více