Název: Name: | Kawasaki KDA-5 | Kawasaki KDA-5 |
Originální název: Original Name: | 九二式战斗机 KDA-5 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1930-DD.MM.1931 Kawasaki Shipyard, Ltd., Kakamigahara | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1930-DD.MM.1931 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 5 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.06.1930 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1220 kg | 2690 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1640 kg | 3616 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,950 m | 32ft 7,73in |
Délka: Length: | 7,200 m | 23ft 7,45in |
Výška: Height: | 3,160 m | 10ft 4,4in |
Plocha křídla: Wing Area: | 24,00 m2 | 258.33 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 66,23 kg/m2 | 13.56 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | BMW VI řadový kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do V o výkonu 368 kW (500 k). Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu. | Kawasaki - BMW VI twelve-cylinder vee water-cooled engine, rated of 493 hp, driving a two-bladed wooden fixed-pitch propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 321 km/h v 2500 m | 199.5 mph in 8202 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 270 km/h v 1800 m | 167.8 mph in 5906 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 8,167 min do 5000 m | 8,167 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10000 m | 32808 ft |
Dolet: Range: | 700 km | 435 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet ráže 7,7 mm nad motorem | Two fixed forward-firing 0.303 inch machine guns. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Jednalo se o dílo dr. Richarda Vogta a inženýra Takeo Doie. Tento konstrukční tým se snažil získat armádní zakázku na stíhací letoun. Armáda měla připomínky k prvním pěti prototypům KDA-5, později po úpravách byl v roce 1932 letoun přijat jako armádní stíhací letoun typ 92. Piloti a letecký personál k němu měli připomínky po celou dobu jeho služby. | The KDA-5 was designed by Richard Vogt and assisted by Takeo Doi, to meet a Japanese Army requirement for a fighter biplane. The mock-up was evaluated in August 1932, five prototypes were built by Kawasaki and first flown in 1930. Following testing, the aircraft was ordered into production in 1932 as the Army Type 92 Model 1 Fighter.[1] The aircraft had unequal-span sesquiplane wings. |
Zdroje: Sources: | William Green a Gordon Swanborough. The Complete Book of Fighter: An Illustrated Encyclopedia of Every Fighter Aircraft Built and Flown, Smithmark Publisher, rok 1995, ISBN-10: 0831739398 Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632 http://avia.russian.ee/air/japan/kawasaki-92.html www.historyofwar.org archiv autora |