Mikojan-Gurevič MiG-17 [kód NATO: Fresco-A]

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 386 příspěvků vloženo, 1929 editováno a 314 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Mikojan-Gurevič MiG-17 [kód NATO: Fresco-A]

Mikoyan-Gurevich MiG-17 / Микоян-Гуревич МиГ-17

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Mikojan-Gurevič MiG-17 Mikoyan-Gurevich MiG-17
    Originální název:
    Original Name:
    Микоян-Гуревич МиГ-17
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1952-DD.MM.1953 Kujbyševský letecký závod č. 1 Stalina, Kujbyšev /
    DD.MM.1952-DD.MM.1954 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
    DD.MM.1953-DD.MM.1955 Tbiliský letecký závod č. 31 G. Dimitrova, Tbilisi /
    DD.MM.1952-DD.MM.1955 Komsomolskoamurský letecký závod č. 126, Komsomolsk na Amuru /
    DD.MM.1952-DD.MM.1954 Novosibirský letecký závod č. 153 V. P. Čkalova, Novosibirsk /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1952-DD.MM.1955
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    5467:
    Zavod 1: 392
    Zavod 21: 1857
    Zavod 31: 556
    Zavod 126: 1264
    Zavod 153: 1428
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    14.01.1950 I-330
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    3798 kg 8373 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    5340 kg 11773 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    6072 kg 13386 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9,63 m 31ft 7,12in
    Délka:
    Length:
    11,09 m 36ft 4,61in
    Výška:
    Height:
    3,80 m 12ft 5,61in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    22,60 m2 243.26 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    236,2 kg/m2 48.38 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    jednoproudový turbojet
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Klimov VK-1 o tahu 26,48 kN nebo
    Klimov VK-1A o tahu 26,87 kN
    Klimov VK-1, thrust 5952 lb or
    Klimov VK-1A, thrust 6041 lb
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    1415 l
    2x 400 nebo 600 l přídavná nádrž
    311 Imp gal / 374 US gal
    2x 88 or 132 Imp gal (106 or 159 US gal) drop tank
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    1114 km/h v 2000 m 692.2 mph in 6562 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    35 m/s 6889.8 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    6,7 min do 10000 m 6,7 min to 32808 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    14700 m 48228 ft
    Dolet:
    Range:
    1165 km 723.9 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1735 km 1078.1 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x kanon N-37D ráže 37 mm, 40 nábojů
    2x kanon NR-23 ráže 23 mm, 80 nábojů každý

    2x 100kg nebo 250kg puma
    1x 37 mm N-37D cannon, 40 rounds
    2x 23 mm NR-23 cannon, 80 rounds each

    2x 221 lb or 551 lb bomb
    Uživatelské státy:
    User States:


























    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Gordon, Yefim. Mikoyan-Gurevich MiG-17: The Soviet Union's Jet Fighter of the Fifties. Midland Publishing, Hinckley 2002. ISBN 1-85780-107-1.
    Якубович, Николай. Первые сверхзвуковые истребители Миг-17 и МеГ-19. Яуза, Москва 2014. ISBN 978-5-699-70410-1.
    Vraný, Jiří; Hurt, Zdeněk. Ilustrovaná historie letectví, Mikojan MiG 17/Hawker Hurricane Mk.I./Spad VII, XII, XIII. Naše vojsko, Praha 1989. ISBN 80-206-0125-2.
    ruslet.webnode.cz
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/49437#565079Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    MiG-17 se vyznačoval štíhlou zádí trupu (díky motoru bez přídavného spalování) a podlouhlými brzdícími štíty.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/49437#197667Verze : 1
    MOD
    Avatar
    MiG-17 ("modrá 19") z výzbroje 689. stíhacího leteckého pluku, polovina šedesátých let.


    Mikoyan MiG-17 Side view by Basil Zolotov

    Source : http://basilzolotov.com
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/49437#590113Verze : 2
    MOD
    Avatar
    Tento MiG-17 výrobního čísla 541959 sloužil v řadách východoněmeckého letectva od roku 1961, přičemž nosil trupové číslo "červená? 402". Po svém vyřazení stával do roku 1991 u vstupu do služebny NVA v Karlshagenu. Dnes je součástí expozice vojenského muzea v Peenemünde (nese imaginární číslo 009). (©Radek Havelka)


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/49437#191603Verze : 1
    MOD