Název: Name: | Heinkel HD 28 | Heinkel HD 28 |
Originální název: Original Name: | Heinkel HD 28 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1926-DD.MM.1926 Ernst Heinkel Flugzeugwerke AG, Warnemünde | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1926-DD.MM.1926 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1926 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2365 kg | 5214 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3850 kg | 8488 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 4080 kg | 8995 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 15,000 m | 49ft 2,54in |
Délka: Length: | 10,950 m | 35ft 11,1in |
Výška: Height: | 4,620 m | 15ft 1,88in |
Plocha křídla: Wing Area: | 59,50 m2 | 640.45 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 68,38 kg/m2 | 14.01 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Lorraine-Dietrich 18-III kapalinou chlazený osmnáctiválec s válci uspořádanými do tvaru písmene W o výkonu 478-522 kW (650-710 k). Vrtule dřevěná čtyřlistá s pevným úhlem náběhu. | Lorraine-Dietrich 18-III, eighteen-cylinder liquid-cooled engines, rated at 700 hp for take-off and 641 hp at sea level, driving a four-blade fixed-pitch propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1280 l | 282 Imp gal / 338 US gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 198 km/h v 0 m | 123 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 150 km/h v 1800 m | 93.2 mph in 5906 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 4,0 m/s | 787.4 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 19,42 min do 3000 m | 19,42 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4500 m | 14764 ft |
Dolet: Range: | 1250 km | 776.7 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1400 km | 869.9 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet ráže 7,7 mm 1x pohyblivý kulomet ráže 7,7 mm na konci otevřené kabiny Pumová zátěž: 220 kg (2x 110 kg) za cenu snížení doletu. | Two fixed forward-firing 0.303 inch machine-guns and one flexible rear-firing 0.303 inch machine-gun for gunner. Bomb load: Up to 485 lbs of bombs. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Továrna Heinkel postavila pro japonskou továrnu jeden vzorový kus pro případnou licenční výrobu. V Japonsku byl letoun zkoušen, upraven a odlehčen, k výrobě však nedošlo. | A single example was built by Heinkel and supplied to Aichi as a pattern aircraft for possible production in Japan. In Japan has been modified lightened and tested, but was not produced. |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632 http://www.j-aircraft.org/xplanes/ http://www.luftfahrtmuseum.com/htmd/dtf/hed28.htm www.modelbud.pl - obrázek archiv autora |