MiG-21PFM 7915

     
Typ:
Type:
MiG-21PFM
Výrobce:
Producer:
Moskevský strojírenský závod Prapor práce, Moskva /
Datum výroby:
Date of Production:
31.07.1968
Výrobní číslo:
Construction Number:
-
Sériové číslo / imatrikulace:
Serial Number / Registration Code:
29.12.1968-16.03.1970 7915
Datum vyřazení z provozu:
Date of Decommissioning:
16.03.1970 zničen při nehodě
16.03.1970 destroyed in crash
Poznámka:
Note:
motor: evidenční číslo T-78123003, Od začátku provozu nalétal 103hodin 50min, Zničen při katastrofě - 16.3.1970 mjr. Lubomír Šilhánek s letounem odstartoval ve 13,50 hodin z letiště Bechyně na úkol techniky pilotáže za nepříznivých povětrnostních podmínek nebo nad oblaky do prostoru severně letiště. Ve 13:57:04 dostal od řídícího létání povolení zahájit plnění úkolu. Ke katastrofě došlo pravděpodobně při vybírání zvratu na výšce asi 5-4000 m v rychlosti cca 800km nad oblaky s následným vletnutím do oblaků při vybírání. Pilot se pravděpodobně rozhodl vybrat letoun do horizontálního letu v oblacích a pod oblaky. Nezvážil možnost snížení spodní základny oblaků v místě letecké nehody. Při sklesání pod oblaky mu nestačila výška na vybrání letounu do horizontálního letu. S přetaženým letounem,který prosedal,vrazil pod nevelkým úhlem (Úhel dopadu malý 22stupňů - letoun prosedal) s pozitivním sklonem podélné osy při rychlosti podle ARU3V 960km/h a podle otisku ručičky rychloměru 820km/h do země ve směru 360stupňů ,stabilizátor byl v poloze 12-14stupňů na přitaženo, brzdící štíty vypuštěny. Letoun při úderu o zem vybuchl. Ve 14:07hod byl ztracen radiolokátorem P-12 z letiště Bechyně a ve 14:15:42 na dotaz řídícího létání na množství paliva neodpověděl. Bylo zahájeno pátrání a ve 14,50hod bylo nalezeno místo dopadu letounu. Letoun dopadl u obce Trkov 6km jižně Sedlčany 16.03.1970 ve 14,07hod podle hodinek pilota 14hod 07minut 11vteřin -
Zdroje:
Sources:
Gordon, J., Dexter, K., Komissarov, D.: Mikoyan MiG-21, Midland Publishing, Hincley, 2008
http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig21pfs.html
Lorenc Miroslav, Rogl Stanislav: Zrušená křídla. Olomouc Votobia 2000
"MiG-21/Ve znamení delty" autora Radima Špalka uveřejněný na serveru www.valka.cz
URL : https://www.valka.cz/MiG-21PFM-7915-t51743#196208 Verze : 1
     
Stát:
Country:
Československá socialistická republika (1960-1990) Czechoslovak Socialist Republic (1960-1990)
Datum převzetí:
Commissioned:
29.12.1968
Datum vyřazení:
Decommissioned:
16.03.1970
Provozovatel:
Operator:
29.12.1968-16.03.1970 9. stíhací letecký pluk
29.12.1968-16.03.1970 9th Fighter Air Regiment
Označení:
Marking:
 
Taktické označení:
Tactical Marking:
25.08.1968-19.03.1991 7915
Výsostné znaky:
Aircraft Insignia:
29.12.1968-16.03.1970 standardní (high visibility)
29.12.1968-16.03.1970 standard (high visibility)
Zvláštní a příležitostné označení:
Special and Occasional Marking:


Kamufláž a zbarvení:
Camouflage and Color Scheme:
 
Kategorie:
Category:
29.12.1968-16.03.1970 standardní vojenská
29.12.1968-16.03.1970 standard military
Barvy:
Colors:
29.12.1968-16.03.1970 kov, stříbrná
29.12.1968-16.03.1970 metalic, silver
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Gordon, J., Dexter, K., Komissarov, D.: Mikoyan MiG-21, Midland Publishing, Hincley, 2008
http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig21pfs.html
Lorenc Miroslav, Rogl Stanislav: Zrušená křídla. Olomouc Votobia 2000
"MiG-21/Ve znamení delty" autora Radima Špalka uveřejněný na serveru www.valka.cz
URL : https://www.valka.cz/MiG-21PFM-7915-t51743#330110 Verze : 1
Pár doplnění k 7915
Mig 21 PFM/SPS evidenční číslo 7915, začátek do provozu v SSSR 31.7.1968, Převzat VÚ 9125 Bechyně 29.12.1968, Od začátku provozu nalétal 103hodin 50min z toho 16.3.1970 1hodinu 20minut., Technická životnost udávána 1200hodin a 12roků takže v době nehody chybělo 1097h3min a 10roků a 4měsíce.


motor: R11F2S300 evidenční číslo T-78123003(2.serie), začátek provozu v SSSR 31.7.1968, datum výroby:28.3.1968, převzat VÚ 9125 Bechyně 29.12.1968, Technická životnost 250hodin, od začátku provozu naběhal 108hod 16minut(20%zem), Zbytek technické životnosti v době nehody tedy 143hodin 06minut


V době katastrofy - 3.letka - 9.slp Bechyně
mjr. Lubomír Šilhánek s letounem odstartoval ve 13,50 hodin z letiště Bechyně na úkol techniky pilotáže za nepříznivých povětrnostních podmínek nebo nad oblaky do prostoru severně letiště. Ve 13:57:04 dostal od řídícího létání povolení zahájit plnění úkolu.Ke katastrofě došlo pravděpodobně při vybírání zvratu na výšce asi 5-4000m v rychlosti cca 800km nad oblaky s následným vletnutím do oblaků při vybírání. Pilot se pravděpodobně rozhodl vybrat letoun do horizontálního letu v oblacích a pod oblaky. Nezvážil možnost snížení spodní základny oblaků v místě letecké nehody. Při sklesání pod oblaky mu nestačila výška na vybrání letounu do horizontálního letu.S přetaženým letounem,který prosedal, vrazil pod nevelkým úhlem (Úhel dopadu malý 22stupňů - letoun prosedal) s pozitivním sklonem podélné osy při rychlosti podle ARU3V 960km/h a podle otisku ručičky rychloměru 820km/h do země ve směru 360stupňů,stabilizátor byl v poloze 12-14stupňů na přitaženo, brzdící štíty vypuštěny. Letoun při úderu o zem vybuchl. Ve 14:07hod byl ztracen radiolokátorem P-12 z letiště Bechyně a ve 14:15:42 na dotaz řídícího létání na množství paliva neodpověděl. Bylo zahájeno pátrání a ve 14,50hod bylo nalezeno místo dopadu letounu. Letoun dopadl u obce Trkov 6km jižně Sedlčan 16.3.1970 ve 14,07hod podle hodinek pilota 14hod 07minut 11vteřin.
Pilot je uveden na pamětní desce v Bechyni
www.vets.estranky.cz


Zdroj:
Lorenc Miroslav,Rogl Stanislav: Zrušená křídla. Olomouc Votobia 2000
VHA -složka MNO1970/SLaVPVOS
URL : https://www.valka.cz/MiG-21PFM-7915-t51743#330109 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více